Hop til indhold

Hund vil ikke gå tur


Linea95
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg har et lille problem med min hund, når vi skal ud og gå tur. Når det er, jeg prøver, at dreje ned af en sti, som fører længere væk fra hjemmet eller er en sti, vi ikke så ofte går på, kan hun finde på at sætte eller ligge sig ned, og så er hun bare ikke til at rykke. Det ender så med, at vi forsætte lige ud, og så vil hun kun gå i en retning af, som fører hjem igen, og så bliver det en temmelig kort tur. Det sker ikke hver gang, vi er ude at gå, men jeg synes, det er ret frustrerende. Hun er først begyndt på det her inden for det seneste halve års tid.

Men når vi skal ud af døren, er hun altid meget energisk, og det kan kun gå for langsomt at komme udenfor. Når vi så kommer hjem, er hun igen energisk og løber rundt i huset og gnider sig op af alle møblerne, og hun skal også udenfor i haven og løbe rundt.

 

Hun er syv år gammel og er en Lhasa Apso.

 

Har I nogle idéer til, hvad jeg kan gøre, så hun holder op med at sætte sig ned?

 

Jeg ved ikke, om dette kan gøre nogen forskel på årsagen til, hun ikke vil gå, men da hun var hvalp, blev hun overfaldt af en Rottweiler på en gåtur. Men som sagt er hun først lige begyndt at sætte sig ned, og overfaldet er efterhånden en del år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal jo finde årsagen. Din hund vil åbenbart helst hjem.

 

Hvordan har hun det med nytår? Og startede problemet før eller efter nytår?

 

En del hunde forbinder larmen fra fyrværkeri med gåtur og kan begynde at nægte at gå tur

 

Har du prøvet at tilbyde godbidder, leg og hunde selskab på turene for at se om hun så synes det er sjovere

 

Hendes adfærd når i kommer hjem kan skyldes lettelse over at være hjemme eller irritation over en sele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne evt. prøve, at gøre det attraktivt, at gå den vej hun ikke gider ved hjælp af godbidder som du har lagt forinden. Lidt a'la spor. Måske med en lækker belønning der hvor du ønsker det er langt nok og I skal hjem igen. Ked af det lige var en rotte hun havde en dårlig oplevelse med, men hun har vel mødt andre hunde senere i sit liv? Tror ikke det kan være hvalpe oplevelsen der stadig trykker når det først lige er begyndt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...