Hop til indhold

Hundens gener


Gæst beagle-lover
 Share

Recommended Posts

Gæst beagle-lover

Afledt af Aslans tråd om hundens sanser............

 

 

Hvor udviklet er din hunds historiske instinkter - f.eks. vagthund, jagthund, selskabshund osv. :?: :?:

 

Jeg ved med Alice (som er en støver / drivende jagthund), at hun er helt i sit es når flg. sker:

Vi går en tur i skoven - dejligt fredeligt :-D

Alice får fært :shock:

Vi giver hende lov til at følge færten i fri trav (iført flexline og mor / far flyvende i fuld fart bagefter :mrgreen:). Desuden hepper vi på hende når hun har fået en fært til at følge færten og hvis færten er rigtig god udstøder hun jagtglammen - det er bare SÅ skønt at se hende på den måde, så er hun virkelig i sit es.

Har hørt flere sige, at deres beagler ikke har jagtglammen. I hvertfald bruger hunden den ikke. Alice har nu altid brugt sin lige fra helt lille 8-10 ugers hvalp.

Hun bruger den også når hun leger jagt med andre hunde.

Og ja, vi opildner hende til at bruge hendes glammen og følge hendes fært og instinkter, synes ligesom det høre med til at have en beagle :-D

 

 

Hvad med jeres hunde :?: Hjælper I til så de får udlevet deres instinkter eller betyder det ikke rigtig noget :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi behøves ikke at hjælpe, Aslans vagtgener virker fint........................

 

 

Når han selv syntes altså.....!

 

Det vil sige helst når vi er i den dybeste søvn, sådan man får et riiiiiiiiiigtiiiiiig godt chock.....

 

 

Men ikke når biltyven øver sig i indbrud i 5 biler ude på parkeringspladsen :evil::mrgreen: (måsle han håbede de stjal vores :rolleyes: )

 

 

Vi har jo ikke købt Aslan fordi vi har brug for en vagthund, så som sådan øver vi ikke hans instinkter!

Link til indlæg
Del på andre sites

åh jo instinkterne virker godt nok:roll:

 

Sheila er jo en blanding,hun har egentlig ikke så meget fra labben,dog kan hun godt lide at bære noget når hun er glad, men er ikke vild med vand som sådan og hun gider ikke hente noget igen og igen.. Tilgengæld er der et eller andet vagthundegen i hende som virker efter hensigten,hvilket er ret irreterende og så har hun et forfølgelses gen, som betyder at alt der løber hurtigt er herresjovt at forfølge, nogengange er den friske fært også det bedste også har hun som alice lyd på når det er rigtig godt:roll:

 

Mysla kan i den grad huske at islændere er avlet til atskræmme alle fugle væk og eller bare give lyd overfor alt der er unormalt uden ellers at virke skræmmende:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er en gårdhund, så de historiske instinkter skulle jo være bevogtning af eget område og dertil et bijob som kvæghyrde. Begge dele fungere fint på ham. Det er en dårlig ide bare at vade ind på hans matrikel og han bryder sig ikke om, at der kommer gæster og den med kvæget ? Jo, han dutter stadig sin mor, den gamle ko, i haserne, hvis jeg vandre planløst omkring udenfor og ryger f.eks. og jeg vil antage, at det er en afsmitter af hyrdeinstinktet...

 

Hov ps: Om vi lader ham udleve sine instinkter ? Ja, fred med det...vær endelig træt af gæsterne og dut mor. Det er da til at overse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi behøves ikke at hjælpe, Aslans vagtgener virker fint........................

 

 

Når han selv syntes altså.....!

 

Det vil sige helst når vi er i den dybeste søvn, sådan man får et riiiiiiiiiigtiiiiiig godt chock.....

