Hop til indhold

ang hunde racer..


Gæst Lux
 Share

Recommended Posts

Jeg tror, du har misfostået det med alenehjemme.

 

Det er rigtigt, at der især i selskabshundebøger samt på nettet står at selskabshundene ikke skal være alene for mange timer dagligt, fordi de er så knyttede til deres mennesker.

 

Men en lab eller en schæfer skal jo heller ikke være alene hjemme for længe. Det er der ingen hunde, som der skal.

 

Som der bliver skrevet tidligere kan det enten være fordi at opdrætterne ikke vil have deres hunde er alene 8-10 timer dagligt eller også fordi selskabshundene ikke er så gode til det. Men det er langtfra alle hunde, der er gode til at være alene hjemme , selvom de er blevet trænet langsomt. Lige meget hvilken race vi snakker om - man tager altid en risiko.

 

Og mht gøen, så kan man ikke stille det sådan op, så man er sikker på ikke at skulle af med hund. Self skal du ikke vælge en meget gøende hund. Men der er SÅ meget forskel på individerne i EEN BESTEMT RACE. Så gøen kan ligge i hunden og noget er self træning og opdragelse.

 

De råd der er blevet givet herinde synes jeg er super - og de er på ingen måde ment som en kritik. Men det er erfarne hundeejere, der ved en masse.

 

Så jeg tror nu at det vigtigste er, at du er klar over, at ingen hunde er perfekte. Der skal masser af ferie til, alene-hjemme-træning og aktivering for at hunden bliver en god hund.

 

har selv haft hund i meget af mit liv, men det har været en rottweiler, så jo jeg ved osse godt hvad jeg snakker om tak.. Nogle af de svar herinde var sgu ikke for pæne synes jeg ikke. Ved godt der er forskel på alle hunde, men derfor er der stadig nogen der er mere egnet end andre for vores behov og det vi kan give dem. Hvor er jeg træt af at det lyder som om i tror jeg er helt spejlblank, bare fordi jeg spørger om racer jeg ikke lige har stor kendskab til som jeg har til rottweilere f.eks.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

har selv haft hund i meget af mit liv, men det har været en rottweiler, så jo jeg ved osse godt hvad jeg snakker om tak.. Nogle af de svar herinde var sgu ikke for pæne synes jeg ikke. Ved godt der er forskel på alle hunde, men derfor er der stadig nogen der er mere egnet end andre for vores behov og det vi kan give dem. Hvor er jeg træt af at det lyder som om i tror jeg er helt spejlblank, bare fordi jeg spørger om racer jeg ikke lige har stor kendskab til som jeg har til rottweilere f.eks.. :???:

 

Øhh nu vil jeg ikke lyde dum, men hvornår blev det til I ?

 

Jeg er slet ikke så erfaren som mange herinde og derfor skrev jeg, at DER VAR mange dygtige mennesker herinde.

 

Lige mht cavalien, ja så har vi sådan een i min familie og derfor er jeg ikke enig i det med alene hjemme.

 

Det eneste som folk prøver at forklare er at alle hunde skal lære at være alene hjemme - lige meget hvilken race man vælger og at alle kan finde på at gø.

 

Så læser du det på en anden måde - ja det kan jeg ikke tage ansvar for.

 

 

Vores cavalier fik vi for 4 år siden, da var hun 6 år gammel. Jeg tvivler på at forrige ejer havde trænet alene-hjemme med hende. Vi fik hende i juni og under en måned efter røg min bedstemor på hospitalet med cancer. Så der var ikke meget tid til at vænne hende til sit nye hjem, inden de ærligt talt stod i en møgsituation med en meget syg "mor".

 

Fie præsterede at tage det hele roligt og lære vores anden hund, (en dværgschnauzer på 7 år), at det var ok at være alene hjemme. Han var ellers totalt ængstelig for at være alene hjemme, men han lærte det langsomt med Fie. De havde ellers opgivet at lade ham være alene, det var jo synd for ham.

 

Og jeg kender flere cavaliers, der fint kan være alene.

 

Dværgschnauzeren er jo ellers en ret selvstændig race og burde kunne være alene hjemme med tilpas tilvænning. Men han lærte det ikke, før vi fik Fie.

