Hop til indhold

Valg af digital kamera HJÆLP!!!!!


Linda
 Share

Recommended Posts

Som overskriften lyder kunne jeg godt tænke mig at høre om der var nogle som kunne komme med nogle gode råd, ang. køb af kamera???

Skal ud og anskaffe mig et nyt digital amer da det gamle ikke kan mere. Jeg elsker at tage billedr af mine hunde, og optage film af de ting vi får lært os. Så kameraet skal helst ikke have stor forsinkelse fra man trykker på knappen til billedet bliver taget, og samtidig ,meget gerne have video funktion indbygget. Nogle gode anbefalinger, da jeg er meget forvirret da der er så mange på markedet.

:?::!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til prisen havde jeg tænkt tanken max 3000 kr. Men hvis det bare lige viser sig at jeg bliver forelsket i et kamera er je villig til at skyde lidt ekstra i kassen. Men som sagt ville det betyde meget hvis kvaliteten på billeder er i top og at man kan optage film også. Tænker på billeder i bevægelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til prisen havde jeg tænkt tanken max 3000 kr. Men hvis det bare lige viser sig at jeg bliver forelsket i et kamera er je villig til at skyde lidt ekstra i kassen. Men som sagt ville det betyde meget hvis kvaliteten på billeder er i top og at man kan optage film også. Tænker på billeder i bevægelse

Skal du tage action billeder, altså noget i bevægelse skal du have en lukke hastighed på minimum 1/500 (500 dele af 1 sekund) for at billedet bliver skarpt meget gerne hurtigere.

Gå ind i en fotoforretning og spørg dem om hjælp til at finde et kamera der passer til dine behov...

 

Hvad er så dit behov? Hvis vi tager hunde i bevægelse som eksemble, så skal du bruge et kamera som er hurtigt, altså som minimum 1/500, en variable ISO 100-1600 og kameraet skal være så lysfølsomt som muligt, fordi jo hurtigere kameraet lukker jo mindre lys kommer der ind på chipen.

 

Det er vist den bedste måde at hjælpe dig på

Link til indlæg
Del på andre sites

Som overskriften lyder kunne jeg godt tænke mig at høre om der var nogle som kunne komme med nogle gode råd, ang. køb af kamera???

Skal ud og anskaffe mig et nyt digital amer da det gamle ikke kan mere. Jeg elsker at tage billedr af mine hunde, og optage film af de ting vi får lært os. Så kameraet skal helst ikke have stor forsinkelse fra man trykker på knappen til billedet bliver taget, og samtidig ,meget gerne have video funktion indbygget. Nogle gode anbefalinger, da jeg er meget forvirret da der er så mange på markedet.

:?::!:

 

Er det et "kompakt-kamera" du vil have, hvor du bare skal trykke på knappen og så indstiller det selv det hele? Eller en større klods, som kan indstilles på mange forskellige måder.

Jeg har selv begge dele:

Lommekamera, Sanyo S6 tror jeg det hedder. Nemt at have med i tasken eller lommen, og uden en masse fancy funktioner..

 

Og et større kamera, som jeg endnu ikke har lært alle funktionerne på, selv om det nu er over 4 år gammelt...:oops:.. Der er bare så meget at finde ud af. Men man kan sagtens bruge bare nogle af funktionerne med godt resultat.

Det hedder Fujifilm Finepix S7000, og det ligner de store spejlreflex-kameraer, som skulle være endnu bedre.... Men spejlreflex kameraerne kan vist ikke tage videoklip. Det kan mit godt.

 

---Begge kører på almindelige genopladelige AA-batterier. Det synes jeg er vigtigt. Specialbatterier er tit dyre. Og man risikerer at de går ud af produktion på et tidspunkt. --Det har jeg oplevet med mit første digital-kamera, --et canon.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...