Hop til indhold

Hvalp knurrer og gøer af kattene


Maki
 Share

Recommended Posts

Hey. Vores hvalp knurrer og gøer af vores katte, så snart hun ser dem. Jeg vil gerne stoppe uvanen, før det bliver en normal reaktion for hende at knurre og gø af andre dyr (og for at mine katte snart får lidt ro). Jeg aner ikke om jeg skal sige stop til hende, om jeg skal sætte mig hos hende og kæle med hende, så hun får lidt støtte, eller hvad? Hun gør det, fordi hun er utryg. Jeg kan ikke aflede hende. Både det at sige ahaha til hende og at sætte mig og kæle med hende, får hende til at stoppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en snor i vores gæstehunde i starten, hvis de er begyndt at gø kan jeg trække dem væk, når først hunden er begyndt at gø ville jeg ikke kæle med en, du risikerer at belønne den for at gø, jeg ville være meget opmærksom og rose straks hunden får øje på katten men FØR den begynder at gø, begynder den at gø ville jeg helt roligt trække den væk og rose når den igen er stille:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke løfte den væk, jeg ville nok bare lade en kort snor, fx 75 cm slæbe efter hunden, eller lukke kattelemmen og sætte snor på hunden før jeg lukker katten ind ;) de aller fleste hunde/hvalpe bryder sig ikke om at blive løftet, det vil ofte blive til at hunden, når den begynder at gø af katten, vil springe rundt imedens for at undgå at du fanger og løfter den, ikke særlig smart;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...