Hop til indhold

Hvad fejler min hund?


Cecilierosenlund
 Share

Recommended Posts

Lader billederne tale for sig selv. 

Nogen der har oplevet noget lignede? Nogen der ved hvad det er? Nogen der ved hvad man skal gøre, for at det ikke bliver værre? 

Har lige opdaget hvor slemt det var. Det er ikke længe siden, at hun har været til hundefrisør. Da jeg var i gang med at fjerne “snask” fra øjenene dagen efter, kunne jeg (seriøst) pille pelsen af ovenover øjet på hende. Der kom et sår ud af det, men tænkte det måske var frisøren der var kommet til at lave en skade på hende, hvor jeg så var kommet til at fjerne skorpen med tættekammen. Plejede det med vand og lod det hele. Men nu ser hendes andet øje lige sådan ud. Det er øjet som har en masse “snask” rundt om sig der ser slemt ud. Det andet øje ser en smule bedre ud nu, dog har hun en “plet” el. hvad man skal kalde det lige under øjet, som jeg kan se laver et sår, hvis jeg fjerner det (billede 3). Billede 4 kunne godt tyde på, at hun har en byld eller noget omkring øjenene. 

Det sidste billede er af alt det “snask” jeg har kunnet fjerne fra hendes øjne. Der ser ikke ud som det plejer og lugter en smule af jern. 

Kan ikke finde noget specifikt på nettet der minder om det min hund har, bliver derfor lidt urolig. 

Jeg er virkelig nervøs for at det er noget alvorligt. Håber nogen herinde kan vejlede mig lidt. Tænker jeg skal kontakte dyrlægen, men mine forældre synes, at jeg overdriver. Hvad tænker I? Hvis I ved hvad det er, må I gerne skrive og I må også gerne skrive jeres løsning/behandling

8613E1AB-6BCF-4AE7-9465-3C652B6EA22B.jpeg

2B7F2D11-E5A3-41D7-9679-7140E44FB58D.jpeg

FB0452DF-E077-473E-AEE9-59645A9FA032.jpeg

DB92BFA2-C1A1-4C65-8758-EBE792C691A5.jpeg

3D294D10-F9D5-4D3C-AA6C-66BB1633F4F6.jpeg

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Cecilierosenlund skrev:

Lidt mere information ☺️

Min hund er en Malteser. Denne race er helt hvid og kan have tildens til tårestriber. Det er ikke dem alle der har det, nogen har lidt og andre har mere. 

Jeg har været i kontakt med mange forskellige dyrlæger, i de 3 år, hvor jeg har haft Sally. Nogen mente, at det var et indgroet hår, nogen mente man skulle skylle tårekanalerne og andre sagde jeg skulle købe de her helt fantastiske øjendråber som ville stoppe tårerne i at flyde over. (Efter at have købt mig fattig i disse produkter,  vil jeg ikke sige de virker og nogen af dem, vil jeg ikke en gang selv have i mine øjenene. Hvis andre med samme racer læser dette indlæg - køb ikke “magiske tårestriber”. Man smider penge ud af vinduet, som du kunne have brugt på meget andet. Lad det jeg skriver længere nede indgå i din og din hunds daglige plejerutine. Det tager ikke mere end et par minutter ekstra og din hund vænner sig til det skal gøres ☺️)  

Den sidste dyrlæge, jeg var i kontakt med er blevet den dyrlæge, som jeg altid kontakter, hvis der er noget med Sally. Hun fortalte mig, at hvis det er noget hun har haft som hvalp og det ikke er noget som bare er kommet, kan man ikke gøre noget ved det. Det vil ikke hjælpe at gå ind og skylle tårekanalerne, da det bare er sådan hun er. Jeg holder det nede ved at klippe hende rundt om øjenene (efter behov) så ingen hår sidder og generer hendes øjne eller bliver for langt så tårestriber tydelig ses, fjerner snavs dagligt og holder det tørt - i hvert fald til en vis grænse.

Som sagt er hun næsten lige blevet klippet ved hundefrisør og hendes pels rundt om øjenene er meget hurtigt kommet til at se sådan her ud, selvom jeg er over det dagligt. 

Vil blot påpege dette, da jeg har passet og plejet det siden jeg fik hende - ønsker ikke kritik over, hvorfor,  hendes pels rundt om øjenene ser ud som de gør. Det er medfødt og kan ikke gøre mere end jeg allerede gør. 

