Hop til indhold

Neutralisering inden 8 ugers alderen?


Franziska
 Share

Recommended Posts

Jeg var lige på DBA - og derfra kom jeg ind på en "kennel"

Der skriver de at de sælger deres hvalpe neutraliseret 8 uger gamle. O.o
Nu ved jeg jo at flere bruger her inde fra, køber en hund, allerede med tanken om at det skal neutraliseres, når hunden bliver større/voksen

Men hvorfor neutralisere man hvalpe i så ung en alder? - er det virkelig en fordel? 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Dorte skrev:

Jeg tror godt, at jeg ved hvilken "kennel", du har fundet - var der en masse doodler? 

Det er alt alt for tidligt, men sådan undgår man konkurrenter på markedet

 

Ja det helt rigtigt. 

 

Det overvejede jeg også om det kun var derfor men det virker så voldsomt. 

Så jeg tænkte om der måske alligevel var en eller anden fordel ved dette. 

Link til indlæg
Del på andre sites

11 minutter siden, PinPoynter skrev:

Jeg kender en enkelt hanhund der er kastreret så tidligt, han kommer fra et internat i Australien. Han lider af alle mulige stressrelaterede sygdomme og symptomer. 

Men er det så fordi han blev kasteret så tidligt? 

Lige for at slå det fast, jeg skal ikke have hund derfra og jeg skal ikke have neutraliseret en hund i så ung en alder. Jeg blev bare nysgerrig. 

Link til indlæg
Del på andre sites

54 minutter siden, Franziska skrev:

Øv stakkels hund. 

Så det er lidt ligesom Dorte siger, så er det mere for at udelukke konkurrence en den nogensinde kunne være godt for hunden!?
Det er alligevel ret skræmmende. 

Nej, fra et internats synspunkt (og evt regler i Australien? Jeg ved ikke noget om det, men ved at Californien mener jeg det er, har lignende regler) er det udelukkende for at stoppe al risiko for reproduktion efter hunden er i sit nye hjem. Fordi man KAN ikke stole på hvad folk siger, hvilket jeg er helt klar over. Men stadig uenig i metoden. 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, PinPoynter skrev:

Nej, fra et internats synspunkt (og evt regler i Australien? Jeg ved ikke noget om det, men ved at Californien mener jeg det er, har lignende regler) er det udelukkende for at stoppe al risiko for reproduktion efter hunden er i sit nye hjem. Fordi man KAN ikke stole på hvad folk siger, hvilket jeg er helt klar over. Men stadig uenig i metoden. 

 

Ja okay, nu tænkte jeg på "kennelen". Jeg kan bedre forstå at internatet gerne vil sikre at hunden ikke går hen og parre en tæve, og måske har de så ikke så mange andre muligheder en neutralisering inden hunden forlader dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, Franziska skrev:

Ja okay, nu tænkte jeg på "kennelen". Jeg kan bedre forstå at internatet gerne vil sikre at hunden ikke går hen og parre en tæve, og måske har de så ikke så mange andre muligheder en neutralisering inden hunden forlader dem.

ja, for en kennel er det helt sikkert kun pga penge. 
For internater må der skrives en kontrakt og så følges op på det, evt sørge for at hunden kastreres tidligt, men ikke helt så tidligt? Evt omkring 8-10 mdrs alderen. Stadig måske ikke helt ideelt ifh til nyeste forskning, men dog alligevel bedre, og hunden vil nå at modnes lidt. 
Begge mine hanner er kastreret i den alder. Kan ikke huske Charles' præcise alder, det var før vi adopterede ham (men jeg passede ham i kennel som del af mit arbejde), og Dexter var vist lige omkring 9 mdr, han blev kastreret kort eftet jeg fik ham, som en del af adoptionskontrakten.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...