Hop til indhold

Min hund er agressiv og bider!


Nicoline Ingvartsen
 Share

Recommended Posts

Hej alle, 

Min kæreste og jeg har to sammenbragte hunde sammen. En hanhund på 4 som er min kærestes og en hunhund 2 som er min. Vores problem er at vores hanhund går til angreb på vores  hunhund, det kan ske hvis der kommer høje lyde, pludselige bevægelser eller nogen gange helt ude af det blå. Vi dybt frusteret over det for han er en dejlig hund hvor det nogen gange slår klik. 

De kan intet have i mellem sig, mad eller legetøj for så bliver han sur. Man kan tydeligt se det, ørene kommer tilbage og han går direkte i kødet på hende, han gør eller viser ikke en gang tænder først.. hver gang må vi hive dem fra hinanden da de simpelthen bliver ved..

Vi overvejer at få ham kasteretet i håb om at hans adfærd dæmper sig, men håber på at få nogen råd herinde?

 

Vh. En frustreret hundeejere

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dig, der har skrevet på hundegalleri også, ikke? 

Som foreslået derinde, ville jeg få tjekket hanhunden for smerter som det første. Manglende overskud/kort lunte kan godt skyldes, at han har ondt. Hvis dyrlægen ikke finder noget, kan et besøg hos en kiropraktor eller en massør være givet godt ud. De kan nogle gange finde ting, som dyrlægen ikke opdager. 

Derudover ville jeg indtil videre undgå de situationer, som trigger ham. Altså ingen legetøj og ingen mad, som de kan komme op at toppes over. Jeg ville fodre dem i hvert sit rum - det er helt normalt at hunde ikke bryder sig om at spise tæt på hinanden - og undgå at lege med dem, når de er sammen. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...