Hop til indhold

en god træner


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen
Flotte øvelser med hurtig respons. Men altså,.. skal en schæfer gå på den måde?. Jeg synes det ser anstrengende ud. :shock:

 

 

om den skal eller ikke skal kommer an på hvordan man som HF foretrækker den skal gå

den type gåde er mere besværlig og lære hunden end den alm gang men det er ikke mere anderledes end heste der går passage de går på lidt af samme måde

personligt synes jeg selv det ser allerbedst ud end dem helt alm gang

der er mere liv og drive i dette her

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Man oplever nu hunde der får fysiske skader af at gå på den måde.

 

Det er vigtigt den form for træning også har momenter, hvor hunden kan gå frit og røre sig mere naturligt.

 

MVH Kim

 

Aktivthundeliv

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får dette her ud af links'ene

 

 

info_48.pngInternet Explorer kan ikke vise websiden.

 

 

Mest sandsynlige årsager:

 

    <LI id=causeNotConnected>Du har ikke forbindelse til internettet. <LI id=causeSiteProblem>Webstedet har tekniske problemer.
  • Der er muligvis en slåfejl i adressen.

Prøv at:

 

bullet.pngDiagnose af forbindelsesproblemer

 

down.png Flere oplysninger

 

 

Dette problem kan skyldes flere ting, inklusive:

    <LI id=errorExpl2>Internetforbindelsen blev afbrudt. <LI id=errorExpl3>Webstedet er ikke tilgængeligt i øjeblikket. <LI id=errorExpl4>Der kan ikke opnås forbindelse med DNS-serveren. <LI id=errorExpl5>DNS-serveren (Domain Name Server) har ikke en listepost for webstedets domæne.
  • Hvis dette er en HTTPS-adresse (sikker forbindelse), skal du klikke på Værktøjer, klikke på Internetindstillinger, klikke på fanen Avanceret og kontrollere at protokollerne SSL og TLS er aktiveret under sektionen Sikkerhed.

Til offlinebrugere

 

Du kan stadig få vist feeds, du abonnerer på, og nogle websider, du har set for nylig.

For at få vist feeds, du abonnerer på,

  1. Klik på knappen Favoritcenter favcenter.png, klik på Feeds, og klik derefter på det feed, du vil have vist.

Sådan får du vist de senest besøgte websteder (virker muligvis ikke på alle sider)

    <LI id=viewRecentWebpages2>Klik på Funktioner tools.png, og klik derefter på Arbejd offline.
  1. Klik på knappen Favoritcenter favcenter.png, klik på Historik, og klik derefter på den side, du vil have vist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Man oplever nu hunde der får fysiske skader af at gå på den måde.

 

Det er vigtigt den form for træning også har momenter, hvor hunden kan gå frit og røre sig mere naturligt.

 

MVH Kim

 

Aktivthundeliv

 

'kan ikke lige se hvorfor en hund skal kunne få skader ved at skulle kigge på sin fører og løfte benene højt det er da det samme som hvis man selv laver knæløft eller en hest laver passage

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg får dette her ud af links'ene

 

 

info_48.pngInternet Explorer kan ikke vise websiden.

 

 

Mest sandsynlige årsager:

 

  • <LI id=causeNotConnected>Du har ikke forbindelse til internettet. <LI id=causeSiteProblem>Webstedet har tekniske problemer.
  • Der er muligvis en slåfejl i adressen.

Prøv at:

 

bullet.pngDiagnose af forbindelsesproblemer

 

down.png Flere oplysninger

 

 

Dette problem kan skyldes flere ting, inklusive:

  • <LI id=errorExpl2>Internetforbindelsen blev afbrudt. <LI id=errorExpl3>Webstedet er ikke tilgængeligt i øjeblikket. <LI id=errorExpl4>Der kan ikke opnås forbindelse med DNS-serveren. <LI id=errorExpl5>DNS-serveren (Domain Name Server) har ikke en listepost for webstedets domæne.
  • Hvis dette er en HTTPS-adresse (sikker forbindelse), skal du klikke på Værktøjer, klikke på Internetindstillinger, klikke på fanen Avanceret og kontrollere at protokollerne SSL og TLS er aktiveret under sektionen Sikkerhed.

Til offlinebrugere

 

Du kan stadig få vist feeds, du abonnerer på, og nogle websider, du har set for nylig.

