Hop til indhold

Gør under bilkørsel


Gæst
 Share

Recommended Posts

Ja det er mig igen. 

 

Min 6 måneders hund har en rædderlig vane med at gø som en sindsyg under bilkørsel. 

Jeg har ikke selv bil, jeg låner en bil 2 gange om ugen, den ene gang er når vi kører til hundetræning. 

Jeg har RIGTIG meget brug for at han lærer at kører med i bil, da han ikke kan være alene hjemme og derfor ville det være en stor hjælp hvis han kunne lærer at kører i bil og blive tryg ved den. 

 

Hvis jeg sidder med ham som passagere og en anden kører, så siger han ikke en lyd. Så kan han både sidde oven på mig, på gulvet i bilen eller på bagsædet. Han siger ingenting. Han viser generelt ingen tegn på køresyge og han ligger sig gerne ned og sover, uanset hvor langt vi kører. 

 

Helvede bryder løs i det sekund det er MIG der er chaufføren. Han kortslutter i øverste etage og starter bare en sirene som forsætter uanset om vi kører 3 km eller 35 km. Jeg kører med høreværn nu, da jeg simpelthen ikke kan holde det ud. Jeg har forsøgt med hans bur bag i bilen og adaptil spray, han gik helt i spåner. Jeg har så købt en stor taske som skal spændes fast til sædet, som han kan sidde i. Den sidder han i på passager sædet, men han går amok, han gør og skriger og kaster sig ud af den og forsøger at kommer over til mig hele tiden, vælter ud af den og går helt i opløsning. Han er livsfarlig at køre med på den måde. Tasken sover han i om natten , så han er tryg ved den. 

 

Han er nu i tasken på bagsædet, for at undgå en farlig situation, men han gør NON stop, han er helt i sin egen verden. Jeg har prøvet at holde ind, for at se om det kan få ham til at klappe i, men nej. Jeg har prøvet at give ham postafen i tilfælde af det vitterlig er køresyge, men det virker slet ikke. Jeg har prøvet at ligge ham i bur og dække buret helt til, så han intet kunne se, men nej. Jeg har prøvet at lade ham sidde i sikkerhedssele kun, men nej. 

 

Når jeg så parkere, så panikker han helt sindsygt og kaster sig rundt for at komme med ud af bilen. suk. 

Hvorfor ter han sig sådan ?? Har i et råd ?? 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...