Kan derimod ikke sige, at det ikke kan være en øjeninfektion el. andre øjensygdomme/bakterier/virusser, selvom jeg er over det dagligt. Selvom jeg er over det, kan hun sagtens få overstående - det er ikke det jeg siger. Siger kun, at jeg holder øje med hendes øjne, da jeg ved hendes tårer flyder over og laver misfarvning - indlægget skal derfor ikke være en løftet pegefinger over det emme. Det er også derfor jeg hurtigt har opdaget, hvordan hendes øjne ser ud. Ønsker alt den hjælp og vejledning jeg kan få ang. hvad dette kan være, ikke kan være og hvad man skal gøre ved det og hvad andre har gjort med samme “problem” eller hvad man skal kalde det. 

Jeg håber, at I alle vil tage rigtig godt imod mit indlæg, og dele jeres viden med uvidende mig 😬 

På forhånd tak! Til alle der kommer forbi dette indlæg - I ønskes en rigtig dejlig sommer, af Sally og jeg! Må solen skinne, der hvor I er ☀️🌸

 

Citat

 

 

Redigeret af Cecilierosenlund
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, pivpiv skrev:

Jeg ville helt klart vende det med dyrlægen, det er så sårbart et område , øjnene, så jeg ville ikke være glad for at vente og se tiden an eller selvbehandle.

Kan hun have allergi?

Jeg håber snart hun er frisk igen, god bedring

Hej Pivpiv. 

Jeg har selv haft allergi i tankerne, selvom, at hun aldrig har lidt af nogen former for allergi før. Hun er blevet tjekket for allergi, da hun som hvalp døjede med indvendt nysen og en masse slikken på poterne. Men det kan vel komme med tiden? 

Tænker også at dyrlægen bør kigge på hende - det ser ret voldsomt ud og kunne forestille mig det ikke er sjovt for hende, nu det er en kamp bare at komme i nærheden af hendes smukke øjne. 

Vi håber også herhjemme, at hun snart kommer til at ligne sig selv igen - tusind tak! ☺️ 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Cecilierosenlund skrev:

Hej Pivpiv. 

Jeg har selv haft allergi i tankerne, selvom, at hun aldrig har lidt af nogen former for allergi før. Hun er blevet tjekket for allergi, da hun som hvalp døjede med indvendt nysen og en masse slikken på poterne. Men det kan vel komme med tiden? 

Tænker også at dyrlægen bør kigge på hende - det ser ret voldsomt ud og kunne forestille mig det ikke er sjovt for hende, nu det er en kamp bare at komme i nærheden af hendes smukke øjne. 

Vi håber også herhjemme, at hun snart kommer til at ligne sig selv igen - tusind tak! ☺️ 

Allergi kan sagtens komme efter nogle år.
Afsted til doktor dyr, så hun ikke skal vente over ferien her sidst på ugen. Tænk hvis du havde en slem øjenbetændelse og ikke kunne komme til lægen - det kan jo være noget ganske uskyldigt men stadig smertefuldt som lige kræver en stak øjendråber.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er blevet ringet til dyrlægen. Hun klør i øjenene og har kradset hul på den kugle hun havde under øjet. Det begyndte at bløde også blev jeg ekstra bange! Tænk hvis det er betændt og breder sig. 😰 

Opdagede kuglen i går aftes - den er kommet på kort tid (kuglen/bylden) - i løbet af aftnen. Hun har sikkert været generet af det siden hun blev klippet. Troede dog, at de var kommet imod hende med trimmeren og derved havde påført hende en rift, som jeg så kom til at generer med tættekammen. 

Jeg ligger som regel en masse penge ved dyrlægen, da jeg altid tror det værste. Lyttede til mine forældre ang. riften og i går aftes, men i dag har jeg altså ringet så jeg kan få hende tjekket - kan ikke lide det. 

Mine forældre er af den holdning, at det nok skal gå væk af sig selv. Det er bare ikke altid sådan tingene er, hvis det skal behandles med antibiotika. 

Dyrlægen kommer om ikke så længe også kan jeg forhåbenligt få ro i maven. ☺️

De hunde kan virkelig gøre en nervøs, når de ikke kan fortælle præcis hvad der er galt. 😞 

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Cecilierosenlund skrev:

Der er blevet ringet til dyrlægen. Hun klør i øjenene og har kradset hul på den kugle hun havde under øjet. Det begyndte at bløde også blev jeg ekstra bange! Tænk hvis det er betændt og breder sig. 😰 

Opdagede kuglen i går aftes - den er kommet på kort tid (kuglen/bylden) - i løbet af aftnen. Hun har sikkert været generet af det siden hun blev klippet. Troede dog, at de var kommet imod hende med trimmeren og derved havde påført hende en rift, som jeg så kom til at generer med tættekammen. 

