Hop til indhold

Går i jagtmode


Laura
 Share

Recommended Posts

Hej 😊

jeg har en cockapoo på 10 mdr som jeg virkelig bøvler med jagter alt der bevæger sig! Især fugle og cykelister!!! 🙄

Når han pludselig begynder at jagte er det komplet umuligt at komme i kontakt med ham og jeg kan ikke kalde ham til mig. 
 

Nogen der har nogle gode råd til hvordan man får trænet en jagtglad hund til ikke at jage??? 😥😓

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du har er en krydsning af en Cocker spaniel og en pudel, Cocker spaniels er en meget jagt glad race og kræver rigtig meget aktivering for at være tilfreds, dvs du skal for det første forhindre at hu den kommer til at jagte fugle m.m, det gør du ved ikke at slippe den løs hvor der er risiko for fugle, du skal træne rigtig meget kontakt og masser af næsearbejde, fx spor eller søge øvelser af forskellig slags.

du skal huske at hunden også har brug for motion, gode lange ture hvor hunden er i 15 m Line og får lov til at tonse rundt som den vil, kan du finde en god indhegning hvor hunden kan løbe løs vil det være rigtig godt, jo mere hunden bliver brugt, jo mere tilfreds vil den blive og jo mere sandsynlig er det at du vil kunne få et godt indkald og kan gå med den løs ;);

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad træning går du til?
Du har valgt en jagtkrydsning med et fancy kaldenavn, man er nød til at træne udfra hvad man har og du har en jagthund der skal stimuleres, ikke en sofakartoffel.
En jagthund jager ikke noget, men en utrænet unghund jager gerne alt fra sin egen hale til posten.
Så træn hunden, evt nosework - men også almindelig lydighed og så snor på, altid indtil problemet er løst.

Alfen skriver det så super godt og jeg er helt enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...