Hop til indhold

Hældning/vinkel på rampe


Den rådvilde
 Share

Recommended Posts

Vi skal ud og hente vores nye lille Lhasa Apso hvalp i morgen.. :-):-):-)

Problemet er, at når hvalpen skal ud i vores have, så er der 7 trin ned fra terrassen. Og vi tænker ikke, at det er holdbart, at vi skal bære den op og ned hver gang i minimum 1 år.

Jeg har derfor tænkt mig at lave en rampe, som den kan bruge, men er i tvivl om, hvilken hældning den skal have for at den ikke bliver for stejl, så hvalpen ikke tør gå på den.

Der er ca. 2 meter ned til haven, men jeg håber selvfølgelig at jeg ikke behøver lave en rampe, der er 10 -15 meter lang (det fylder lidt for meget.) :-)

Gode råd modtages med kyshånd.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker ikke det er nødvendigt at lave en rampe. Jeg bar også mine beagle hvalpe ud i haven i starten - satte dem midt på græsplænen. Om natten var det også at bære dem ned af trappen da vi bor i etagehus - ud gennem stuen - ned af to trin  i vores lille gang til haven.

Du skal heller ikke bære din hund op og ned i et år - det er jo en lille race du skal have. Mine beagler gik selv på de få trin ned til gangen - da de havde været her få dage - de var kun trappen op til 1 salen de ikke fik lov at gå på. Tror de var omkring 5-6 måneder da de selv gik op og ned.

Jo mere du bærer din hund - jo mere vænner den sig til at den bliver båret - så de første måneder kan du bære den ned af trappen - derefter kan du bære den til der er 3-4 trin tilbage og så sætte den ned - efterhånden øges intervallet af trin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...