 

Så det jeg bare prøver at sige er, at man ikke kan sige een race er sådan, en anden sådan..

 

Og hvis dette indlæg her også skal misforståes, ja så er jeg off fra nu af. Det er i hvert fald ment som en hjælp og ikke andet :blink:

Redigeret af Gucci
Link til indlæg
Del på andre sites

så lad vær med at tro på mig har set det flere steder på sider her på nettet.. ville ikke sige det hvis det ikke var rigtigt, da jeg godt kan lide hunden jo.

 

har læst det!!!! sig mig har i en sammensværgelse mod mig, om at jeg lyver ???:shock:

 

hvem påstår du lyver :confused:

Ret bestet er ingen hunde egnet til at være alene, det er et flokdyr. ALLE hunde skal lære at være alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

har selv haft hund i meget af mit liv, men det har været en rottweiler, så jo jeg ved osse godt hvad jeg snakker om tak.. Nogle af de svar herinde var sgu ikke for pæne synes jeg ikke. Ved godt der er forskel på alle hunde, men derfor er der stadig nogen der er mere egnet end andre for vores behov og det vi kan give dem. Hvor er jeg træt af at det lyder som om i tror jeg er helt spejlblank, bare fordi jeg spørger om racer jeg ikke lige har stor kendskab til som jeg har til rottweilere f.eks.. :???:

 

Jeg synes ikke der er nogen der har svaret dig grimt.

At du har haft hund før er jo ikke noget vi kan gætte os til, derfor er det altid godt at skrive lidt om ens erfaringer, hvilke racer man går efter osv.

Dette er ikke skrevet som kritik, blot som et godt råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke der er nogen der har svaret dig grimt.

At du har haft hund før er jo ikke noget vi kan gætte os til, derfor er det altid godt at skrive lidt om ens erfaringer, hvilke racer man går efter osv.

Dette er ikke skrevet som kritik, blot som et godt råd.

 

 

i skriver mange af jer at det står der ikke det med at de ikke kan være alene hjemme som JEG har læst mange steder.. det er da inddirekte at påstå at jeg lyver, men hvorfor skulle jeg dog det!!! nej opgiver det her inde, for meget ligegyldigt snak som ingen vejne fører.

 

til jer der har været søde og forstående 1000 tak:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan lige blande mig og sige jeg har cavalier bl.på 10 md. der er super til at være alene,:5up: har aldrig ødelagt noget,:5up: og selv om jeg syntes hun vil gø rigtig meget i øjeblikket, ¨så gør hun ikke når hun er allene hjemme siger naboer, da jeg har bedt dem høre efter,

 

oka dejligt at høre den kan være alene din hund :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du stadig interesseret i at høre om løwchen? Jeg har en, og han er bare så dejlig. Men hvis du ikke er interesseret, så orker jeg ikke at skrive en hel roman :blink: :lol: Ellers, bare spørg løs :-D

 

Du kan se billeder af ham her: http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=52339&ipc=169362

 

 

hej tak for du ville bruge tid på at skrive, men tror det bliver en engelsk bulldog eller pekingeser, men er stadig i tvivl:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

i skriver mange af jer at det står der ikke det med at de ikke kan være alene hjemme som JEG har læst mange steder.. det er da inddirekte at påstå at jeg lyver, men hvorfor skulle jeg dog det!!! nej opgiver det her inde, for meget ligegyldigt snak som ingen vejne fører.

 

til jer der har været søde og forstående 1000 tak:blink:

 

Undskyld jeg prøvede at hjælpe dig, det skal ikke ske oftere.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du skal slappe lidt af. Jeg kan ikke gøre for hvordan du læser tingene, kan ikke se jeg har beskyldt dig for at lyve.

Jeg tør ikke hjælpe dig en anden gang, ved ikke hvad jeg bliver beskyldt for.

 

hehe nej jeg vil ikke slappe af er helt afslappet :lol: læs det jeg skrev før igen og sig det ikke er at inddirekte sige jeg lyver når du skriver at det jeg påstår ikke står nogen steder, hvid det ikke er at beskylde en for at lyve hvad er det så????

