Hop til indhold

Slikning


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Ville lige høre hvad I tænker om min ene hunds adfærd for jeg er lidt usikker på, hvad jeg selv tænker ;-).

 

For at gøre en meget lang historie meget kort, så fik han for ca. 1½ år siden tre sår på sit ben, hvor han have revet sig.

De sår kunne vi nærmest ikke slippe af med igen, da han ikke ville stoppe med at slikke i dem og han havde krave og efterfølende forbinding på i en lang periode(sjovt nok lod han være med at slikke når han kun havde forbinding på)

 

Selv når sårene var helet fik han altid på et eller andet tidspkt. slikket den tynde hud op igen, dog ikke når han havde en forbinding på til at minde ham om, at han ikke måtte.

 

Derfor har vi egentlig heller ikke haft problemer med slikning det sidste ½ år. Jeg giver ham dog stadig en lille forbinding på det ene ben, for at minde ham om det og det virker.

 

Nu har han så lige været passet i en uge sammen med min anden hund. Det er et sted han kender, han bliver aktiveret, får leget med andre hunde og alt det der skal til :-D.

 

MEN da jeg får ham hjem har han slikket et stort sår på indersiden af sit gode ben (det vi ikke har haft problemer med i over et år og som der er helt og med pels på !!)

 

Hvorfor gør han det og hvordan pokker får jeg ham vænnet af med det slikken ????

 

Det skal siges at han er en noget reserveret hund, der først skal se folk an, men så tøer han normalt op, dog er han ikke vild med mænd(dem gøer han af).

 

Når han møder nye mennesker er han nysgerrig men halen hænger slapt og han dukker sig ligesom lidt og går væk(alle der kommer i vores hus får besked på at lade ham være og så er der ingen problemer).

 

Er det fordi han i bund og grund er en usikker hund.....tænker ikke at det er stress, da han ikke bliver stresset herhjemme, men måske har han været stresset over at skulle blive passet ??

 

Han er i øvrigt 6 år :-)

 

Lang historie og måske er der ikke noget enkelt og let svar overhovedet ;-), men meget underligt at han slikker et rask ben op.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at det er lidt stress betinget. Bonnie har fra tid til anden også slikket meget et par steder uden jeg egentlig har kunne se en god grund.

 

Jeg har ikke behandlet det og dyrlægen siger det ikke er ualmindeligt. Det er så holdt op efter nogen tid uden jeg har blandet mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...