For at få vist feeds, du abonnerer på,

  1. Klik på knappen Favoritcenter favcenter.png, klik på Feeds, og klik derefter på det feed, du vil have vist.

Sådan får du vist de senest besøgte websteder (virker muligvis ikke på alle sider)

  1. <LI id=viewRecentWebpages2>Klik på Funktioner tools.png, og klik derefter på Arbejd offline.
  2. Klik på knappen Favoritcenter favcenter.png, klik på Historik, og klik derefter på den side, du vil have vist.

 

 

meget underligt jeg ser dem nemlig tydeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Det er ikke de høje knæløftninger. Det er den konstante bøjet hovedet til den ene side. Det belaster musklerne uens og dette kan betyde belastninger.

 

Det svarer til at man ikke skal cykle lange ture med hunden i galop, da denne bevægelse ikke belaster højre og venstre side uens.

 

Jeg siger ikke man ikke skal have hunden til at gå sådan under en prøve eller lign.

 

Men konstant belastning af nakkemusklerne og andre muskler der berører en konstant højredrejning af hovedet KAN være negativ belastning.

 

Det jeg høre om dem der foretrækker den form for kontakt(hvad det egentlig er) også skal være opmærksom på, at hunden får lov til at bevæge sig frit både for og efter øvelserne, således at musklerne bliver rørt ligeligt.

 

Dette er helt basisk viden inden for atletik.

 

Flot ser det dog ud og det er en enorm kontakt der er imellem hund og fører.

 

MVH Kim

Aktivthundeliv

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det er ikke de høje knæløftninger. Det er den konstante bøjet hovedet til den ene side. Det belaster musklerne uens og dette kan betyde belastninger.

 

Det svarer til at man ikke skal cykle lange ture med hunden i galop, da denne bevægelse ikke belaster højre og venstre side uens.

 

Jeg siger ikke man ikke skal have hunden til at gå sådan under en prøve eller lign.

 

Men konstant belastning af nakkemusklerne og andre muskler der berører en konstant højredrejning af hovedet KAN være negativ belastning.

 

Det jeg høre om dem der foretrækker den form for kontakt(hvad det egentlig er) også skal være opmærksom på, at hunden får lov til at bevæge sig frit både for og efter øvelserne, således at musklerne bliver rørt ligeligt.

Dette er helt basisk viden inden for atletik.

 

Flot ser det dog ud og det er en enorm kontakt der er imellem hund og fører.

 

MVH Kim

Aktivthundeliv

 

 

ja det kan være meget fornuftigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se problemet. Kræet går jo som det ville se flot ud til en lydighedsprøve og det er hvad man prøver at lære dem. Selvfølgelig skal hunden ikke ( og det kan jeg heller ikke tro, at den i videoen gør) gå på den måde normalt, men i prøveøjemed et det nysseligt.

 

Det er for mig at se bare endnu en disciplin (hundekunst i mine øjne) en hund har lært og jeg vil tro, at kræet er en veltrænet lydighedshund, der viser det den nu engang har fået lært...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se problemet. Kræet går jo som det ville se flot ud til en lydighedsprøve og det er hvad man prøver at lære dem. Selvfølgelig skal hunden ikke ( og det kan jeg heller ikke tro, at den i videoen gør) gå på den måde normalt, men i prøveøjemed et det nysseligt.

 

Det er for mig at se bare endnu en disciplin (hundekunst i mine øjne) en hund har lært og jeg vil tro, at kræet er en veltrænet lydighedshund, der viser det den nu engang har fået lært...

 

 

jeg ser ikke problemet heller da det jo drejer sig om konkurrence lydighed og ikke noget med at hunden skal gå sådan i flere timer eller halve timer i rap uden belønning

 

men den unge kvinde er simpelthen super til at træne hunde i lydighed det ser jo nemt,flot og ekstrem hurtigt ud :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ser ikke problemet heller da det jo drejer sig om konkurrence lydighed og ikke noget med at hunden skal gå sådan i flere timer eller halve timer i rap uden belønning

 

men den unge kvinde er simpelthen super til at træne hunde i lydighed det ser jo nemt,flot og ekstrem hurtigt ud :rolleyes:

 

Hæ hæ yeah, men som vi begge ved så ligger der så meget arbejde bag. Hunde, der kan det sjov der her i Danmark ligger nok på et LP3 eller elite niveau. Men flot ser det ud. Det er lige før man mistænker hende for at have en godbid i munden så langsomt hun kan få kræet til at gå !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Hæ hæ yeah, men som vi begge ved så ligger der så meget arbejde bag. Hunde, der kan det sjov der her i Danmark ligger nok på et LP3 eller elite niveau. Men flot ser det ud. Det er lige før man mistænker hende for at have en godbid i munden så langsomt hun kan få kræet til at gå !