 

dte er da utroligt man ikke kan spørge om noget på en hundeside uden at blive overfaldet af mennesker som siger noget og så benægter det bagefter:shock:men hvis du synes jeg er så farlig så kan jeg da godt forstå du ikke vil svare mig på mere hehe:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

hjælpe mig??? ved at sige at det jeg iger ikke står nogen steder?? hmmm nå oka så:???:

 

Jeg tror der er sket en misforståelse. Du har selvfølgelig set det stå, når du siger det, og det er jeg sikker på, at folk også mener at du har set :-D Men det er vel ligesom hvis man hører et rygte, eller læser en artikel. Hvis folk så har modsatte erfaringer vil de jo sige det. Det har intet at gøre med, hvad du har læst, men det skal hjælpe til at sætte racen i perspektiv. Altså, oplevelser med racen flere steder fra. Dvs. (eksempel, med opfundne tal) hvis du f.eks kender 1 som har erfaring med, at de har svært ved at lære alene hjemme, og har læst 5 steder, at de har svært med at være alene hjemme- så kan erfaringer om det modsatte hjælpe til at danne et billede af, om det er et generelt problem med racen, eller et uheldigt problem med de individer du hører om. Så hvis folk herfra finder 8 steder hvor der står, at det ikke er et problem, og 3 kender en cavallier som er dygtig til at være alene = så er problemet højst sandsynligt ikke generelt, men konkret i de tilfælde du har læst om. Men kendte folk kun til eksempler som du har hørt om, er problemet højst sandsynligt generelt.

 

Håber ikke det blev for knudret, men det er bare så synd for alle, når en misforståelse kører sådan af sporet. Jeg læser det som om folk i bedste mening forsøger at hjælpe til overblik over, hvordan problemet kunne være. Og at du føler, at du får at vide, at du lyver er rigtig ærgerligt. Se det langt hellere som om, at A) de/vi vil hjælpe dig med at kaste lys over, om problemet er generelt, og B) hjælpe dig til at læse kildekritisk.

 

Hjælp, det er uoverskueligt :oops: Håber du kan se, hvad jeg mener.

 

Jeg håber du finder den helt rigtige hund, og bliver glad for at være her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er sket en misforståelse. Du har selvfølgelig set det stå, når du siger det, og det er jeg sikker på, at folk også mener at du har set :-D Men det er vel ligesom hvis man hører et rygte, eller læser en artikel. Hvis folk så har modsatte erfaringer vil de jo sige det. Det har intet at gøre med, hvad du har læst, men det skal hjælpe til at sætte racen i perspektiv. Altså, oplevelser med racen flere steder fra. Dvs. (eksempel, med opfundne tal) hvis du f.eks kender 1 som har erfaring med, at de har svært ved at lære alene hjemme, og har læst 5 steder, at de har svært med at være alene hjemme- så kan erfaringer om det modsatte hjælpe til at danne et billede af, om det er et generelt problem med racen, eller et uheldigt problem med de individer du hører om. Så hvis folk herfra finder 8 steder hvor der står, at det ikke er et problem, og 3 kender en cavallier som er dygtig til at være alene = så er problemet højst sandsynligt ikke generelt, men konkret i de tilfælde du har læst om. Men kendte folk kun til eksempler som du har hørt om, er problemet højst sandsynligt generelt.

 

Håber ikke det blev for knudret, men det er bare så synd for alle, når en misforståelse kører sådan af sporet. Jeg læser det som om folk i bedste mening forsøger at hjælpe til overblik over, hvordan problemet kunne være. Og at du føler, at du får at vide, at du lyver er rigtig ærgerligt. Se det langt hellere som om, at A) de/vi vil hjælpe dig med at kaste lys over, om problemet er generelt, og B) hjælpe dig til at læse kildekritisk.

 

Hjælp, det er uoverskueligt :oops: Håber du kan se, hvad jeg mener.

