Hop til indhold

Træningspladser


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Gæst michelle150

Jeg vil helt klart anbefale Hillerød Agility.

Her er det ikke bare hej og farvel, man snakker og hygger

og bruger oftest mere tid end lige regnet med, både privar snak,

men selvfølgelig også agility-hunde snak.

Vi inviterer også engang imellem til privat møde med eget agility udstyr,

hvor vi øver sammen hjemme og hygger.

Sidst mødtes vi kl. 5 og kørte igen kl 00:30, smil..

Det var suuper hyggeligt og man er meget velkommen!

 

HILLERØD AGILITY - www.123hjemmeside.dk/Hillerod-agility

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 144
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ude at søge nyt træningshold, da det jeg går på i øjeblikket slutter om 3 uger.

 

Er der nogle der kender et sted på Sjælland - Næstved, Slagelse, Sorø?

Træningen jeg er ude efter skal være jagtrelateret. Det er også ligegyldigt om det er på en kennel, eller andet.

 

Har forsøgt mig på DRKs hjemmeside for Syd- og Midtsjælland, men ingen opdatere hold jeg kan bruge.

 

Næstveds jagtforening har jeg også været i kontakt med, men igen uden held.

 

 

Nogle der kender et sted? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gæst Maria T

Jeg kan anbefale Hundeadfærdsskolen Fyn (www.hasf.dk), hvor jeg selv gik til hvalpetræning med min hund for et par år siden. Camilla er rigtig dygtig og har en behagelig måde at omgås både hunde og mennesker.

 

Desuden kan jeg anbefale Rie Ravn - Center for Hundeadfærd (www.khac.dk) i Kolding, hvor jeg selv er uddannet. At jeg er uddannet der betyder, at jeg gennem 1½ år har været på træningspladsen hver søndag - først som observerende og som deltager med hund, senere som assistent og senest som instruktør. Både Rie og Kent er rigtig dygtige, og de har stor erfaring. Desuden er området derude helt genialt.

 

Jeg starter selv hundetræning op her til august i Odense M og vil naturligvis gerne anbefale mig selv også, meeeen den bliver jo nok ikke godtaget ;) Jeg kan dog fortælle, at jeg har fået rigtig god feedback fra kursisterne i Kolding, og flere af dem, der har deltaget i min eksamenstræning her i Odense har efterfølgende meldt sig til træning hos mig. Mit firma hedder AKTIV Hundeadfærdstræning, og informationer kan findes på: Hundetræning Odense - www.pelleplys.dk

 

Jeg kan også varmt anbefale Nadja Dam Engebjerg, der har taget samme uddannelse som mig. Hun er desuden veterinærsygeplejerske og arbejder på Nyborg Dyrehospital (Nyborg Dyrehospital - Velkommen), hvor hun skal til at have træningshold. Jeg har arbejdet tæt sammen med Nadja i forbindelse med uddannelsen, og vi har planer om at fortsætte dette samarbejde. Hun er super dygtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst hundemotivationdk

Velkommen til en anderledes hundeskole

En hundeskole bygget på lederskab og gensidig respekt.

Når man henter sin lille hvalp ved man nøjagtigt, hvad man gerne vil have ud af sin hund. Det er bare ikke sikkert det kommer af sig selv, og derfor forsøger vi at hjælpe. Hunde taler ikke menneske sprog, og kan ikke lære det. Men vi mennesker kan lære at tale hundsk. Det kræver lidt arbejde, at kunne kommunikere med sin hund. Og kun hvis man forstår hvad der sker i hunden, kan man afhjælpe problemer.

Vi bruger positiv forstærkning; både verbal ros, men ligeså meget berøring- og kropssprog. Vi udnytter at hunde har LYST til at behage, for det er vi sikre på de har.

Hunde kan sagtens lære at blive søde sjove OG lydige hunde uden, at blive proppet med hundeguffer, og uden at miste deres selvstændighed og personlighed. Det behøver ikke være enten eller, men et kompromis. Du gør mig glad og jeg gør dig glad. En god byttehandel for alle.

Din hund kan lære det, og min hund kan lære det. Jeg har lært det og du kan lære det, ja faktisk er det slet ikke den videnskab som nogle gør det til, at træne hunde. Det kræver præcision, tålmodighed og konsekvens.

I hundeverdenen er der masser af respekt omkring lederen af flokken, og lederen skal helst være dig. Nu er vi jo ikke en hund, men min filosofi er nu engang at vi lever i en flok, set med hundeøjne. I den flok er vi alle nummererede. Hvis alt er som det skal være, er hunden nummer sidst.

Der hvor det virkelig fortæller, at her er der tvivl om lederskabet er eksempelvis:

  • Når hunden trækker,

  • Ikke kommer når man kalder på den

  • Hopper op

  • Ikke holder øje med hvor dens fører er henne

  • Viser aggression overfor andre hunde og mennesker

Den slags ville aldrig ske i hundeverdenen.

