Hop til indhold

Kemisk kastration... er det problemet?


Svane
 Share

Recommended Posts

Jeg har skrevet tidligere om min yorkie på 3,5 år, der er blevet mere og mere nervøs. Han blev kemisk kastreret for 3 måneder siden. Omkring jul blev han syg med Giardia (hvor jeg også skrev i dette forum), og i dag har han været til undersøgelse for løse knæled. Så der er sket en del i hans lille liv, der måske kan gøre at han har ændret sig. Han bliver mere og mere nervøs dag for dag. Jeg aner snart ikke hvad jeg skal stille op. Han er bange for cykler, busser, fremmede mennesker på gaden, andre hunde (især hanhunde), som han især viser aggresivitet overfor. Han bider og snapper hvis han kommer i nærheden af dem - hvilket jeg naturligvis undgår efter jeg har fået råd herinde. Derhjemme er han stadig blid, tillidsfuld og den kærligste lille hund. Men han vil ikke ud at gå, og når jeg får ham på gaden (uden at ynke ham), hiver han for at komme hjem og piler afsted tilbage mod hoveddøren, helt flad af angst. 

Han er helt ovre Giardia. Kan det være kastrationen???? Det er det jeg hælder mest til, men alle steder jeg læser om det, skriver folk at de er SÅ glade for kemisk kastration. Kan det være smerter ift. knæene????? Han virker bare aldrig som om han har ondt. 

HJÆLP! Er meget bekymret for ham og ved ikke hvordan jeg skal takle det. Efterhånden er det som at gå tur med ham nytårsaften.. man skulle tro at der var fyrværkeri, så bange er han 😢

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det kan godt være den kemiske kastration. Især hvis han har været lidt til den usikre side fra starten af. Man siger som regel, at det er en dårlig ide at kastrere usikre hunde, fordi de har stor gavn af testosteronen, som deres krop producerer. Det stopper jo, når man kastrerer og det kan godt forværre en usikkerhed. Rigtig træls, men du er nok bare nødt til at vente til virkningen stopper. 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...