Hop til indhold

diskusprolaps erfaring søges


Steph
 Share

Recommended Posts

Min elskede gravhund på 6 år fik i fredags konstateret en begyndende diskoprolaps, heldigvis reagerede vi meget hurtigt, så han var ikke begyndt at slingre eller blive lam - dog ville han ikke rigtigt gå pga smerter selvfølgelig.

Men han fik en indsprøjtning i fredags, samt loxicom 1,5 Mg/ml, som han skal have hver morgen oralt og så skal jeg ringe til dyrlægen igen på fredag eller før, hvis det forværres, men indtil videre går det godt - han er heldigvis god til selv at holde sig i ro og sover utrolig meget.

Hvad er jeres erfaringer med denne behandlingsform?

Er jeres hunde kommet sig helt efter diagnosen?

Har i erfaringer med tilbagefald?

Hvilke forholdsregler skal jeg have fremadrettet? (Udover rampe til seng/sofa og bære op og ned af trapper)

 

På forhånd tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre kun erfaring med en/2 diskp. der sad i halsen og de var ikke egnet til operation. Hunden var 10 år og også gravhund. Men 25 år siden så meget kan lad sig gøre i dag.

Min venindes cocker fik en i 6/7 års alderen. Måtte opereres flere gange, pris med genoptræning over 50.000 kr. Han blev rimelig ok og er i dag over 11 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...