Hop til indhold

Hvalpeadfærd jeg ikke helt kan knække.


FrkLudo
 Share

Recommended Posts

Yeah.

Jeg nævnte det også kun i tilfældet af hvis folk smed " sæt din hvalp på plads og vis dominans" kortet :)

 

Den sætning kommer du heldigvis ikke til at støde på ret meget herinde :5up: Så sug bare til dig, der sidder mange her som har stor viden om hunde og om nyere træning/adfærd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. Hendes hvalpeflip er det helt normalt. I skal bare være konsekvente med bidetræningen og så går det i sig selv igen. Da Albus var 10,5 uge troede jeg aldrig at der ville komme bare et lille fremskridt med bideriet, men bed bare tænderen sammen og fortsatte. Da han var 12 uger gammel virkede afledningen og pivet og inden hans 14. Leveuge var det stoppet fuldstændigt .

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige opdatere og sige tak for jered indput :)

 

bideriet er bestemt i bedring, og hvalpeflippene er neddroslet.

Man siger godt nok at en hvalp i denne størrelse ikke skal have større gåture, men 30 mins tur ud til fx vandet, i skoven o.lign giver mig en hund der ikke får flip hvor hun hænger i gardinerne :) det kan bestemt mærkes når den tur ikke passes.

 

 

Nu er der bare alene træningen der driller, men der trænes :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige opdatere og sige tak for jered indput :)

 

bideriet er bestemt i bedring, og hvalpeflippene er neddroslet.

Man siger godt nok at en hvalp i denne størrelse ikke skal have større gåture, men 30 mins tur ud til fx vandet, i skoven o.lign giver mig en hund der ikke får flip hvor hun hænger i gardinerne :) det kan bestemt mærkes når den tur ikke passes.

 

 

Nu er der bare alene træningen der driller, men der trænes :)

Dejligt det går fremad. En hvalp må gerne være på tur i den tid og også længere. Du skal bare ikke gå afsted hele tiden, da det er hjernen og ikke benene der skal stimuleres mest:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er ok ofte med på tur, fx besøg hos folk og sådan.

 

Men gåturene er ikke mere end de 30 min en gang omdagen. Der er hvad hun pt kan holde til :)

og der er pt kun en gang om dagen da hun faktisk gider meget mere end bare ud tis/prutte og så ind igen når vi er hjemme. Desuden handler det også meget om vind/vejr, om det er lys eller mørkt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...