Hop til indhold

Hundegård i en Coronatid


Recommended Posts

Vi står overfor at få vores første hvalp, en FT Springer. Hurra! I den forbindelse har vi et dilemma vedrørende hundegård. Min mand mener af princip, at det er vigtigt, sundt og godt med en hundegård, så at hunden har en tryg base der er dens egen når vi er ude af hjemmet og/eller har gæster der er bange for hunde. 

Jeg har lidt ondt i maven ved tanken og herudover svært ved at “se det ske” da jeg pt er på barsel og herefter vil skulle arbejde hjemmefra ca 4 ud af 5 dage. Med stor sandsynlighed vil min mand kunne arbejde hjemmefra de fleste af de dage hvor jeg selv er ude af huset. Derfor vil en eventuel tilvænning til hundegården foregå med os hjemme på matriklen. Og uden at der reelt er et behov, det første lange lange stykke tid. 

Har min mand ret mht hundegård, tiltrods for barsel/hjemmearbejde? Hvad gør hundeejere uden hundegård? Og er det muligt hvis arbejdssituationen er ændret om 3-4 år, at tilvænne en voksen hund til hundegård? 
 

Jeg vil sætte stor pris på jeres input! 

(Vi bor på en stor landejendom med skov, min mand er jæger og der vil blive tale om en jagt og familiehund, da vi har små børn).

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpen skal jo lære at være alene, det skal den uanset om det skal foregå i Hundegård eller inde, det kræver at man er hjemme de første 3-4 uger mindst, du kan jo ikke bare smide hvalpen i Hundegård i 8 timer fra dag et, man starter med få minutter og øger tiden langsomt :) en Hundegård er rigtig god til mange hunde, men ikke alle lærer at være der, jeg ville da bestemt bygge Hundegård og starte træningen op så snart hvalpen er klar, dvs nogle dage efter at i har fået den;) start med få minutter og øg tiden i det tempo jeres hvalp kan klare det, det kan fx være en rigtig god ide at fodre i hundegården hver gang, så bliver den et rart sted at være;) i starten hentes hvalpen så snart den har spist op, senere øges tiden roligt:) tillykke med jeres hvalp

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...