Hop til indhold

Råd mod hund som tisser inde


Mathilde Menander
 Share

Recommended Posts

Hej Hej

Jeg har ejer af en lille blandings tæve, som er 1 år gammel.

Hun tisser inde i nogle perioder.. ofte når hun er alene, men desværre også nogle gange om natten.

Hun bliver luftet hver aften omkring kl 21.30-23.00, inden senge tid, og igen som det første når vi står op kl. 05.

Og er selvfølgelig ude flere gange i løbet af dagen.

Hun befinder sig altid i en mindre gang og køkkenet, når hun er alene og om natten.

Hun har aldrig selv bedt om at komme ud (Stille sig hen til døren, eller hyle osv). og for altid ros når hun tisser ude.

Synes ikke der er noget system i hvornår hun har tendens til at tisse mere inde end andre dage..

Nogle som har erfaringer eller råd til hvad vi kan gøre, for at hun kan lære ikke at tisse inde ??

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Tisseriet skyldes sandsynligvis separationsangst - altså at hunden er bange for at være alene - så løsningen er at få din hund til at føle sig tryg og mere selvstændig.

Der er nogle øvelser, du kan lave med din hund. Dem kan du se i dette program om separationsangst:

Men én ting, jeg straks lagde mærke til ved dit indlæg, er at du skriver at din hun kun er i køkken og gang, når hun er alene. Overfor hende understreger det jo kun, at det er en ny og "farlig" situation. Har du prøvet at lade hende have adgang til de samme rum, hun har når du er hjemme? Det vil i hvert fald være en god begyndelse til at gøre hende mere tryg.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 years later...
På 24.6.2018 den 11:29 , Mathilde Menander skrev:

Det er slet ikke svært at finde dit drømmehus, forudsat at du bruger den rigtige service, der hjælper dig med at finde et kvalitetshus eller -lejlighed, der passer til dine krav. Processen med at søge efter en lejlighed eller hus er ret langvarig, og derfor har fyrene fra https://findboliger.dk/ skabt den mest intuitive grænseflade for at gøre det nemmere og hurtigere at finde dit drømmehjem.

 

Jeg vil overveje, hvad jeg kan gøre ved det

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...