Hop til indhold

Næsesår/blister på hvid schæefer


Gæst carsten
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Glæder mig at se at din schæfer har fået såret i orden.

Min schæfertæve fik et mygge stik juni måned 2009.

Som alle andre levende pattedyr klør hun i det når det begynder at hele, og derfor har hun den dag i dag stadig et sår på snudeskaftet, dog ikke så stort som på din hund, gudskelov ;-)

Jeg har prøvet alt mellem himmel og jord syndes jeg, 5 måneder med plastik krave (lykkedes at alligevel at skrabe såret af), aloe vera, jod, zink salva, Helosan (ko patte salve) og spray for brandsår, men intet hjælper.

Når man tror at nu falder såret snart naturligt af, ja så klør hun sig lidt med poten/benet, og så er det om igen, suk :-(

Hun har jo ikke ondt eller så, men man har det jo ikke godt med at ens vuffer går rundt med sår på snudeskaftet vel?

Efter flere dyrelæge besøg står man tilbage med svaret "bare lad det være, det læger sig selv" hmmmm....

Håber der er nogen der har et godt råd??????

 

Hilsen Chris

 

Min bordercollie har en sygdom der gør at hun får sår, forskellige steder i hovedet. Denne gang havde hun nogle ordentlige sår omkring øjnene, du kan evt. se billeder fra side 3 i denne tråd.

 

Jeg har de samme erfaringer som dig, når det endelig begynder at hele, så klør hunden det op igen... :megaked:

 

Jeg prøvede med lidt af hvert for at hele sårene i denne omgang, og fandt at det der virkede bedst var Aloe Vera, presset direkte ud fra bladene på planten. Det har både en helende virkning, og virker også klø-stillende. Jeg kan se at du også har prøvet Aloe Vera, men var det "købe-aloe vera" eller direkte fra planten? Jeg har prøvet begge dele, og synes der er rigtig stor forskel,planten er bare det bedste. Bruger det også tit og jævnligt til mig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit hurtige svar.

Det var en aloe vera jeg købte i en slags special butik, hvor de havde mange forskellige aloe vera produkter, den kostede 120kr for 200ml.

Det så ud til at virke, men i sidste sekund kløede hun sig.

Men jeg vil da prøve at købe en aloe vera plante og så se om der skulle være held der.

 

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...