 

Jeg håber du finder den helt rigtige hund, og bliver glad for at være her :-D

 

tusinde tak.. men jaaa kan ikke læse det på andre måder og synes ikk det kan misforståes det hun skrev.. Har bare læst om hunderacen på flere sider ikke kun private hvor det stod i :-P men er glad for du skriver alt dette:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

hjælpe mig??? ved at sige at det jeg iger ikke står nogen steder?? hmmm nå oka så:???:

 

En google søgning giver ikke umiddelbart nogle hits vor der står at cavalieren ikke kan være alene hjemme... Det er vel ikke forbudt at spørge ind til hvor du har læst det... Jeg synes ikke der er nogle der siger du lyver, og jeg synes det er ærgerligt at du nu ikke føler du kan spørge om racer herinde.

 

Grunden til at folk, inklusiv undertegnede, begyndte at søge på alene hjemme og cavalieren var da udelukkende fordi du var interesseret i racen og ærgerlig over det ikke kunne blive den pga alene hjemme problemerne.

 

Som Gryn også skriver, så kan alle hunde lære at være alene hjemme. At det er en selvstændig race er ikke ensbetydende med at det bliver nemmere. Man skal bare finde den fremgangsmåde der virker for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke meget erfaring med de racer i har været omkring. Men jeg er som barn vokset op med en Chow-chow inde hos "venindefamilien" - det vil sige et hjem jeg kom i hverdag og i mange timer :blink:.

Min umiddelbare mening om den race, er at den er ikke egnet til børn, den er "kedelig" forstået på den måde, at den havde nok i sig selv - gå tur gad den ikke engang, det sørgede den også selv for (den havde det med at strejfe). De opgav at opdrage på da den var kold over enhver kommando.

Den gad ikke være inde pga. pelsen, den foretrak at ligge ude (og havde den selv bestemt det hele, så også om vinteren).

 

Men dette er så også kun en hund ud af mange inden for den race, jeg kender bare kun det eksempel :-D.

 

Generelt omkring de der racebeskrivelser - så syntes jeg man i nogle tilfølde skal slappe lidt af omkring hvad der står. Rigtig meget afhænger jo af hvordan man præger hunden i opvæksten.

 

Alle racer kan lære at være alene hjemme - det er min påstand - ellers ville racen da uddø eller kun ejes af pensionister som du selv er inde på. Jeg har endnu ikke lært trikset med at trække penge ud af en vis legemsdel (er der nogle der kan trikset, modtages pb gerne :mrgreen:) så som de fleste andre skal jeg jo også på arbejde og tjene penge til kræet :blink:

 

Uanset hvad du ender op med at vælge så ved du som resten af os at der er fordele og ulemper ved alle racerne, og man som reglen skal gå en smule på kompromi.

 

Held og lykke :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke meget erfaring med de racer i har været omkring. Men jeg er som barn vokset op med en Chow-chow inde hos "venindefamilien" - det vil sige et hjem jeg kom i hverdag og i mange timer :blink:.

Min umiddelbare mening om den race, er at den er ikke egnet til børn, den er "kedelig" forstået på den måde, at den havde nok i sig selv - gå tur gad den ikke engang, det sørgede den også selv for (den havde det med at strejfe). De opgav at opdrage på da den var kold over enhver kommando.

Den gad ikke være inde pga. pelsen, den foretrak at ligge ude (og havde den selv bestemt det hele, så også om vinteren).

 

Men dette er så også kun en hund ud af mange inden for den race, jeg kender bare kun det eksempel :-D.

 

Generelt omkring de der racebeskrivelser - så syntes jeg man i nogle tilfølde skal slappe lidt af omkring hvad der står. Rigtig meget afhænger jo af hvordan man præger hunden i opvæksten.

 

Alle racer kan lære at være alene hjemme - det er min påstand - ellers ville racen da uddø eller kun ejes af pensionister som du selv er inde på. Jeg har endnu ikke lært trikset med at trække penge ud af en vis legemsdel (er der nogle der kan trikset, modtages pb gerne :mrgreen:) så som de fleste andre skal jeg jo også på arbejde og tjene penge til kræet :blink:

 

Uanset hvad du ender op med at vælge så ved du som resten af os at der er fordele og ulemper ved alle racerne, og man som reglen skal gå en smule på kompromi.

