Hop til indhold

Diarré med blod og hvide pletter


Skadkaer
 Share

Recommended Posts

Hej.

Min han hund på 6 år har fået diarre med blod. Dyrlægen har sat ham på skånekost, canikur, mm.

Idag så jeg så at der i afføringen også er hvide "pletter". Det ligner ikke orm/æg. Det ligner meget små firkanter/stykker med lige kanter. Vil gætte på stykkerne er fra mikro små til ca 1mm på alle sider. Dyrlægen siger bare det ikke ligner orm eller parasit, og foreslår jeg giver det et par dage og ser om det bliver bedre, men hvad kan det hvide være??

Jeg har tænkt og tænkt på om han kan have spist noget plastik eller andet, men kan ikke komme i tanke om noget - han har stort set aldrig dårlig mave, ligesom han nærmest aldrig spiser ting han ikke må/ikke kan tåle, og han har aldrig haft blod i afføringen før!

Kan det være skelet fra en mus eller rotte, eller lignende, som hans mave har nedbrudt til meget små stykker? Og i så fald, skal jeg så bekymre mig for om han igennem dyret kan have fået rottegift i sig, og derfor har fået blod i afføringen? Vi bor på landet og han løber meget fri..

 

PXL_20201201_114257424~2.jpg

Redigeret af Skadkaer
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...