Hop til indhold

Alene hjemme hvor tidligt?


Pernille_ln
 Share

Recommended Posts

Hej 😊 

Vi skal hente vores lille nye mopsehvalp senere pÄ vinteren, vi glÊder os meget! Vi er i den situation at jeg gÄr hjemme permanent, og jeg er sÄ glad for at vi kan tilbyde vores nye hund et hjem hvor alenetid er meget begrÊnset. 
 

Men sagen er den at jeg de fleste dage skal hente mine bÞrn fra bÞrnehave. Det er 3 km vÊk, og jeg kÞrer pÄ min el ladcykel. Jeg er nok af sted ca. 40-45 min. Jeg er i tvivl om om jeg fra starten kan lade den lille vÊre alene i det tidsrum. Vi kÞber selvfÞlgelig en hvalpegÄrd, og en transporttaske er allerede pÄ indkÞbslisten. Jeg har planer om at trÊne at vÊre i transporttasken i cyklen, men jeg tÊnker at det nok kommer til at tage noget Þvelse og tÄlmodighed fÞr det bliver en tryg oplevelse - og hvis vinteren er kold er det jo lÊnge at sidde stille. Jeg har ikke bil, sÄ ture ud af huset med ungerne mm er i cykel, det fungerer godt og jeg hÄber det ogsÄ bliver godt med vores lille hund. 
 

Jeg vil sĂ„ nĂždig skabe seperationsangst fra starten. Jeg lĂŠser og ser YouTube videoer om hvordan man kan trĂŠne og Ăžve i at vĂŠre alene, og det er heldigvis et meget kort tidsrum, trods alt. Min tanke er ogsĂ„ at et mĂ„ltid og en gĂ„tur lige inden kan sikre at den lille bare sover fra det hele 😅 
 

Hvad er realistisk? Skal jeg se om jeg kan trĂŠkke pĂ„ mit netvĂŠrk den fĂžrste uge sĂ„ den lille ikke er alene der? De fĂžrste 4 dage er der ingen alenetid - er det mon nok tid? Det virker mĂ„ske lidt prĂŠmaturt at tĂŠnke over nu, men det gĂžr jeg altsĂ„ đŸ€Ș og vores netvĂŠrk bor et stykke vĂŠk, sĂ„ planlĂŠgning er vigtigt. 

Link til indlĂŠg
Del pÄ andre sites

Jeg tror ikke du kan regne med at 4 dage er nok, de 4 dage kan nemt gÄ med at hvalpen bare skal vÊre tryg hos jer, derfra og til alenehjemme er der et godt stykke, jeg ville have minimum 14 dages plan b, men jeg ville nok starte dag et med trÊning i transportkasse, giv godbidderne i kassen og tag hurtigt hvalpen med i cyklen i fÄ minutter i starten, chancen for at hvalpen lÊrer at vÊre i kassen og med pÄ cyklen i lÞbet af 4 dage er vÊsentlig stÞrere end at den kan vÊre alene pÄ en fornuftig mÄde.

Link til indlĂŠg
Del pÄ andre sites

Tusind tak for svar! Det er rigtig rart at hĂžre hvad der er realistisk. Jeg er jo mest vant til spĂŠdbĂžrn (hĂžhĂž), og med det i mente er jeg helt klar pĂ„ at tage en hel masse hensyn og knytte et bĂ„nd med tillid. Jeg planlĂŠgger ogsĂ„ at trĂŠning med transporttasken er helt fra starten, det skal vĂŠre et trygt sted fra dag 1 😊
 

Hvad tÊnker du om tidligt at prÞve at lukke den, Äbne igen med det samme, godbidder og legetÞj mm. Virkelig sÊtte ind pÄ tasken. Og sÄ mÄske lave nogle smÄ ture hvor jeg bare trÊkker cyklen sÄ den lille prÞver det. Med ros og godbidder osv. Ifht at vÊre udenfor i fx 30 min i tasken, og det er koldt ude, mÄske frysepunkt, er det ikke farligt? Hundejakke, mÄske en varmedunk i bunden? SÄ vil jeg fÄ hjÊlp den fÞrste tid sÄ jeg kan fokusere pÄ transporttasketrÊning i ro mag.  

Link til indlĂŠg
Del pÄ andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

GĂŠst
Svar pÄ dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • TilfĂžj...