Hop til indhold

Hvilken race skal jeg vælge?


CastleBrown
 Share

Recommended Posts

Jeg har helt siden jeg var barn gerne villet have en hund. Mine forældre havde hund, indtil jeg var omkring 8. Som ung teenager var jeg ofte omme ved min onkel og tante for at lufte og lege med deres hund ofte flere gange i ugen. 

 

Jeg har dermed erfaring med hunde men har aldrig selv stået for opdragelse. Bor i en lejlighed (50 kvm, høj stuen - så der er nogle trapper, der er en fælles gårdhave, bor tæt på en park), er studerende og er derfor hjemme forholdsvis mange timer, mit aktivitetsniveau er moderat.

 

Hvilken race tænker I ville passe godt til mig? Tænker selfølgelig en type selskabshund, men vil også gerne have en mellemstor hund - ikke en lille tæppetisser 😜

 

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund er noget man har i 10-15 år frem, alt efter race - så det er ikke noget man bare lige beslutter...
Men der er også noget hyggeligt i at gå og glæde sig, mens man forbereder sig på at få en "bedste ven" 🐶

Jeg tænker du skal give dig god tid, og læse en masse bøger om hunde, hundeopdragelse og de forskellige racer. Så skal du lave liste over, hvad du kan tilbyde en hund - så som lange gåture, træning o.lign.

Dernæst skal du lave en positiv- og en negativliste, hvor du skriver de hhv. gode og dårlige ting ved de racer du overvejer. Når du har skudt dig ind på nogle aktuelle racer, kan du tage ud og tale med nogle opdrættere, og høre lidt mere om racen.

Og så er du ved at være klar til at få en hund 😉

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...