Hop til indhold

Hvilke tegn på at hund er på vej i første løbetid??


Sallypigen
 Share

Recommended Posts

Er den lykkelige ejer af den skønneste tæve på 7 mdr i næste uge, hun er halvt FT springer og halvt labrador, og nu er jeg begyndt at tænke på hvad de første tegn på løbetiden mon er..

Hun har altid været et stort puttede, men synes at hun nu følger mig i hælene uanset hvor jeg opholder mig, kan hun komme til det kravler hun op på mig, evt bare halvt selvom hun var stoppet med det efter hvalpetiden.

Hun har indtil nu fordelt sol, vind og vand lige mellem min mand, vores datter og mig, men synes godt nok hun forfordeler mig meget pt :)

Lang smøre om ingenting, ville egentlig bare gerne have bud på, hvad de første tegn er, har ikke haft tæve i løbetid tidligere :)

Og hvornår kom jeres tilsvarende hunde i løbetid? Ved godt man siger mellem 6mdr og 1,5 år så det er ren nysgerrighed.

 

Tak for svar :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes egentlig ikke at der har været nogle sikre tegn hos nogle af mine:hmm: Den lille begyndte at tisse mere (oftere) og markere (semi lette ben:lol:) en måneds tid inden løbetiden. Og ved begge holdt vi temmelig meget øje med tegnene, for vi vidste jo at det var tid.

 

Min schæfer kom i løb da hun var 9 måneder og den lille var vist 8 mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Annes begyndte min tæve også at tisse hyppigere på gåturene. Jeg troede faktisk hun havde fået blærebetændelse, da hun måske tissede 10 gange på tur i stedet for de normale 2-3 gange. Derudover begyndte hun at være mere interesseret i dufte udenfor og kunne stå meget længe og dufte til andre hundes tisse-pletter. Hun hævede op bagi ca en uge før hun begyndte at bløde, så vi var klar over at første løbetid var på vej. Hun var 9 måneder på daværende tidspunkt. Min tæve blev ikke morsyg, men blev meget stille og utrolig træt. Og så blev hun virkelig ked af det når jeg tørrede blod op fra gulvet. Jeg ved ikke hvorfor, men når jeg kom med kluden blev hun bare så ked af det, som om hun var ked af at hun dryppede. Så vi begyndte at tørre op efter hende, når hun ikke var i nærheden. Men generelt var hun meget ulykkelig og træt under løbetiderne og et par måneder bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg husker ikke at der var nogle tegn inden løbetid ved min den ældste dengang hun kom i løbetid. (Flere år siden) Den yngste begynder at snuse mere og markere mere på tur og ved sidste løbetid (4. gang) hævede hendes ... eh... fittelihut lidt op allerede en uges tid før løbetiden startede, og hanhundene var også mere interesserede den uge, men det er ikke sket ved de tre første løbetider.

 

Min den ældste var 7,5 måned, første gang hun gik i løb, jeg synes det var tidligt, men den bette slog fint den rekord og var kun lige præcis fyldt 6 mdr.

 

Ændret adfærd under løbetid til gengæld, uha da da :mrgreen: Men det var jo ikke det du spurgte om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg husker ikke at der var nogle tegn inden løbetid ved min den ældste dengang hun kom i løbetid. (Flere år siden) Den yngste begynder at snuse mere og markere mere på tur og ved sidste løbetid (4. gang) hævede hendes ... eh... fittelihut lidt op allerede en uges tid før løbetiden startede, og hanhundene var også mere interesserede den uge, men det er ikke sket ved de tre første løbetider.

 

Min den ældste var 7,5 måned, første gang hun gik i løb, jeg synes det var tidligt, men den bette slog fint den rekord og var kun lige præcis fyldt 6 mdr.

 

Ændret adfærd under løbetid til gengæld, uha da da :mrgreen: Men det var jo ikke det du spurgte om.

 

Den korrekte term er blomst eller huha:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar, efter en mere eller mindre søvnløs nat pga moslen rundt i kurven, omrokering af dyner *igen og igen og igen* og småklynkeri tror jeg det må være oppe over, nu glæder jeg mig bare spændt til at min lille pige kommer i den første løbetid.

Selvom jeg synes det er noget tidligt, hun er jo kun lige knap 7 mdr.

Vi havde for et par år siden en tæve Golden Retriever der som 13 mdr gammel ikke havde fået sin første løbetid, så synes det er vildt tidligt :-D

 

Min den ældste var 7,5 måned, første gang hun gik i løb, jeg synes det var tidligt, men den bette slog fint den rekord og var kun lige præcis fyldt 6 mdr.

 

Ændret adfærd under løbetid til gengæld, uha da da :mrgreen: Men det var jo ikke det du spurgte om.

 

:mrgreen: det var måske det jeg skulle have spurgt om i stedet?? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine 4 FT Springer Spaniel tæver er alle kommet i første løbetid i 10-12 måneders alderen.

 

De er lidt mere pjattede i ugen op til - leger mere med hinanden og de tisser oftere end normalt.

 

Jeg mærker ikke den store forskel på dem undtagen at de måske har lidt lettere ved at stresse.

 

Men ellers "ignorerer" jeg løbetiden og håndterer, lufter og træner (dog kun lette ting som hunden kan godt) som sædvanligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den korrekte term er blomst eller huha:mrgreen:

 

Blomst... tænker straks på Monica fra Friends. :mrgreen: Og huha er bare sært... men det er fittelihut også, I know. :mrgreen:

 

Tak for svar, efter en mere eller mindre søvnløs nat pga moslen rundt i kurven, omrokering af dyner *igen og igen og igen* og småklynkeri tror jeg det må være oppe over, nu glæder jeg mig bare spændt til at min lille pige kommer i den første løbetid.

Selvom jeg synes det er noget tidligt, hun er jo kun lige knap 7 mdr.

Vi havde for et par år siden en tæve Golden Retriever der som 13 mdr gammel ikke havde fået sin første løbetid, så synes det er vildt tidligt :-D

 

 

 

:mrgreen: det var måske det jeg skulle have spurgt om i stedet?? :mrgreen:

 

Ja, hvis du ville have sjovere svar, haha. Når nu din hundetøs kommer i løb og får de særeste idéer, så bare rolig, hun er ikke den eneste. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...