Hop til indhold

Kørsel i Tyskland?


Quitte
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

 

skal på ferie i Tyskland om et par dage. Skal have Selfie (dansk svensk gårdhund, 18 måneder) med. Vi har en transportkasse som han er fortrolig med. Der er IKKE plads på sæderne til ham, så en sele er udelukket - men forventer at han også skal ligge lidt i bunden på forreste passagersæde - det er ikke tilladt i Tyskland, korrekt?

 

Transportkassen er ala nedenstående (dog ikke helt samme model). Er det lovligt / godkendt at have den i bagagerummet under kørsel i Tyskland?

 

Andre ting jeg bør være vide?

 

kasse.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa,

 

skal på ferie i Tyskland om et par dage. Skal have Selfie (dansk svensk gårdhund, 18 måneder) med. Vi har en transportkasse som han er fortrolig med. Der er IKKE plads på sæderne til ham, så en sele er udelukket - men forventer at han også skal ligge lidt i bunden på forreste passagersæde - det er ikke tilladt i Tyskland, korrekt?

 

Transportkassen er ala nedenstående (dog ikke helt samme model). Er det lovligt / godkendt at have den i bagagerummet under kørsel i Tyskland?

 

Andre ting jeg bør være vide?

 

[ATTACH=CONFIG]132702[/ATTACH]

 

I bagagerum? Der er minus luft og mulighed for indtrængen af udstødningsgas og brændstofdampe. Derudover bliver der uhyggeligt varmt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I bagagerum? Der er minus luft og mulighed for indtrængen af udstødningsgas og brændstofdampe. Derudover bliver der uhyggeligt varmt.

 

Jeps bagagerum - udstødningsgasser? I mit bagagerum? Det er en Ford Mondeo Stationcar, så bagagerummet hænger sammen med resten af bilen - Vi kører desuden i slumringen / efter mørkets frembrud. Og ville netop variere hans plads en smule.

 

Jeg kan ikke se problemet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps bagagerum - udstødningsgasser? I mit bagagerum? Det er en Ford Mondeo Stationcar, så bagagerummet hænger sammen med resten af bilen - Vi kører desuden i slumringen / efter mørkets frembrud. Og ville netop variere hans plads en smule.

 

Jeg kan ikke se problemet?

 

Det kan jeg heller ikke... :blink: Da du skrev bagagerum forstod jeg det som nede i et bagagerum. Hvad du videre spurgte om: Du skal have hundepas og vaccinations attester med.

Link til indlæg
Del på andre sites

En transportkasse er fin som bur i Tyskland.

 

Vi har nu altså f.eks. haft Dexter frit på bagsædet, og de gange vi er blevet stoppet har de ikke sagt det, men selvfølgelig kan man møde en der går vildt meget op i det.

 

Nu hvor vi kun har de små er de altid i bur, det kan være vores trolley, eller et lille stofbur, og det er heller aldrig blevet kommenteret.

 

Husk han skal have rabies vaccine, som skal være mindst 3 uger gammel, samt selvfølgelige den normale vaccine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...