Hop til indhold

Hvordan bliver hvalpen tryg i transportkassen?


MarieF
 Share

Recommended Posts

Vores lille nye hvalp vil ikke rigtig ligge i sin transportkasse. Har fået ham derind med godbidder og en tyggepind og har fået ham til at blive derinde imens han spiser den, men han falder ikke til ro derinde. Han lægger sig i stedet under vores drengs triptrapstol eller halvt under sofaen, så han er lige til at træde på.

Vil så gerne have, at han hurtigt bliver tryg i kassen, da han skal være i den, for at jeg må have ham med i vuggestue, når jeg skal aflevere vores dreng (krav fra vuggestuen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske tråden egentlig skal deles i 2:

 

Hvordan får jeg ham væk fra triptrap-stolen. Er så bange for, at han kommer til skade, hvis vores dreng pludselig rykker stolen ud. Pt stopper jeg ham, hvis han er på vej derind. Fjerner ham hvis han har nået at lægge sig der (kalder på ham til han kommer, så løfter ham ikke ud) og roser ham, når han ligger andre steder.

 

Hvordan får jeg ham i transportkassen? Bliver jeg bare ved med godbidderne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Stil noget under trip trap stolen så han ikke kan komme derind.

 

 

Og ja, bliv ved med godbidderne og lok ham ned at ligge derinde. Måske lære ham dette uden for kassen først. Og beløn så med mellemrum at han bliver i kassen. Altså med få sekunder mellemrum. Du kan nok ikke forvente at han bliver i kassen af sig selv eller selv søger den før om læng tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har flyttet triptrapstolen op på bordet nu. Så må den stå der, når den ikke er i brug. Viser Leffe hen til kassen hver gang han prøver at lægge sig et andet sted med et ben.

Kan se, at han har svært ved at finde ro, når vores dreng er vågen, så vil bare være så godt, hvis han kunne finde ro i kassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bruge noget tid på at øve det med lågen lukket. Simpelthen give hvalpen noget rigtig lækkert tyggehalløj med ind i transportkassen, lukke lågen og sætte mig ned på gulvet ved siden af kassen med bog/iPad/kaffe/what ever og simpelthen bare sidde der lige ved siden af og passe mig selv, i mens hvalpen er i kassen, gerne lige stikke et par finger ind til hvalpen, hvis den begynder at blive urolig, men ellers bare sidde stille og roligt lige ved siden af og lade som ingenting, bare et par minutter til at starte med, men det burde hurtigt kunne udvides. Og ikke gøre noget nummer ud af det når lågen bliver åbnet, bare åbne lågen og lad som ingenting, et kort "hej" og/eller klø bag øret når/hvis hvalpen kommer ud af kassen og så videre.

 

Og fortsæt konsekvent med at lede ham hen til kassen når der bliver serveret lækkerier også når lågen ikke bliver lukket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lod mine hunde sove i buret ( lukket) ved siden af min seng da de var hvalpe. <br>Så havde jeg styr på at de ikke lavede ulykker, kom galt afsted eller tissede på gulvet imens jeg sov. <br>Og jeg kunne let høre når de vågnede og skulle bæres ud og tisse. <br>De kom kun hurtigt ud og tisse og blev tilbudt vand og så ind i buret igen. <br>Så de lærte hurtig at sove hele natten og blev hurtig renlige. Og de elskede deres bur. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine beagler har metal bure og så har jeg et mindre et beregnet på hvalpe - det lille bur har stået placeret ved siden af min seng om natten hvor hvalpen så har været i. I starten var det i øjenhøjde med mig og senere kom det ned på gulvet at stå - så de var meget tæt på natten igennem.

Om dagen var de i deres store bur som stod placeret sådan at de kunne se til alle sider og tæt på der hvor min PC er opstillet. Jeg har aldrig oplevet nogen af dem være kede af det - de har hygget sig derinde med legetøj og kunnet følge med hvad der foregik.

Den dag i dag styrter mine hunde ind i hver deres bur - når der er mad på vej og sidder pænt og venter på at få serveret - det samme gælder når de får tygge ting som jeg giver dem ude i køkkenet - så styrter de ned i hver deres bur. Lågen står altid åben nu så de selv går til og fra - det er kun under transport eller af situationer som gør at beaglernes sikkerhed kræver det - at buret er lukket.

 

Jeg har også et stofbur a la det du viser på billederne - men ingen af mine beagler vil være i sådan et - tror pladsen er for trang og udsynet ikke særlig godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...