Hop til indhold

Afførings brunt opkast??


tHartzberg
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen, jeg er ny herinde og min kæreste og jeg har en lille hvalp (chihuahua blanding), Buller, på knap 5 måneder.

 

Som alle andre normale hvalpe skal han jo rundt til alting og snuse og spise.. Vi prøver så vidt muligt at holde ham fra at spise hvad der nu interessere ham (andre hundes gamle afføring engang imellem).

 

Og nu her tidlig morgen, hvilket er underligt fordi han sover altid meget længe, vågnede jeg af at han fløj ud henover tæppet og sked på gulvet inden jeg kunne nå at sige noget som helst.. Det var en meget normal puha, og imens at jeg går ud og henter noget til at tage den med, så har han formået at lave nogle forholdsvis store klumper i forhold til hans egen størrelse hvorefter at hver gang jeg har tørt den ene op, så kaster han en ny op.. Klumperne lignede dårlig mave, det var meget brunt med små klumper i, og slimet..

 

Hvad kan der være galt med ham? Har det bare været uheldigt eller har han det meget skidt? Jeg ville sætte pris på hvis nogen kunne berolige mig og sige hvad der måske var galt med ham?

 

På forhånd tak, og god dag til jer! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden får tørfoder, kan man godt blive overrasket over hvor store mængder de kan kaste op. Mængde og farve lyder ikke alarmerende! Hvis det var sort, kunne der være tale om blod, men hvis det er brunt, er det nok bare ufordøjet mad.

 

Når han både har skidt og kastet op, kan det være han har spist noget han ikke kunne tåle, eller er smittet med omgangssyge.

 

Jeg ville holde ham fastende et par timer her til formiddag, og omkring middagstid tilbyde lidt udkogt ris med kogt kylling eller kogt hvis fisk. En meget lille portion (ikke mere end en spiseskefuld). Hvis han spiser, kan han tilbydes samme portion ca. hver 3.-4. time indtil han igen er frisk. Du kan også finde en åben dyrehandel eller et apotek og købe noget zoolac eller canikur.

 

Hvis du kan, kan du tage temperaturen. Hundens normaltemperatur er omkring 38 grader. Du kan også se om gummerne har en fin frisk, lyserød farve. Tryk blidt på gummen så den bliver hvid, og hvis den hurtigt bliver lyserød igen, er det et tegn på at det helt vitale blodomløb og iltoptag er ok.

 

Hvis han fortsætter med at kaste op og have dårlig mave, er det nok en god ide at smutte omkring dyrlægen i morgen. Sådan en lille størrelse bliver nemt dehydreret.

 

God bedring med ham:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Opkast kan godt være brunt. Især hvis hunden spiser tørfoder.

 

Når det er en hvalp, så skal du altid holdes ekstra øje med at han ikke bliver slap og træt hvis han kaster mig eller har diarré. Men ellers ville jeg synes du bare lige skal se det an. Ingen mad til ham før han ikke har kastet op nogle timer og så kan du prøve med lidt opblødt foder og se om det bliver hvor det skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund spiser også afføring - Alt hvad hun kan komme i nærheden af, både fugle-, menneske-, kattelort osv. osv. Det sker til tider at hun kaster det op igen, det er også brunt og lugten er ikke til at tage fejl af :badr: Så hvis opkastningen er fordi han har spist afførring er du ikke i tvivl.

 

Og god bedring med ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Rigtig god bedring med ham, opkast kan sagtens være brunt, siger en der har lysegrå tæpper i stuen og gangen samt værelser!

 

Zeus spiser kattelort og man er ikke i tvivl nej hvis det kommer op med opkasten det kan lugtes langt væk og jeg er næsten ved at brække mig over det heldigvis sker det sjældent at de kaster op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja opkastet lugtede langt væk af L O R T/meget dårligt så det må være det der er sket. Han har det ellers også helt fint, han løber rundt og leger med svigerfamilien så han havde bare lidt han skulle ud med.

 

Men mange tusind tak til jer alle sammen for jeres bekymring og svar! Det er ikke lige sådan når jeg har fået min første egen hund (er vokset op med 2 rottweilere) og ikke helt er up to date med små hunde :-)

 

God dag til jer alle sammen! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...