Hop til indhold

Pekingeser/shih tzu og aggration


Freia
 Share

Recommended Posts

Hej😊

Jeg fik, sammen med min mor, en hvalp for nogle måneder siden. Han er en blanding mellem en pekingeser og en shih tzu, og han har lige rundet de 7 måneder.

Han bor primært hos min mor, og har på alle punkter altid været den sødeste, mest venskabelige og kloge hund.

 

Han begyndte dog at gø af mænd på gaden efter kønsmodenheden indtraf.

Og nu er han, stortset fra den ene dag til den anden, begyndt at knurre og bide ud efter alle mænd (også dem han kender fra dagligdagen)

En situation i forgårs var fx at hendes nabo legede med ham i haven og i det at naboen vendte sig om for at samle bolden op, og vendte sig mod hunden igen bed han, uprovokeret, ud efter naboen.

Samt er det samme situation men min mors kæreste, han kan knapt komme ind i stuen efter at have været på toilet uden at blive knurret af og bidt ud efter…

 

Vi har aldrig oplevet ham sådan før? 
Hvad kan vi gøre ved det? Og kan vi overhovedet gøre noget ved hans opførelse?

 

Vi har længe planlagt efter en kastration når han er omkring de 10 måneder, men min mor ved ikke om hin kan overskue at vente så længe med hans opførsel.


Til info har han ingen problemer med andre hunde, og han leger både med han- og hunhunde på gaden uden problem.


På forhånd tak for respons 😊

Link til indlæg
Del på andre sites

Går I til hundetræning eller har gjort det?
Selv små hunde har brug for træning og i en hundetræner får man oftest også en god sparingspartner.
 

Hvorfor vil i have ham kastreret?

 

Når opførslen er kommet fra den ene dag til den anden, så må der næsten været sket noget.
kan han have haft en uheldig oplevelse, en der har jokket på ham/klemt ham eller lign ved et uheld?

Virker han til at have ondt nogle steder når I mærker ham igennem og tjekket ører, tænder, ben og lign?

Ingen (og hvis nogen prøver, så stol ikke på dem) kan fortælle jer om der er noget at gøre, via nettet. Vi kan alle komme med gode råd i bedste mening men uden at opleve ham og uden at kende lidt til ham, så er det umuligt.
Jeg vil mene at hvis ikke det er pga smerter, så kan det da trænes. Men så pludselig adfærds ændring der tænker jeg smerter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...