Hop til indhold

Hvalp tisser i søvne


Vega
 Share

Recommended Posts

Hej har en lille hvid schæfer hvalp 10 uger.

fik hende da hun var 8 uger...

Hun har siden vi fik hende tisset i søvne, altså vågnet op i sø af urin.

i tirsdags var vi til dyrlægen = blærebetændelse og behandling med antibiotika.

problemet er nu, at hun her på 6 dagen af kuren som er 10 dage, fortsat tisset når hun sover og drypper også en del på gulvet når hun leger..

 

er dette normalt?

jeg tænker at nogle hvalpe måske dryppet lidt når de bliver glade og ivrige.

men havde regnet med at tisseriet i søvne var stoppet...efter 6 dage med antibiotika...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har dyrlægen undersøgt for slap blærefunktion eller blæresten. Blæresten kan være en årsag til blærebetændelse.

I mine øjne virker det ikke normalt - hvis hvalpen har/bliver trænet til at tisse udendørs. Selvfølgelig vil der ske uheld for så lille en hvalp og den kan ligge en sø inde. De fleste hvalpe er først helt renlige når de er omkring ½ års tid - nogle er hurtigere. Jeg ville også mene at antibiotikaen burde hjælpe nu efter så mange dage.

Jeg ville nok vende det igen med dyrlægen hvis det forsætter udover de 10 dage hun har fået medicinen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har dyrlægen tjekket for struvitter? 

De kan ikke bare kalde det en blærebetændelse uden at have fået en urinprøve. Så jeg ville smutte til doktor dyr igen.

Normalt virker medicinen indenfor et døgn, så der er noget der ikke helt virker.

Da vores hvalp havde struvitter (sten i urinen) virkede medicinen en del med det samme (inden for første døgn) men så snart medicinen stoppede så startede vi forfra og da vi endelig fik en urinprøve viste det sig at hun var fuld af små sten.

Det betød nogle måneder på special kost og intet andet (Det er billigst på den tyske zooplus) og så blev urinen jævnligt tjekket. Da så stenene var væk og hun var af special foder fik vi tjekket urinen igen efter nogen tid og der var stadig ingen sten.

 

God bedring med den lille vaps og god tur til dyrlægen og lad det ikke vente.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...