Hop til indhold

Cleo renlighed eller mangel på samme


Dinah
 Share

Recommended Posts

Nu har vi haft hende i 3 uger og jeg/har virkelig knoklet med det tisseri etc indenfor: Ignorerer indenfor, roser til skyerne udenfor. Vi er ude ca hveranden time. Hun VIL ikke tisse etc på gåture, så haven er næstbedst efter at gøre det indenfor:evil:

 

FX om morgenen går jeg ud med hende med det samme. Hun vandrer bare og hygger sig. er ude i haven i ca 20 minutter, hvorefter vi går ind, mens jeg beholder støvler på. Fodrer 3 børn af og smørrer madpakker alt imens jeg holder øje med Cleo. Idet hun skal til at sætte sig afleder jeg hende og vi går ud igen. Det kan vi gøre maaange gange. Når jeg så er optaget af noget (give den yngste tøj på) tisser hun indenfor:mad: - spildt kamp, synes jeg. Samme gælder aff. en time til 2 senere. sådan fortsætter hele dagen.

 

Har virkelig brug for flere råd. Hun VIL ikke udenfor (specielt ikke i blæst/kulde/regn/frost)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke, hvor hun er fra (da du ikke har svaret på min pb sendt for en del dage siden :blink:) og hvor mange hunde der var i tidligere hjem.

 

Men tror nu, at det er ganske normalt, at mange hunde fra de større opdrættere kan finde på at tisse indenfor. Jeg har selv besøgt een og en del af hundene gad ikke gå udenfor :???:

 

Jeg tror ikke, du kan gøre så meget andet end at blive ved med at øve med hende.

 

Vores dalmatinertæve (mange år siden) nægtede at tisse andre steder en i haven. Hun var dog renlig indenfor normalt. Men var vi fx i sommerhus kunne vi gå med hende i 3-4 timer og så snart vi var hjemme, så tissede hun der. Hun var ikke utryg ved andre steder eller hunde, men tisse det foregik kun i haven eller sommerhus som nødtisning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed. Sådan nogle hvalpe skal bruge tid...og nogle af dem lang tid. Simba var forholdsvis hurtig stueren, men han skulle bestemt ikke nyde noget af at lave noget som helst udenfor haven. Han var vel en 7 mdr før han turde tisse på fremmed grund og han er lige - nu som 11 mdr - begyndt at lægge "det store visitkort" udenfor haven.

 

Det er garenteret ikke fordi din vovse ikke vil. Det er fordi den endnu ikke er sikker nok på sit eget værd til at den vover at gøre sig ren udendørs, men det kommer. Måske den bette bare skal have lidt mere tid.

 

Du skal fortsætte som du er begyndt og tænke over, at mange hunde først 100% tætte, når de er omkring et år. 3 uger er ingen tid i det spil, selvom det virker som en evighed uden, der sker en disse, men hæng i. Lige pludselig er den der ! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange af de små hunde tisser indenfor i en periode når de bliver flyttet... Er det et bestemt sted hun tisser? eller tisser hun gerne ovenpå et eller andet. et stykke tøj fx eller en plastpose etc. etc.? Du kan fx prøve at ligge en avis eller et af de der pusleunderlag til babyer indenfor.. Det har jeg haft succes med når vi har fået en tisse-indenfor hund.

Hvis hun tisser på det kan du rykke det nærmere og nærmere døren for til sidst at rykke det udenfor døren.. Så plejer de at have forstået hintet... Og ellers retter det sig helt sikkert når det bliver varmere i vejret :mrgreen:

Når du er udenfor med hende så lad være med at kigge for meget på hende, nogen gange tror jeg hundene regner med at når vi holder øje med dem så skal vi helt sikkert lave noget spændende om lidt og så glemmer de hvad man gik ud for..

Redigeret af kennel-lowchen
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed. Sådan nogle hvalpe skal bruge tid...og nogle af dem lang tid. Simba var forholdsvis hurtig stueren, men han skulle bestemt ikke nyde noget af at lave noget som helst udenfor haven. Han var vel en 7 mdr før han turde tisse på fremmed grund og han er lige - nu som 11 mdr - begyndt at lægge "det store visitkort" udenfor haven.

