Hop til indhold

Halti


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Hmm. Har lige været i maxi zoo i dag for at fylde op med ekstra lækre godbidder og besluttede mig for at købe en billig variant af halti'en. Altså bare en i nylon. Det kommer til at tage lidt tid inden jeg kan få den rigtige bestilt hjem fra nettet. Så tænkte at træningen lige så godt kunne begynde nu med at vænne ham til den når han er herhjemme. Og så har jeg den gode til når den skal bruges udenfor.

 

Han fik den på og jeg gik bananas i ros og godbidder og han slog helt krølle på sig selv af glæde over den fest vi havde. Så ja stille og roligt håber jeg det går. Men nu hvor jeg fik den i hænderne. Den må sgu da være træls for ham at gå med når han går og snuser osv i skoven. Vil det være for besværligt bare at have den med i lommen og så skynde sig at sætte den på når der kommer en hund? Eller vil det bare betyde en trigger til ham om at NU KOMMER DER EN HUND!!!!!! Jeg ved det simpelthen ikke.

 

Du skal bare lade ham have den på, hvergang I går. Han vil helt sikkert stresse, hvis du pludselig hiver den frem. Om ikke andet så fordi du stresser hvis du står og skal nå, at give ham den på inden den anden hund når frem. Han vil lynhurtigt vænne sig til den og den er ikke til géne så længe den passer til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du skal bare lade ham have den på, hvergang I går. Han vil helt sikkert stresse, hvis du pludselig hiver den frem. Om ikke andet så fordi du stresser hvis du står og skal nå, at give ham den på inden den anden hund når frem. Han vil lynhurtigt vænne sig til den og den er ikke til géne så længe den passer til ham.

 

Ja og klumpedumpe her vil sikkert glemme overhovedet at holde ved hunden i panik over at få lortet på :-D Nej den bliver på, kan jeg godt se :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunter har også lavet en der sidder noget bedre end de almindelige. Og så har den flere funktioner.

 

Okay super, den vil jeg lige kigge på. Men den fra dogmatic som Umulia nævner er jeg nu mest hooked på da den er så blød, men jeg er bange for at selv den største er for lille omkring snuden til ham. Det SKAL være sådan at han kan åbne munden lige så tosset han vil. Den billige her sidder faktisk godt på ham synes jeg, den hedder master control fra Karlie, men den er ren nylon og det vil jeg ikke have.

 

I dag har jeg taget den med på gåturene og har givet ham den på i kort tid af gangen (uden snor i selvfølgelig), og det er faktisk gået super godt, han prøvede lige at gnubbe den af med forbenet et par gange, men jeg sagde bare a ah, og så gik han bare videre og snuste som han plejer. Så han er i det mindste ikke i panik over den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...