 

 

ja men denne måde at gå lydighed på næsten ligesom heste går passage er meget ny i danmark det kan nok tælles på en hånd men det er blevet mere populært blandt dem som træner schæfere det startede oprindeligt mest hos malinois HF men det er i rivende udvikling i udlandet grundet det ser flot ud men jaaa det tager meeeeget længere tid og lære sin hund konkurrence lydighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se problemet. Kræet går jo som det ville se flot ud til en lydighedsprøve og det er hvad man prøver at lære dem. Selvfølgelig skal hunden ikke ( og det kan jeg heller ikke tro, at den i videoen gør) gå på den måde normalt, men i prøveøjemed et det nysseligt.

 

Det er for mig at se bare endnu en disciplin (hundekunst i mine øjne) en hund har lært og jeg vil tro, at kræet er en veltrænet lydighedshund, der viser det den nu engang har fået lært...

 

Ja nysseligt... Rasmus som jeg trænede til at gå sådan i fri ved fod/lineføring blev skæv i nakke og ryg.

 

Det er såmænd ikke den korte tid hunden er til prøve, der giver skævhederne men al den tid man træner til prøver.

Det skal jo øves og øves :-)

 

Min hundekiropraktor har set et utal af hunde med nakkeproblemer og problemer i lænden af at gå sådan.

 

NU øver jeg mine hunde lige meget på begge sider af mig, så undgår vi skader pga. af nakkestillingen

 

Man kan prøve at tage sin konkurrencehund, som kun er trænet til at gå på venstre side, og prøve den på højre side, så vil mange se at hunden faktisk ikke kan være lige i hele kroppen og stadig se op med denne kontakt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja nysseligt... Rasmus som jeg trænede til at gå sådan i fri ved fod/lineføring blev skæv i nakke og ryg.

 

Det er såmænd ikke den korte tid hunden er til prøve, der giver skævhederne men al den tid man træner til prøver.

Det skal jo øves og øves :-)

Min hundekiropraktor har set et utal af hunde med nakkeproblemer og problemer i lænden af at gå sådan.

 

NU øver jeg mine hunde lige meget på begge sider af mig, så undgår vi skader pga. af nakkestillingen

 

Man kan prøve at tage sin konkurrencehund, som kun er trænet til at gå på venstre side, og prøve den på højre side, så vil mange se at hunden faktisk ikke kan være lige i hele kroppen og stadig se op med denne kontakt.

 

 

ja øves det kræver det ski meget af

har prøvet at lære min det ikke helt succes desværre ærgeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nysseligt... Rasmus som jeg trænede til at gå sådan i fri ved fod/lineføring blev skæv i nakke og ryg.

 

Det er såmænd ikke den korte tid hunden er til prøve, der giver skævhederne men al den tid man træner til prøver.

Det skal jo øves og øves :-)

 

Min hundekiropraktor har set et utal af hunde med nakkeproblemer og problemer i lænden af at gå sådan.

 

NU øver jeg mine hunde lige meget på begge sider af mig, så undgår vi skader pga. af nakkestillingen

 

Man kan prøve at tage sin konkurrencehund, som kun er trænet til at gå på venstre side, og prøve den på højre side, så vil mange se at hunden faktisk ikke kan være lige i hele kroppen og stadig se op med denne kontakt.

 

Det må så afhænge af, hvilket niveau man forestiller sig man skal sole sig på. Selvfølgelig kan spøgen overdrives, men jeg tror bestemt ikke hunden tager skade af den almindelige lydighedstræning, hvor man jo faktisk tvinger den til det der nærmest halve trav ved at gå langsomt og øver hovedet op (fake kontakt i min verden) ved at lokke kræet med legetøj / godbid i begyndelsen. Det må bero på, hvad man går og forestiller sig man selv skal nå at slæbe hunden til og i hvilket tempo det skal ske...nøjagtig som med enhver anden type træning. Brugshundetræning f.eks. hvor man lader sin hund springe for højt for tidligt hvor dens knogler endnu ikke kan holde til det osv osv osv. Det er jo lidt om, hvad man træner sin for...eller for hvis skyld man træner med sin hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det må så afhænge af, hvilket niveau man forestiller sig man skal sole sig på. Selvfølgelig kan spøgen overdrives, men jeg tror bestemt ikke hunden tager skade af den almindelige lydighedstræning, hvor man jo faktisk tvinger den til det der nærmest halve trav ved at gå langsomt og øver hovedet op (fake kontakt i min verden) ved at lokke kræet med legetøj / godbid i begyndelsen. Det må bero på, hvad man går og forestiller sig man selv skal nå at slæbe hunden til og i hvilket tempo det skal ske...nøjagtig som med enhver anden type træning. Brugshundetræning f.eks. hvor man lader sin hund springe for højt for tidligt hvor dens knogler endnu ikke kan holde til det osv osv osv. Det er jo lidt om, hvad man træner sin for...eller for hvis skyld man træner med sin hund...

