Hop til indhold

Sne og poter


Gæst Nimmor
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg har en langhåret chihuahua på 9 mdr.

Hun gør alt for at komme indedøre eller i tasken eller i min jakke hvis det er koldt - men efter jeg strikkede en trøje til hende går hun glad udenfor.

Det samme gjalt regn - hvis det regnede blev hun nærmest manisk medmindre hun fik regnjakke på.

 

Men nu er sneen kommet.

 

Det er så her jeg har et problem. Hun nægter at gå på sne, selvom jeg har lokket med godbidder eller bare sluppet hende fri og gået ud midt på sneen (det lille pus vil ikke langt væk fra mig) Det virker da - hun løber ligeud og snupper godbidden og løber tilbage til fortorvet - i sikkerhed.

Min dyrlæge foreslog sko. Nogle jeg mødte på gaden sagde at deres chihuahuaer ikke kommer ud når der er sne - de bruger kattebakke.

Jeg vil gerne have min hund ude hele året og bruger ikke kattebakke, så jeg vil høre om I har ideer? Bruger I sko eller kan jeres chihuahuaer lide sne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Jeg har en langhåret chihuahua på 9 mdr.

Hun gør alt for at komme indedøre eller i tasken eller i min jakke hvis det er koldt - men efter jeg strikkede en trøje til hende går hun glad udenfor.

Det samme gjalt regn - hvis det regnede blev hun nærmest manisk medmindre hun fik regnjakke på.

 

Men nu er sneen kommet.

 

Det er så her jeg har et problem. Hun nægter at gå på sne, selvom jeg har lokket med godbidder eller bare sluppet hende fri og gået ud midt på sneen (det lille pus vil ikke langt væk fra mig) Det virker da - hun løber ligeud og snupper godbidden og løber tilbage til fortorvet - i sikkerhed.

Min dyrlæge foreslog sko. Nogle jeg mødte på gaden sagde at deres chihuahuaer ikke kommer ud når der er sne - de bruger kattebakke.

Jeg vil gerne have min hund ude hele året og bruger ikke kattebakke, så jeg vil høre om I har ideer? Bruger I sko eller kan jeres chihuahuaer lide sne?

 

Du kan evt gå ned til en dyrlæge og købe nogle af de sko/strømper som man også bruger når en hund er blevet opereret i poten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke chihuahua, men papillon, men han hader både sne og salt og står sådan og går i stå og står på to ben af og til (a'la gakkede gangarter Monty Python) og stritter, og jeg har virkelig overvejet sko til ham, for det er jo synd. Man skal i en rigtig hundetøjsbutik for at få dem, da jeg var inde og købe vinterfrakke og regnfrakker til ham så jeg dem. Nu bor jeg i Aalborg, men her ligger en butik der hedder Dogs Are Diamonds der sælger sko til de mindste hunde som paps og chi. Jeg syntes bare det var "over the top"... men hvis det bliver en rigtig sne-vinter, så kan det være at jeg køber dem.

 

Jeg er ellers meget omhyggelig med potepleje, skyller poterne og tørrer dem med babyserviet når vi kommer hjem og bruger potevoks...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Og velkommen til :-)

 

Synes det er dejligt at du ikke bare forfalder til den åbenbart gængse idé om at chihuahuaer kun er sommerhunde..

De skal ud hele året ja :-) Min tæve hader også sne, så vores ture bliver bare lidt korte - men hyppige..

 

Har du set om der eventuelt er salt derude? Hvis der er saltet vil min tæve heller ikke rykke sig ud af stedet.. Måske hvis du giver lidt potevoks på inden du går? Og sørger for at klippe hårene mellem hendes trædepuder .-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...