 

Held og lykke :vinken:

 

tak rart med lidt info om chowerne ;) den er jeg osse gået fra igen:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

En google søgning giver ikke umiddelbart nogle hits vor der står at cavalieren ikke kan være alene hjemme... Det er vel ikke forbudt at spørge ind til hvor du har læst det... Jeg synes ikke der er nogle der siger du lyver, og jeg synes det er ærgerligt at du nu ikke føler du kan spørge om racer herinde.

 

Grunden til at folk, inklusiv undertegnede, begyndte at søge på alene hjemme og cavalieren var da udelukkende fordi du var interesseret i racen og ærgerlig over det ikke kunne blive den pga alene hjemme problemerne.

 

Som Gryn også skriver, så kan alle hunde lære at være alene hjemme. At det er en selvstændig race er ikke ensbetydende med at det bliver nemmere. Man skal bare finde den fremgangsmåde der virker for hunden.

 

skægt for det er på google søgning jeg fandt der stod det, men gider ikke til at finde det for det tog lidt lang tid og min søn kommer snart hjem og manden og jeg er syge..og stadig synes ikke den vending kunne misforståes, men nok om det, gider ikke diskutere det mere.. end off disskusion:-P lad os snakke om noget der er vigtig i stedet:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man googler

 

cavallier alene hjemme

 

(uden "), finder man konkrete eksempler på begge dele. Og bare det, at mange skriver på nettet, at lige præcis deres cavallier har haft et alene hjemme problem, er der ikke noget at sige til, at dette giver et indtryk. Men som det allerede er nævnt herinde, er meget af det hvordan man har lært hunden at være alene. Det skal man bare have i baghovedet, når der dukker en masse konkrete alene-hjemme problemer op. Men der er også masser af konkrete eksempler på det modsatte. Det er i hver fald det, jeg kan finde på google.

 

Er ret sikker på, at Gryn mener, at der ikke dukkede noget på på HENDES søgning :-D. Husk at det er meget forskelligt hvad folk skriver i søgefeltet, i forhold til hvad der dukker op umiddelbart.

Link til indlæg
Del på andre sites

skægt for det er på google søgning jeg fandt der stod det, men gider ikke til at finde det for det tog lidt lang tid og min søn kommer snart hjem og manden og jeg er syge..og stadig synes ikke den vending kunne misforståes, men nok om det, gider ikke diskutere det mere.. end off disskusion:-P lad os snakke om noget der er vigtig i stedet:blink:

 

D'oh- jeg poster altid når folk har sagt slut :lol: Jeg var ved at skrive da du skrev det- sry :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man googler

 

cavallier alene hjemme

 

(uden "), finder man konkrete eksempler på begge dele. Og bare det, at mange skriver på nettet, at lige præcis deres cavallier har haft et alene hjemme problem, er der ikke noget at sige til, at dette giver et indtryk. Men som det allerede er nævnt herinde, er meget af det hvordan man har lært hunden at være alene. Det skal man bare have i baghovedet, når der dukker en masse konkrete alene-hjemme problemer op. Men der er også masser af konkrete eksempler på det modsatte. Det er i hver fald det, jeg kan finde på google.

 

Er ret sikker på, at Gryn mener, at der ikke dukkede noget på på HENDES søgning :-D. Husk at det er meget forskelligt hvad folk skriver i søgefeltet, i forhold til hvad der dukker op umiddelbart.

 

true kan ikke huske hvad jeg skrev da det er noget tid siden... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man googler

 

cavallier alene hjemme

 

(uden "), finder man konkrete eksempler på begge dele. Og bare det, at mange skriver på nettet, at lige præcis deres cavallier har haft et alene hjemme problem, er der ikke noget at sige til, at dette giver et indtryk. Men som det allerede er nævnt herinde, er meget af det hvordan man har lært hunden at være alene. Det skal man bare have i baghovedet, når der dukker en masse konkrete alene-hjemme problemer op. Men der er også masser af konkrete eksempler på det modsatte. Det er i hver fald det, jeg kan finde på google.

 

Er ret sikker på, at Gryn mener, at der ikke dukkede noget på på HENDES søgning :-D. Husk at det er meget forskelligt hvad folk skriver i søgefeltet, i forhold til hvad der dukker op umiddelbart.

 

Nej , det dukkede ikke op på min søgning, jeg søgte på Charles king cavalier spaniel.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...