 

Det er garenteret ikke fordi din vovse ikke vil. Det er fordi den endnu ikke er sikker nok på sit eget værd til at den vover at gøre sig ren udendørs, men det kommer. Måske den bette bare skal have lidt mere tid.

 

Du skal fortsætte som du er begyndt og tænke over, at mange hunde først 100% tætte, når de er omkring et år. 3 uger er ingen tid i det spil, selvom det virker som en evighed uden, der sker en disse, men hæng i. Lige pludselig er den der ! :-D

 

Zaz-zaz, Cleo er ikke en hvalp :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zaz-zaz, Cleo er ikke en hvalp :blink:

 

Ikke en hvalp ?!? Ja, så må det vel bare være fordi kræet ikke er helt på hjemmebane i sit nye hjem. Så meget des bedre, for så kommer det da garenteret snart i orden med det indendørs-tisseri og andet af samme skuffe ! Så er det jo kun et spørgsmål om tilvænning til de nye tingenes tilstand...

 

Og...hvorfor tror man altid at små hunde er hvalpe ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke, hvor hun er fra (da du ikke har svaret på min pb sendt for en del dage siden :blink:) og hvor mange hunde der var i tidligere hjem.

 

Men tror nu, at det er ganske normalt, at mange hunde fra de større opdrættere kan finde på at tisse indenfor. Jeg har selv besøgt een og en del af hundene gad ikke gå udenfor :???:

 

Jeg tror ikke, du kan gøre så meget andet end at blive ved med at øve med hende.

 

Vores dalmatinertæve (mange år siden) nægtede at tisse andre steder en i haven. Hun var dog renlig indenfor normalt. Men var vi fx i sommerhus kunne vi gå med hende i 3-4 timer og så snart vi var hjemme, så tissede hun der. Hun var ikke utryg ved andre steder eller hunde, men tisse det foregik kun i haven eller sommerhus som nødtisning.

 

UPS :oops: det troede jeg egentlig, jeg havde:(

 

Det var ikke et større opdræt. Tre voksen-hunde og 8 hvalpe som boede frit i huset undtagen 1 stue, som de gerne ville have for sig selv, når der var gæster.

 

Hun kom fra en 4-længet gård med lukket midter, hvor hundene var, når de var udenfor. Så vidt jeg husker var der ikke græs dér. Måske derfor hun ikke er så vildt med at besørge på græsset.

 

Kennelen sagde også at det kunne tage lidt tid at få en genbrugshund med på de nye tisseregler etc.

 

Jeg gør det rigtige åbenbart, så jeg fortsætter kampen som hidtil og prøver at lægge aviser, der hvor hun gør det mest :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke en hvalp ?!? Ja, så må det vel bare være fordi kræet ikke er helt på hjemmebane i sit nye hjem. Så meget des bedre, for så kommer det da garenteret snart i orden med det indendørs-tisseri og andet af samme skuffe ! Så er det jo kun et spørgsmål om tilvænning til de nye tingenes tilstand...

 

Og...hvorfor tror man altid at små hunde er hvalpe ?

 

:5up: derfor skrev jeg også alderen på hende i min signatur for længe siden :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

De sidste 3 døgn har der kun været et enkelt uheld (i alene-træningen).

 

Har også boet med åben terrassedør i en uge :lol: Jeg prøver at holde øje med hende udenfor, men nogen gange er hun selv løbet ud, uden jeg har set det og kommer stolt væltende ind til en godbid, når hun har tisset o.l:5up: Jeg kan se på hende, når hun er stolt af det, uden at jeg selv har set tisseriet:5up:

 

Endvidere er hun begyndt at tisse på vores gåture:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

De sidste 3 døgn har der kun været et enkelt uheld (i alene-træningen).

 

Har også boet med åben terrassedør i en uge :lol: Jeg prøver at holde øje med hende udenfor, men nogen gange er hun selv løbet ud, uden jeg har set det og kommer stolt væltende ind til en godbid, når hun har tisset o.l:5up: Jeg kan se på hende, når hun er stolt af det, uden at jeg selv har set tisseriet:5up:

 

Endvidere er hun begyndt at tisse på vores gåture:5up:

Det lyder bare super for det lille pus :5up:

 

Vores genbrugshund lavede først stort udenfor matriklen efter 2 måneder, tisseriet havde vi heldigvis styr på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...