Hop til indhold

ang hunde racer..


Gæst Lux
 Share

Recommended Posts

Vi vil meget gerne have en hund, i lille eller mellem str :-) Den skal kunne være alene hjemme mens vi er i skole og på job, den skal være børnevenlig og glad, men den skal osse være lidt lærenem helst (altså med de alm kommandoer) Den må ikke gø ret meget, da vi bor i lejlighed :blink: er der nogen der har nogle gode forslag?? kan godt lide nogen med noget hår på sig lidt bamse agtige ;) men kom men nogle forslag, jeg er åben ;-)..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 102
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aaaaltså - pelsen og tildels gøen kan du godt købe dig til.. Resten afhænger helt af dig og opdrætters arbejde med hunden..

 

Børnevenlig bliver den hvis den bliver introduceret langsomt og godt til børn

Alenehjemme kan den være hvis du lærer den det langsomt og sikkert..

Lærenem er de fleste hunde som bliver stimulerede

Mht. gøen - så har jeg chihuahuaer, som jo ER en gøende race - men jeg bor i lejlighed, og har endnu ingen klager fået (7-9-13)...

 

Hvad med.. hmm.. En pomerainer, puddel, chihuahua...

Link til indlæg
Del på andre sites

Chihuahua og pomeranier er jo meget små og "skrøbelige" hunde, så måske ikke den bedste kombination med en 2 årig? Jeg ved det ikke... Jeg er selv lidt bange for at Karla kommer til at gøre dem fortræd når vi møder dem :oops:

 

Men det ved Chihuahua ejerne nok en hel del bedre end jeg... Tænker bare lidt, at en chihuahua indbyder mere til at man løfter den (når man er 2) end en lidt større hvalp/ hund ville gøre

Link til indlæg
Del på andre sites

gerne lidt større en de racer, men gode forslag :oops: kan godt lide pekingeser og tibetanske spaniels og den slags, men har haft en tibbe og den gøede vildt meget, kunne ikke få den til at holde:cry: jeg elskede den højt, men stod i en situation dengang hvor det ikke var muligt at beholde den og finde et andet sted at bo..

 

flere forslag??

Link til indlæg
Del på andre sites

Chihuahua og pomeranier er jo meget små og "skrøbelige" hunde, så måske ikke den bedste kombination med en 2 årig? Jeg ved det ikke... Jeg er selv lidt bange for at Karla kommer til at gøre dem fortræd når vi møder dem :oops:

 

Men det ved Chihuahua ejerne nok en hel del bedre end jeg... Tænker bare lidt, at en chihuahua indbyder mere til at man løfter den (når man er 2) end en lidt større hvalp/ hund ville gøre

 

præcis mine tanker, de er lidt for små i det til ham selvom han er sød ved dem ;0)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil udentvivl anbefale en puddel, de fælder heller ikke, så det bliver rart. :)

dog skal de klippes, men det kan man altid få folk til at gøre. :)

 

er ikke til puddel hundes udseende:oops: sorry til dem der har en af dem :( ikke ondt ment..

Link til indlæg
Del på andre sites

Freud herindefra fra har en Bichon Havanaise og en løwchen - begge ca i pekingeser størrelser og meget pelsede :mrgreen: om de er meget gøende ved jeg ikke...

 

Vi har passet Tulle (bichon havanaise) en weekend engang, der fik jeg ikke det indtryk at hun gøede meget (udover når min mand var hjemme og bevægede sig :lol: HAM kunne hun bare ikke lide!)

Link til indlæg
Del på andre sites

er ikke til puddel hundes udseende:oops: sorry til dem der har en af dem :( ikke ondt ment..

 

Nu behøver Pudler jo ikke være udstillingsklippet hvis man ikke kan lide det. Min er klippet kort, du kan se hende i mit fotoalbum som du finder i min profil.

 

En Pudel er en klog hund, den kræver en del hjernegymnastik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange timer skal hunden være alene, hvor megen tid vil i bruge på pelspleje? Hvor gammelt er jeres barn, har i tid til at gå til træning og hvor megen motion vil i give den?