 

alting slider jo på hundene det gør brugstræning,agility,lange ture cykling også det slider knoglerne men de kan jo heller ikke ligge stille fordi vi er bange for de får skader

 

jeg siger hellere 6 gode sjove for hunden eller 15 kedelige år hvor den bliver begrænset

Link til indlæg
Del på andre sites

alting slider jo på hundene det gør brugstræning,agility,lange ture cykling også det slider knoglerne men de kan jo heller ikke ligge stille fordi vi er bange for de får skader

 

jeg siger hellere 6 gode sjove for hunden eller 15 kedelige år hvor den bliver begrænset

 

Både ja og nej. Jeg ville ikke lade Simba begynde at springe før han var et år, men det er jo nemt nok sagt, når bæstet aldrig af egen vilje er lettet fra jorden. Hvis jeg nu var blevet begavet med en vovse, der fysisk set havde været bare lidt mere fremme i skoene, så ville jeg nok hælde til min dyrlæges teori om, at en hvalp og en endnu ikke udvokset hund kan holde til det den selv finder på at gøre. Det er sandsynligvis ingen grund til at pakke dyrerne ind i vat.

 

Jeg synes det er en balancegang med træning af enhver art. På den ene side har vi et ansvar for ikke at skade dyret. På den anden side skal vi heller ikke pylre kræene. Det er lidt en vægten op og ned...hvad kan racen holde til, hvor gammel skal den være før man træner dit og dat, hvornår er noget nok og for meget ? Jeg synes lidt man har pligt til at stille sig selv den slags spørgsmål og også jævnligt spørge sig selv om, for hvis skyld det nu lige er man træner med sin hund...og om svaret er den rette indfaldsvinkel til sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må så afhænge af, hvilket niveau man forestiller sig man skal sole sig på. Selvfølgelig kan spøgen overdrives, men jeg tror bestemt ikke hunden tager skade af den almindelige lydighedstræning, hvor man jo faktisk tvinger den til det der nærmest halve trav ved at gå langsomt og øver hovedet op (fake kontakt i min verden) ved at lokke kræet med legetøj / godbid i begyndelsen. Det må bero på, hvad man går og forestiller sig man selv skal nå at slæbe hunden til og i hvilket tempo det skal ske...nøjagtig som med enhver anden type træning. Brugshundetræning f.eks. hvor man lader sin hund springe for højt for tidligt hvor dens knogler endnu ikke kan holde til det osv osv osv. Det er jo lidt om, hvad man træner sin for...eller for hvis skyld man træner med sin hund...

 

 

Øhh... Jeg ved ike om jeg helt er med her, nu må vi se :-)

 

Og skal lige nævne jeg ikke kan se videoklippene, så det jeg forholder mig til er hvad jeg har læst I andre har skrevet - at hunden går og ser op på føreren med øjenkontakt.

 

Jeg er ikke med på dit niveausnak, for uanset hvilket niveau man ønsker at gå til konkurrencer og prøver i, så starter man højst sandsynligt med denne kontakt opad træning fra laveste klasse.

 

Da jeg gik i konkurrence var lineførings/fri ved fod programmet af ens længde i alle klasser på nær én hvor man skulle gå både linef. og fri v. fod.

 

Det samme med tiden inde hos dommerholdene til opstart af andre øvelser.

 

Fake kontakt?

 

Der er jeg heller ikke med. Ved øjenkontakt har du hunden hos dig 100%, den er mentalt på dig hele tiden og bøjer ikke kun nakken for et syns skyld - men for at kunne se dig i øjnene.

 

Hvis det er det man vil, kan man styre sin hund alene med denne øjenkontakt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...