Hop til indhold

Vintertøj til Coton Hvalp


Madzen
 Share

Recommended Posts

Hej Forum.

 

Vi har en lille coton hvalp på 13 uger som vi skal have købt nyt vintertøj til, men vi er lidt usikker på hvad vil skal vælge, vi syntes det er lidt af en jungle derude :-)

 

Hvad har i af erfaringer med vintertøj til cotoner, det skal helst være noget som selvfølgelig er varmt men det må også gerne være vandtæt, har set man kan få nogle som går helt ned over benene sådan så hunden ikke bliver for beskidt i dette her våde vejr, er de gode?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Madzen. Tillykke med jeres lille hund. Er det en han eller tæve? Hvad hedder hxn?

 

... vinteren er jo ikke så voldsom kold i år... Fryser jeres lille hund?

 

Jeg tror ikke at det kan undgås at en lille coton bliver snavset i det våde danske muddervejr.. Man kan jo holde pelsen kort på benene. En heldragt med ben i, vil måske hæmme en lille hvalp for meget.. Når små hunde fryser, så er det tit fordi de ikke kan røre sig nok. Jeg tror at en lille trøje der går ud over rumpen vil være bedre..

....Men jeg håber at der kommer andre på banen med råd til dig. Jeg kender mange små hunde, men har aldrig haft en selv.

Det vigtigste er at din hund trives i tøjet. Prøv jer frem. Små hunde, der bruger tøj har forskellige meninger om hvad der er rart at have på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig, så ville jeg både anskaffe et dækken

og en heldragt.

 

Hvis heldragten sidder ordentlig så hæmmer den altså ikke hverken en hvalp eller voksen hund.

Men det kan tage lidt længere tid at vænne hvalpen til heldragten.

Første gang min fik heldragt på gik hun kun på forbenene og hun skulle i hvert fald ikke tisse med den på.

Jeg smed nogle lækre guffer i haven hun kunne søge efter mens hun havde dragten på og i løbet af et par dage havde hun vænnet sig til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min den ene var hvalp, brugte jeg bare et ærme fra en fleecetrøje, som jeg klippede huller i til benene.

De vokser hurtigt ud af både tøj og seler - så jeg ville vente med at købe noget, til næste år.

Og så ville jeg bare købe et dækken, som sidder godt. Det bruger jeg til begge mine, når det fryser. Men når temperaturen er som nu, bruger jeg ikke noget. Så løber de sig til varmen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...