Et er sikkert. Hvis hunden syntes der mangler en leder, så tager hunden pladsen, uanset om den er ung/gammel, eller ikke har temperament eller erfaring til det. Sådan er det bare. Og det kræver noget at få sin plads tilbage hvis først brikkerne er sat op forkert. Det kan vi hjælpe med hos www.hundemotivation.dk

Og det behøver ikke engang at være ”hundedyrt”- for vi har mange slags træninger i gang, så der er helt sikkert noget der vil passe til dig, din hund og din pengepung.

Vi håber du vil nyde siden her, og kigger dig lidt omkring. Der er så mange ens tilbud om hundetræning i Danmark, og de fleste er ens.

Her har du fundet noget særligt og anderledes.

Vi skal nok hjælpe dig med hundetræningen fremover. Og vi giver aldrig op.

Med venlig hilsen

www.hundemotivation.dk

Peter Kristoffersen & Camilla Davidsen.

me-and-my-love-1024x7991.jpg

E-mail adresse: [email protected]

WEB: www.hundemotivation.dk

Har du spørgsmål så kontakt os via e-mail eller på tlf. 20 22 44 14

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Gæst HenningTheDog

træning af hvalpe i Viborg???

jeg har forhørt mig ved dch, men ikke så imødekommende mail tilbage, og først holdstart i april... min hvalp er 14 uger, så det er nok et hurtigst muligt hold jeg søger??:vuf:

-skal dog være aftentræning eller eftermiddage fra kl 15 i weekenderne...

er det helt umulige krav??:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

træning af hvalpe i Viborg???

jeg har forhørt mig ved dch, men ikke så imødekommende mail tilbage, og først holdstart i april... min hvalp er 14 uger, så det er nok et hurtigst muligt hold jeg søger??:vuf:

-skal dog være aftentræning eller eftermiddage fra kl 15 i weekenderne...

er det helt umulige krav??:vedikke:

 

 

 

Nu er jeg jo ikke fra Viborg, men har du prøvet:

http://www.dkk-kreds6.dk/index.htm

 

Nu ved jeg jo ikke præcis, hvor du bor, men du får lige linket til alle DKK kredse (der er maaaaange i Jylland;-)):

www.dansk-kennel-klub.dk/1109/2018

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

OBS... Jeg har ikke fået opdateret dette indlæg længe! En dag ved lejlighed kigger jeg tråden igennem og får skrevet træningspladserne ind i det første indlæg igen.

 

Hej alle.

 

Der kommer ofte forespørgsler på gode steder at gå til træning med sin hund, og da mange af os har gode og dårlige erfaringer med forskellige pladser synes jeg det kunne være fint med en tråd om disse. Lidt i stil med "tråden med de gode links"

 

Så alle jer der træner, kom med jeres anbefalinger af pladser rundt omkring i landet.

 

Jeg vil løbende opdatere dette indlæg med forskellige pladser der anbefales og ikke anbefales. Selvfølgelig skal I begrunde hvorfor I mener det ene og det andet, og jeg vil så linke til det pågældende indlæg i første indlæg.

 

 

:vinken: Stjernetosse

 

 

Træningspladser.

Dansk Dyreinstitut: Dansk Dyreinstitut

Happyhound: HappyHound.dk

Positiv Træning: Positiv Træning

DCH: Hundetræning - Landsforeningen Danmarks civile Hundeførerforening - DcH (DCH har mange pladser, så nedenfor ses de pladser der er anbefalet i tråden)

 

  • Haderslev
  • Horsens
  • Holstebro
  • Brønderslev
  • Odder

DKK: Dansk kennel klub (DKK har mange pladser, så nedenfor ses de pladser der er anbefalet i tråden)

 

  • Viby
  • Sabro
  • Svendborg

GLADE VOVSER i København NV - www.gladevovser.dk/

 

HundetræningKbh - www.hundetræningkbh.dk/

 

Dansk Agility Forening (DAF) København - www.agility-kbh.dk.

 

Hundeklubben Lyngby - www.hundeklubben-lyngby.dk

 

sbh kreds 3 - Belgierklubben Kreds3

 

Hundensgård - hundetræning - træning af hund østjylland favrskov århus hundeskole

 

Lone Greva (Galten) - Hundecentret

 

Animal Farm - http://www.animal-farm.org/

 

Ledøje-Smørum hundeklub - LEDØJE-SMØRUM HUNDEKLUB -

 

DRk Struer - Labrador Retriever - Danmarks populæreste jagt og familie hund

 

Aktiv hundeskole (agility) - Aktiv

 

Beagleklubben (schweiss) - Beagle Klubben - Schweiss

 

 

 

Lemvig DcH er altså også en rigtig god klub...

 

 

Har selv trænet der i tre år nu og er meget glad for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Asgaard Hundetræning

Jeg har netop opstartet en træningsplads i Holstebro - Asgaard Hundetræning.

Jeg tilbyder hvalpemotivation og lydighedstræning for familiehunde.

 

Besøg min hjemmeside for yderligere information

asgaard-hundetræning.dk

 

/Mie

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...