Hop til indhold

Seperationsangst?


TrineK91
 Share

Recommended Posts

Hej kloge hundehoveder 🐶

Jeg har en lille pomchi hvalp, på 4,5 mdr. Hver gang vi har været ved dyrlægen, får jeg at vide at han har et meget sundt sind. Han er virkelig en drømmehund. Super hurtig og glad for at lære nye tricks, god til at slappe af, gå i snor, lave udenfor, være alene hjemme osv. men… på ét punkt er jeg ved at få grå hår. Når min kæreste og jeg går tur med ham og jeg går væk, skriger han. Det er ikke et problem når jeg forlader hjemmet, men kun når jeg forlader ham uden for. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal prøve. Han er prøvet distraheret, ignoreret og “trøstet”, men intet virker. 
Det er mig der har det stærkeste bånd med ham (jeg er alene med ham i dagtimerne), men min kæreste er også tit alene med ham i aftentimerne. 
Nogen der har nogle gode råd?

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en blanding mellem en chihuahua og en pomeranian. 
Han har prøvet at gøre forskellige ting; distrahere med kiks og andet, ignorere det og “trøste” ved at tage ham op og snakke beroligende til ham. Han bryder sig dog ikke meget om det, da den lille fis skriger og det lyder som om han er ond ved ham. 
Vi starter først til hundetræning i næste måned

Link til indlæg
Del på andre sites

Begynd at træne kontakt øvelser og i de situationer ville jeg bruge kontakt øvelserne.
Se evt siri renee jungersen på youtube, det er gamle video'er men der er nogle gode øvelser.
 

Det der med at trøste kommer der intet godt ud af.
 

Åh så forstår jeg bedre, et af de der modenavne til en blanding.
De racer I har en krydsning af er nogle der støjer når de er utilfredse, så adfærden er egentlig meget normal. Men det ikke sagt at det ikke skal trænes væk.
 

Det lyder super med hundetræning, indtil da så kan I sagtens starte med nogle små basale ting derhjemme og det er jer begge der skal træne, så hvalpen ser det hyggelige og sjove i jer begge.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...