Hop til indhold

Diskusprolaps :(


mckrogh
 Share

Recommended Posts

Hej Alle,

Min lille Viggo blev i onsdags opereret for en diskusprolaps i halsen. Operationen forløb fint.

Fredag fik Viggo så store smerter og kunne knap dreje hovedet til højre. Lignede et hold i nakken,  men er jo umuligt at sige hvad det var?

Vi tog så på dyrehospitalet og fik ham smertedækket og skal nu se tiden an...

Men jeg er så hammer nervøs for at der er gået en ny diskusprolaps eller at der er noget andet alvorligt galt.

Er der nogen der har erfaringer eller andet om hvor mange smerte jeres hunde har haft efter operation af diskusprolaps?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad har de sagt med hensyn til ro på dyrhospitalet? 

Smerter opleves forskelligt fra hund til hund - ligesom det gør med mennesker - da vores hunde ikke kan sige noget må vi gætte og prøve at gøre det så godt som muligt. I dag er det også muligt at give smertestillende gennem et særligt plaster som ofte placeres i lysken og sidder nogle dage - det kan man kombinere med sammen med piller.

To af mine beagler har haft sådan et plaster siddende - den ene grundet spondylose og den anden på grund af korsbåndet i det ene bagben og det hjalp dem rigtig godt.

Jeg har ikke selv haft en hund der er blevet opereret for det - men har et venne par hvis hund fik en prolaps i nakken. Den blev opereret og måtte efterfølgende holdes i bur nogle uger - jeg husker ikke lige hvor lang tid det var. Den måtte kun komme ud og besørge og i kort snor og så retur til buret igen. Den kom efterfølgende i genoptræning og kom sig fint efter indgrebet.

 

Rigtig god bedring med Viggo :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for dit svar :)

De har sagt han skal holde sig i ro og kun korte ture. Det efterlever vi også.

Lige nu har han også et plaster på med fentanyl og det holder ham smertedækket. Jeg er bare så nervøs over det tilbagefald i fredags efter operation i onsdag.

Kan næsten ikke være i mig selv til jeg ved om det er alvorligt (en diskus mere) eller "blot" smerter som tog til fordi han var nyopereret.

Snakkede med dem idag og de kunne desværre ikke sige om det var det ene eller det andet. Så må bare vente... Men det er godt nok en sej ventetid :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...