Jeg ligger som regel en masse penge ved dyrlægen, da jeg altid tror det værste. Lyttede til mine forældre ang. riften og i går aftes, men i dag har jeg altså ringet så jeg kan få hende tjekket - kan ikke lide det. 

Mine forældre er af den holdning, at det nok skal gå væk af sig selv. Det er bare ikke altid sådan tingene er, hvis det skal behandles med antibiotika. 

Dyrlægen kommer om ikke så længe også kan jeg forhåbenligt få ro i maven. ☺️

De hunde kan virkelig gøre en nervøs, når de ikke kan fortælle præcis hvad der er galt. 😞 

Lad os endelig høre hvad dyrlægen siger.

Det er godt nok længe siden jeg har hørt om en dyrlæge der laver hjemmebesøg, det var ren luxus dengang vores gjorde det, men det er så også 30 år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Min hun Aki en japansk akita, har det samme, og igen og igen er det allergi, de utiltalende dyrlæger griber til allergi, for så klinger kasse apparatet, det er ikke allergi, men små sorte parasitter, formentligt hårsækmider, af en slags, min hund startede det på benene og potterne, han blev helt hårløs og gik blå hud, oppe under armene fik jeg øje på 3 små sorte fyre, under en millimeter, da jeg prøvede at fange en, løb de meget hurtig ind i den tætte pels, når hunden, så bider sig på benene og potterne, kravler utøjet så op på næsen og videre til øjnene, det er åbenbart ikke til at komme af med, jeg giver min hund loppepiller som virker mod lopper,flåt, skab  og andre mider, men der hjælper ikke tilstrækkeligt på disse små kryp, og dyrlægerne er kun interesseret i deres kasse apparat og ikke dyrest tarv, så vi står lidt magtesløs, for alle de midler vi kan fjerne det, er recept pligtige  hvor kommer det kryp så fra, ræven, først Ja, men nu nej, for jeg sat hegn op omkring haven, så er der kun en mulighed tilbage, rotter, jeg set rotter i haven, engang imellem, så det må være dem, det kommer fra, og rotter kan du ikke fjerne, når de først er i området, rotten er meget klog, og opfindsom, så dem slipper man ikke af med og når man stadig jager ræven til udryddelse, blå, sidder man og skyder ræveungerne når de kommer op af rævehullen, sådan en lorte læger med hovedet fuld af røvhår, skulle selv skydes, nu hvor ræven næsten er væk, så har rotterne ingen fjende, så de har kronede dage,det vare ikke mange år, gør vi har dem inde i husene, så mange bliver de, og de er fyldt med sygdomme og alle mulige utøj. Hvad gør vi, ved vores stakkels hunde ? Lorte dyrlæger.

Kaare Ditlev Krause Malmbergsvej. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Finder en anden dyrlæge og en lille note, rævene trives og der er dejligt mange af dem..... både i byer og på landet.
Så ræven er langt fra væk.
De parasitter som ræven bærer har pindsvin også oftest med sig og den så berømte og berygtede mårhund.
Nogle af dem bærer selv hjortevildtet på.
 

Nå men, en anden dyrlæge og når du ligefrem kan se dem så gætter jeg på lopper - er de først i huset så vil de side i alle sprækker og tæpper og klække dagligt så der kommer nye på hunden.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

14 timer siden, Kaare skrev:

Ja, men på et tidspunkt vil der ikke være flere, for hver loppe der bider, dør ret hurtigt pga loppepille, og de når ikke at formere sig, det med øjnene har jeg aldrig oplevet før, og slet ikke pga lopper, det ser ud til at loppepillen Nexcard hjælper, øjnene ser også bedre ud.

dejligt at den virker.
Hårsækmider kan man ikke se med det blotte øje.
Men har du fået undersøgt om din hund måske har loppeallergi? Det kunne måske lyde sådan.
Du skal rengøre huset og evt bruge trinol 810 så æggene forhindres i at klække og der ikke kommer flere lopper.
lopper og flåter fragtes også med havens fugle og dit hegn om haven skal være grundigt og højt for at holde ræven ude

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...