Hop til indhold

blandnings hund - udseende og racer


Christy
 Share

Recommended Posts

Jeg har normalt forstand på hunde, men dog ikke når det gælder de enkelte racers udseende. 

jeg har lige købt en blandnings race mellem Japansk spidshund og en samojede, og

jeg er nemlig i tvivl om hvordan hunden udfolder sig udseendes mæssigt når den bliver ældre. kommer den til at ligne en japansk spidshund, eller en samojede, eller en blandning man ikke har set før? 

Hvor høj tror i ca. den bliver nu hvor det er en blanding. ? 

har spurgt opdrætteren, som vil mene omkring knæ højde, men når jeg så er inde og søge om det, er en samojede en del større end en japansk spidshund. 

har endda spurgt google, men der kommer ikke rigtige nogle konkrete svar. 

Så jeg håber, at der er nogle god hjertet hunde mennesker, som har forstand på racen derude, der kan hjælpe mig med at få et ordentligt svar. 

Mvh. Christina :)

 

 

Redigeret af Christy
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der ingen i hele verden der kan svare dig på.

Den kan komme til at ligne en af forældrene og den kan blive en god blanding, den kan falde ud til alle sider og først når den er udvokset kan du selv fortælle hvad den ligner og hvor stor den bliver.
Avler (for en opdrætter er seriøs og indrømmer at man ikke kan spå om noget uvist) kan på ingen måde svare dig på hvor stor den bliver eller den ser ud.

Så lige meget hvor gerne jeg ville hjælpe dig, så siden du ikke har købt en race men en blanding, så vil du ikke kunne få et sikkert svar.

Nogen vi kender fik et kuld ups hvalpe (en løbsk tæve stak af), de var krydsninger af islandsk fårehund og tysk ruhåret - der er ikke to ens hvalpe. Nogle er kæmpe som ruhåret og andre små som fårehunden, nogle gule som fårehunden og med blød pels, andre gul men med stive børste som den tyske ruharet. Nogle andre var broget som den tyske ruhåret.
Der kom mange hvalpe og som skrevet var ikke to ens. Nogle havde et skønt sind, andre var nogle usikre knurrende stakler. Ikke en blanding der kan anbefales, men en blanding der virkelig viste hvor stor forskel der kan være i et kuld.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...