 

han er 2 vores dreng, men god og stille ved dyr. den skal i gennesnit være alene 7 timer dagligt. jamen vi ikke bruge flere timer på pelspleje, men en gang børstning hver dag eller hveranden går da :-D Ja har tid til at gå til træning og gåture

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu behøver Pudler jo ikke være udstillingsklippet hvis man ikke kan lide det. Min er klippet kort, du kan se hende i mit fotoalbum som du finder i min profil.

 

En Pudel er en klog hund, den kræver en del hjernegymnastik.

 

ja kender en med en puddel der ikke er udstilling klippet men det er bare ikke mig den race:oops: desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er selv hardcore fan af dansk / svensk gårdhunde. De er meget kloge og lærenemme og kræver derfor en del aktivering - ellers begynder de at kede sig...

 

De har en super størrelse og er gode familiehunde. De er oprindeligt brugt som både vagt og rotte-hund, så der kan være noget gø'en. Men vi synes nu ikke det er slemt i vores d/s blanding...

 

men bamseagtige - det er de ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er selv hardcore fan af dansk / svensk gårdhunde. De er meget kloge og lærenemme og kræver derfor en del aktivering - ellers begynder de at kede sig...

 

De har en super størrelse og er gode familiehunde. De er oprindeligt brugt som både vagt og rotte-hund, så der kan være noget gø'en. Men vi synes nu ikke det er slemt i vores d/s blanding...

 

men bamseagtige - det er de ikke ;-)

 

hehe nej det er de ikke :blink: men er mest til dem med lidt længere hår end sådan nogle ;) men synes da osse engelske bull dogs og franske er søde

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker faktisk at begge mine racer kunne være gode (havaneser og löwchen) - selvom Bella gør en del - så er jeg ikke sikker på, at det er racetypiske for löwchen ... De kan holdes i såkaldt hvalpeklip - så har de et vamset udseende og er lidt lettere at holde, end hvis man lader pelsen gro ...

 

Måske løven egentlig er lidt for lille sammen med sådan et lille barn ... det skal jeg ikke kunne sige ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker faktisk at begge mine racer kunne være gode (havaneser og löwchen) - selvom Bella gør en del - så er jeg ikke sikker på, at det er racetypiske for löwchen ... De kan holdes i såkaldt hvalpeklip - så har de et vamset udseende og er lidt lettere at holde, end hvis man lader pelsen gro ...

 

Måske løven egentlig er lidt for lille sammen med sådan et lille barn ... det skal jeg ikke kunne sige ...

 

tør ikke tage chancen med racer der gøer meget, vil ikke af med den pga af det jo:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Jeg tænker også umiddelbart en coton de tulear.

Du kan kigge på linket her, der har den fået "karakter" i forskellige felter som f.eks. hvor meget den fælder, hvor god den er med børn, at være alene hjemme osv.

Det er forresten en rigtig god hjemmeside til at starte ud med at finde en race der passer til en. Så kan man jo bagefter søge lidt dybere :)

 

 

 

http://dogtime.com/coton-de-tulear.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Jeg tænker også at en islandsk er for gø-glad og ikke specielt lejlighedsegnet ? Men gud hvor er det ellers en lækker race.

Jeg var på island og ride rundt i sommers - for satan de hyrdehunde har tjek på hvordan man samler heste sammen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Must love dogs
Jeg tænker også at en islandsk er for gø-glad og ikke specielt lejlighedsegnet ? Men gud hvor er det ellers en lækker race.

Jeg var på island og ride rundt i sommers - for satan de hyrdehunde har tjek på hvordan man samler heste sammen :mrgreen:

 

Joh, det tror jeg ikke er noget problem med at have den i lejlighed, den er vist glad så længe den er sammen med familien om det er inde eller ude.

 

Var du på Island, hvorhenne i landet var du? Det er også derfor at jeg er så glad for racen, kender den så godt heroppe fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...