Hop til indhold

Kontakt på gåturen


vinhou
 Share

Recommended Posts

Endnu en tråd fra mig. Man skulle jo tro, jeg lige havde fået min første hund. :lol:

 

Sagen er at gåture med Nellie indtil nu er foregået med flexline i naturområder med plads til at løbe frit uden risiko for at møde andre. Jeg er dog begyndt at træne hende i at gå pænt i snor når jeg går tur med hende hjemme i (lands-)byområde. Og det går godt.

 

Hun bruger sele og alm line, og er neget dygtig til at holde kontakt. Faktisk så dygtig, at jeg tvivler på, hun får noget som helst ud af gåturene, udover træning i sig selv.

 

Hun går sidelæns og kigger på mig det meste af turen - det er jo ikke så sært, for jeg har lækre godbidder i lommen. Men det er som om at enten fokuserer hun 100% på mig - eller slet ikke (så hun trækker). Jeg mangler lige lidt tips til hvordan jeg går fra ultrakontakt til "går pænt men kan også godt kigge fremad eller snuse/tisse". For pt er det meget træningsbaseret, og det hygger vi os skam begge med, men med tiden vil jeg gerne bare gå og hygge lidt ind imellem.

 

Jeg tænker noget med at rose når hun ikke fokuserer på mig men stadig går pænt - men det virker underligt at rose for ikke at fokusere på mig + når hun så roses så fokuserer hun jo på mig igen.

 

Forstår I? :genert:

 

Det var meget "nemmere" at træne det med Sascha - eller dvs hun holdt slet ikke kontakt men ville bare fremad, så der var det sådan ret ligetil, hvad jeg skulle arbejde med. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jeg har faktisk lidt det samme problem med Zeus enten trækker han eller går han alt for pænt, som i din Nellie, så jeg følger lige med her og ser om der kommer et par guldkorn ;-) for ja somme tider ønsker jeg også bare vi går tur og ikke altid træner, så jo jeg forstår godt hvad du mener :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har forøvrigt været et "problem" (så stort et problem er det jo ikke) altid, helt tilbage til hvalpetræning, hvor instruktøren var nødt til at holde hende, for at vi kunne træne indkald - hun gik aldrig langt nok væk fra mig til at vi kunne øve det. Sære lille hund. <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår jer ganske udmærket. Jeg ville gerne bytte lidt. Aslan mener han er ansat ved sirius patruljen de første 1,5 km. Der skal trækkes, snuses, kigges, pisses og far og kontakt er en by i nordsibirien... Måske der han var slædehund i sit forrige hundeliv? :vedikke:

 

Samme med Chica :blink:

F.eks. Når hun kommer og besøger mig, og skal ind i min lejlighed, trækker hun på livet løs, selvom hun har gået der hundrede vis af gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...