Hop til indhold

Første ferie i Holland med hund, spørgsmål til forsikring og kørsel


Sallypigen
 Share

Recommended Posts

Vi har aldrig kørt til udlandet med hund tidligere, men nu har vi en hund der elsker at køre bil, så nu tør vi faktisk kigge på ferie i Holland. Vores prioritet er at holde ferie sammen med hunden (og vores datter på 8) frem for at placere hende i en pension... (intet dårligt sagt om det, men vi har selv valgt at holde hund :) )

 

Men så kommer spørgsmålene...

 

1) Hvordan er det med forsikring af vores dyr i udlandet? Vi har hundeforsikring gennem Agria, og vi har desværre haft mere end det årlige besøg hos dyrlægen (øjenbetændelse, kløe, hotspots o.a.), så hvis det bliver nødvendigt i udlandet (gud forbyde det) hvordan er vi mon så dækket? Også vi hun bliver alvorligt syg eller kommer til skade... - vi ringer selvfølgelig til forsikringsselskabet for at være helt sikker, men tænker der er nogle herinde der har erfaring med rejse med hund.

 

2) Hvor længe kører vi ad gangen.... der er cirka 9 timer fra A-B og jeg forestiller mig at en god luftetur inden vi kører (afgang kl 4.00) vil kunne hjælpe os til at komme godt afsted.

Er det urealistisk at tænke 3 timers kørsel, 1-1½ times pause, 3 timers kørsel, 1-1½ times pause og så de sidste 3 timer?

 

Oplys mig ENDELIG om hvordan det er at køre på ferie med sin hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første kan jeg ikke svarer på, men det sidste kan jeg, vi tager jo ofte fra Holland til Danmark på ferie!

 

Vi plejer at kører ca. halvvejs, 15-20 minutters pause, og så tager vi resten af turen.

 

I starten holdte vi langt flere pauser, den eneste pause vi holder nu er for vores skyld; Hundene snork sover, og vi plejer at skulle hive dem ud af bilen :lol:

 

Det kommer selvfølgelig an på hvordan jeres hund er normalt, når I køre, men vores sover, og så ville jeg egentlig bare holde pause for jeres skyld.... Hundene sover jo alligevel 7-8 timer når de f.eks. er alene, så det ville ikke være noget problem for den at sove hele vejen i princippet.

 

Du skal være opmærksom på at hunde ikke må være løse i bilen i Tyskland, de skal være i bur eller have sele på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kører meget til både Tyskland og Holland med mine hunde. De er vant til at være i deres bur, så jeg holder pause, når jeg trænger til det. Vær opmærksom på temperaturen bag i bilen, når du kører nordpå. Jeg har et inde-/udetermometer i buret. Så er jeg sikker på at temperaturen aldrig bliver for høj, selvom solen står direkte på bagruden.

Jeg nyder de alle velopdragne hunde, som er vant til gå uden snor og ikke tager kontakt til andre hunde eller mennesker. Det er også dejligt at kunne gå på cafe og have hunden liggende under bordet.

 

Jeg ved ikke noget om sygeforsikringer. Det bruger jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...