Hop til indhold

Bider uden varlsen


Gæst Thierry
 Share

Recommended Posts

Gæst Thierry

Hej har været ud for bid med min room8s eller så sød hund som sku vidst nok være en "Engelsk terrier" af en slags....

Normalt vil han altid gerne nusses specielt på brystet og har aldrig haft problem før..normalt så hvis d er nabber han efter en men det ikke bide overhovedet..mere leg....men nu sket 2 gang hvor han ligger på sofa og ka se hans øjne er åben og han reagere på mig ....så tænker lige nusse ham inden jeg ska ud og ryge....og ka nusse ham i 10 sekunder men når jeg fjerner min hånd så "Bider" han efter hånden og d endda blevet med dybe sår......ved han har noget psykologisk problem ang. når min ven forlader huset så hyller han høj lyttig og tisser indenfor men d tror jeg ska trænes væk...men nogen der har en idé til hvorfor det sker??? ku forstå hvis han sov og jeg vækker ham men nej han er vågen men det kun sket når han ligger på sofa :S

 

har tænkt flere dage dybt om jeg sku ha gjort noget der har gjort ham sur men som sagt ellers er der intet og han lytter alligevel også til mig og har boet i samme hus i 1 år og kendt ham før det så :S

 

Håber nogen har tip link what ever for find ud af hvad grunden er for ellers må jeg bare lade være med nusse ham overhovedet for har sukkersyg og sår af den slags tager flere uger at få helbredt :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker umiddelbart, at han enten er utryg eller har ondt et sted. Måske har napperiet været en lille markering, hvor han på en pæn måde har bedt jer om at stoppe og så har det nu udviklet sig til bid, fordi det er blevet mistolket som leg tidligere.

Så... Jeg ville nok allerførst få ham tjekket for smerter for at finde ud af om der er noget der og så tage den derfra :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Thierry

kun sofa ja og mærkelige er at han normalt hvis han napper mere i slow og slikker imens  ..undtagen vi lige er kommet hjem så er det i spræng med at nab i glæde uden at bide til i nogen form....han ligger på sofaen og kigger på mig for jeg på vej ud til haven og så vil jeg nusse ham på bryst det elsker han for normalt så falder han i søvn efter kort tid men ka nusse ham på sofaen i 5-10 sekunder uden at han viser nogen former for ændring i hans humør (gangske som altid når han blir nusset) og først nåe jeg trækker hånden væk så går han i fuld bide mode lidt ligesom hvis han åbdager et andet dyr i haven og stormer ud efter den og så ska jeg bare gå helt væk og så der intet undtagen jeg går hen igen...d virker underligt for vil da mene at en hund vil begynd at knorre allerede inden jeg for lov og nusse ??? ka d være når han ligger of måske er søvnig som vi mennesker ka være at han ka føle sig presset og ik vil ha at bli forstyrret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, det er ret svært at give råd om, når man ikke har set hunden :genert:

På mig lyder han umiddelbart som en utryg hund, men jeg har svært ved at se for mig, hvad der helt præcist sker, så jeg ved det ikke. Som sagt kan han også have smerter.

Mit bedste bud vil stadig være at få ham undersøgt for smerter og evt. få en adfærdsbehandler til at kigge på ham og hele situationen. Her er en forening, hvor du nok kan finde en i nærheden af dig: http://www.sea-hund.dk/

Det kunne også være godt at sætte jer lidt ind i hundesprog, tror jeg. Det lyder som om I er lidt i tvivl om hvad han forsøger at kommunikere og der kan sagtens være nogle signaler forud bidet, som I kommer til at overse. Det er faktisk ret sandsynligt, at der er det.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...