Hop til indhold

Urinprøve fra Hanhund


Dorthe
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg har en dejlig Border Collie hanhund blanding som går og dryp tisser. Jeg har snakket med dyrlæge, som gerne vil have en urinprøve fra ham, da han mistænker en UVI. Det giver god mening. Men jeg kan ikke få en urin prøve fra ham, da jeg ikke er hurtig nok (problemer med ryggen). Er der nogle som har et godt råd hvordan man opsamler urin fra en hanhund??:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal have fat på en gammel suppeske (genbrugsbutik, eller dine egne gemmer). Suppeskeen binder du så fast til en pind af passende længde, det arrangement har du så i den hånd der er modsat den side hvor du har hunden, og er klar. Det virker hurtigt, og belaster ikke ryggen.

Når prøven så er indfanget, skal den blot hældes over i prøveglasset. Det er nogengange lidt mere besværligt på grund af den lange pind.

Dimsen virker også til tæver..

Link til indlæg
Del på andre sites

Den bedste måde er at samle det op i en plast bøtte evt. et papkrus og så hælde det om i et uringlas. Det var sådan jeg gjorde med min dalmatiner i sin tid - jeg har også ryg problemer.

 

Du skal have papkruset klar hele tiden så du kan få det samlet op når han letter ben.

Kan du ikke det må dyrlægen udtage en prøve på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...