 

 

Men ikke når biltyven øver sig i indbrud i 5 biler ude på parkeringspladsen :evil::mrgreen: (måsle han håbede de stjal vores :rolleyes: )

 

 

Vi har jo ikke købt Aslan fordi vi har brug for en vagthund, så som sådan øver vi ikke hans instinkter!

 

Hehe kan se situationerne for mig - morsomt skrevet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

min hanhunds vagtinstinkter virker ganske udmærkede der er ikke noget

 

tæven derimod hun er ikke særlig vagtsom hjemme og jeg gør heller ikke noget for at vække det. jeg går ud fra det vækkes i hende hvis det bliver nødvendigt:mrgreen:

 

 

 

deres andre instinkter som jagtdrift,byttedrift osv fejler skam heller intet det virker i høj grad

 

vi har dog vækket instinket hele byttespisning til livs hvilket er meget spændene og se :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er en gårdhund, så de historiske instinkter skulle jo være bevogtning af eget område og dertil et bijob som kvæghyrde. Begge dele fungere fint på ham. Det er en dårlig ide bare at vade ind på hans matrikel og han bryder sig ikke om, at der kommer gæster og den med kvæget ? Jo, han dutter stadig sin mor, den gamle ko, i haserne, hvis jeg vandre planløst omkring udenfor og ryger f.eks. og jeg vil antage, at det er en afsmitter af hyrdeinstinktet...

 

Hov ps: Om vi lader ham udleve sine instinkter ? Ja, fred med det...vær endelig træt af gæsterne og dut mor. Det er da til at overse...

 

Hvilket beviser at Azuro og Simba ikke er særlig nært beslægtet, men derimod i meeeeget fjern familie, for Azuro simpelthen ælsker ælsker ææææælsker gæster :lol:

 

Han ved slet ikke hvor han skal gøre af síg selv, bagdelen går på ham og hvis han fik sin vilje, ville gæsterne ligge flat ned på jorden så han kan snuse dem i mundvigende til den store guldmedalje (vuffen har vist glemt hvordan man slikker, for det gør han aldrig, selvom man tydeligt kan se, at det er det han vil :rolleyes: - eller jo, han gav mig engang et slik, mens jeg lå på en sofa og lige var vågnet - der blev han åbenbart lige den tand mere glad, der gjorde, at han huskede hvordan det går for sig :mrgreen: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket beviser at Azuro og Simba ikke er særlig nært beslægtet, men derimod i meeeeget fjern familie, for Azuro simpelthen ælsker ælsker ææææælsker gæster :lol:

 

Han ved slet ikke hvor han skal gøre af síg selv, bagdelen går på ham og hvis han fik sin vilje, ville gæsterne ligge flat ned på jorden så han kan snuse dem i mundvigende til den store guldmedalje (vuffen har vist glemt hvordan man slikker, for det gør han aldrig, selvom man tydeligt kan se, at det er det han vil :rolleyes: - eller jo, han gav mig engang et slik, mens jeg lå på en sofa og lige var vågnet - der blev han åbenbart lige den tand mere glad, der gjorde, at han huskede hvordan det går for sig :mrgreen: )

 

Det gør nu engang også tingene lettere end at have sådan en distanceret køter, der bare overhovedet ikke skal hen og snakke med nogensom helst. Gæster skal man lure på og MÅSKE i ny og næ beslutte at en af dem da godt kan gå an. Er vi så udenfor egen matrikel, så er de fleste mennesker bare vidunder skønne...skøre kugle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør nu engang også tingene lettere end at have sådan en distanceret køter, der bare overhovedet ikke skal hen og snakke med nogensom helst. Gæster skal man lure på og MÅSKE i ny og næ beslutte at en af dem da godt kan gå an. Er vi så udenfor egen matrikel, så er de fleste mennesker bare vidunder skønne...skøre kugle :mrgreen:

 

HAha, ja, det er han da :mrgreen:

 

Men hvad, det er jo også hjemme, at han skal være vagthunden og ikke ude, så det er jo fint nok :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...