Hop til indhold

Hvalps bagben "knækker"


Mariijah
 Share

Recommended Posts

Hejsa allesammen.

Jeg har en lille mopse pige på lidt over 5 måneder .

Den sidste måneds tid har hendes bagben engang imellem sagt sådan en "knæk" lyd når hun sætter sig og rejser sig - ikke fordi man kan hører det, men har kunne mærke det. Som om når noget går af led, hvis man kan sige det sådan.

Hun virker på ingen måde generet af det. Hun har ikke smerter, er stivbenet eller halt. Vi må sagtens også rører ved hendes hofter uden problemer.

Vi tager til dyrlægen en af dagene for at få det tjekket, men ville hører om nogen af jer har hørt om det før eller måske selv har oplevet det samme? .

På forhånd tak 😙

 

- Maria 🐾

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt fra flere og læst mange steder at det også kan være noget vokseværk?

Patella er det ikke - der har min gamle chihuahua på 9 år. Så der ved jeg hvordan symptomerne ser ud .

Hun er på ingen måde generet af knækkene og opfører sig ikke anderledes end hun plejer.

Men ja, vi skal klart ha' det tjekket .

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt fra flere og læst mange steder at det også kan være noget vokseværk?

Patella er det ikke - der har min gamle chihuahua på 9 år. Så der ved jeg hvordan symptomerne ser ud .

Hun er på ingen måde generet af knækkene og opfører sig ikke anderledes end hun plejer.

Men ja, vi skal klart ha' det tjekket .

Jeg kender en der desværre hoppede på vokseværk-historien, det var hun meget ked af senere.

Prøv at læse/ se dette link

http://www.xn--sprgdyrlgen-h9a1u.dk/online-dyrlaege/voksevaerk-hos-hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke vokseværk - hun har faktisk ikke vokseværk på samme måder som mennesker.

De har noget der hedder panostitis som er en steril betændelse i de lange rørknogler. Det vil du dog kunne se ved tydelig smerte og halthed.

"knæklyde" kan være alt eller intet. Fint at du får hende tjekket ved dyrlægen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Maggie har idag været til dyrlægen .

Sunde knæ og hofter! Gudskelov 🙏.☺️..

Vores dyrlæge siger at det er meget normalt at de knækker/klikker lidt i ledene i den alder, da deres led godt kan være en smule løse, indtil de ligesom er groet til 😄

Man kan ikke på nuværende tidspunkt sige om hun senere hen får problemer, medmindre hun får smerter selvfølgelig, så står det rimelig klart. Men som det ser ud nu, er der ingen tegn på at hun senere hen vil få problemer med noget .. Så nu er vi glade og lettede herhjemme 🙏.☺️

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...