Gæst The dogfather Skrevet December 15, 2008 Rapporter Share Skrevet December 15, 2008 Jeg ved ikke om dette vil blive betragtet som piveri, og om folk, som på andre forums er ved at være træt af at få tudet ørerne fulde om at "min kamphund er altså god nok"... Som ejer af en af disse hunde er jeg bare enormt træt af at høre om hvordan andre idiotiske ejere opfører sig, for hver eneste gang må hunden tage konsekvensen...samtidig bliver vi der godt ved hvordan man opfører os ramt... Overskrifter som "kamphunde flænsede får" hænger mig langt ude af halsen...her er jo ikke tale om to psykopatiske kamphunde, men om to stakkels hunde der har været så uheldige at ryge i hænderne på et par hjernedøde idioter...hunde er dyr man køber som ganske små, og som vi mennesker så kan forme som vi vil...desværre for mange hunde er der masser af fjolser, som har fundet ud af at udnytte hundens egenskaber til noget negativt... Jeg vil aldrig benægte en hunds ophav eller de gener der ligger i den...men jeg vil til enhver tid holde på, at intet dyr er skabt ondt, men at mange mennesker desværre er... Jeg håber at folk en dag vil få nok, og gøre op med de idioter som udfører handlinger som den i går, så vi andre kan leve et liv i fred og fordragelighed uden at blive set ned på... Når det er sagt vil jeg lige pointere, at jeg ikke føler mig set ned på, pga. mit valg af hund...men at jeg godt forstår at folk bliver skræmte eller oprørte når endnu en overskrift rammer ekstrabladet eller 19-nyhederne... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 Tja, men hagen ved sagen er jo, at man intet kan gøre for at stoppe de såkaldte idioter fra at købe en hund, der har gener, der gør dem...skal vi sige...let antændelige. Derfor er konsekvensen vel et raceforbud og her udtaler jeg mig hverken for eller imod kamphunde. Jeg antager bare, at det nok bliver enden på sagen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 Jeg ved heldigvis slet ikke hvad I taler om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 Jeg ved heldigvis slet ikke hvad I taler om. Det sædvanlige i EB eller BT. Kan ikke lige huske hvad det er for en af sladder-aviserne, men her er linket: http://ekstrabladet.dk/112/article1098505.ece og der kan jeg se at det er EB... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 Tja, men hagen ved sagen er jo, at man intet kan gøre for at stoppe de såkaldte idioter fra at købe en hund, der har gener, der gør dem...skal vi sige...let antændelige. Derfor er konsekvensen vel et raceforbud og her udtaler jeg mig hverken for eller imod kamphunde. Jeg antager bare, at det nok bliver enden på sagen... Ja det er desværre også det jeg frygter bliver konsekvensen...men jeg håber at der i første omgang kommer nogen stramninger...jeg ville gerne give et bud på hvad det skulle være...men jeg har desværre ikke noget konkret... Står selv og skal købe en lille ny inden længe..og er glad for jeg ikke bor i en af de mange boligforeninger hvor der er forbud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 Jeg kan heller ikke se, hvordan man skal stramme op på tingene. Man kan jo desværre ikke se på folk om de indgår i idiot-kategorien. Så er der dem, der forlanger et slags kørekort til den hunde type, men Brian og Connie komme bare aldrig og får taget det kort, men hunden får de alligevel fat i og der er vist nok ikke lige resourcer hos politiet til at gå rundt på gader og stræder for at tjekke om folk har kort til den hund, de går med. Nej, jeg har heller ingen forslag. Så i stedet for vil jeg sige: Glædelig hvalp og husk nu for alt i verden billederne af den lille ny og husk også at skrive, hvad det er for en race. Jeg tror f.eks. altid at amstafferne er en labradore Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 Der har været et indslag på TV Syd om episoden.. Typisk at hive en papegøjedyrlæge ind som ekspert Som om det handler om opdragelse!!! *kasterrigtigmegetopsursmiley* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 Så i stedet for vil jeg sige: Glædelig hvalp og husk nu for alt i verden billederne af den lille ny og husk også at skrive, hvad det er for en race. Jeg tror f.eks. altid at amstafferne er en labradore Hehe...jeg takker......der skal nok komme masser af billeder...jeg skal nok lige tage mig sammen til at smide nogen flere op af Pablo også... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 nu bor jeg i et land med mange får, mange hunde, og rigtig mange idioter! Det er bestemt ikke kun "kamphunde" der angriber får, mange af de hyrdende racer kan sagtens være med her, hvis de ikke er trænet på får, og hvert år herovre, bliver der skudt hunde (af landmændene), som jagter får. Det er meget ofte collier (border collier) eller schæfere.... Lad mig sige det klart, raceforbud vil ikke hjælpe en fl¢jtende fis. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 Der har været et indslag på TV Syd om episoden.. Typisk at hive en papegøjedyrlæge ind som ekspert Som om det handler om opdragelse!!! *kasterrigtigmegetopsursmiley* Lillefod, ka' du bruge denne her?: i så fald er den til fri afbenyttelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillefod Besvaret December 15, 2008 Rapporter Share Besvaret December 15, 2008 Lillefod, ka' du bruge denne her?: i så fald er den til fri afbenyttelse Det slår slet ikke til.. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 der står "heldigvis" også "Fåreavleren, Niels Johnny Vejrup, har ofte været ude for, at både kamphunde og andre hunde har skambidt hans får." Sådanne overskrifter tager jeg snart med et gram salt, det er mere indholdte jeg bider mærke i, en typisk sladreblads journalist kunne sagtens have fundet på at stryge ordene "andre hunde". Det er mediernes dækning der irriterer mig mest, andre hunderacer der angriber får "kun" plads i andre aviser end EB og BT, desværre. Der vil desværre altid være tankeløse hundejer, men desværre også partiske aviser/journalister. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Bla bla bla Jeg gider ikke hører efter mere - Slet ikke når den superdygtige (eller noget) politidyrlæge skal fortælle at det handler om opdragelse Hvis alle dem der absolut skal eje en kamphund gad være deres ansvar bevidst, ja så ville antallet af ulykker/kedelige episoder være minimale (de vil aldrig helt kunne undgås). Tja dette gælder jo egentlig alle hundeejere. Hvad jeg næsten er mere trær af er de kamphundeejeridioter de slæber i studierne som kan fortælle stolpe op og stolpe ned om hvor søøøød deres hund er og den aaallllldrig ville gøre sådan noget - Vågn op og erkend hvad det er I har imellem hænderne og gør så det der skal gøres. Politikkere der snakker om kørekort/tilladelser tildenne type hund - ja de må jo mene at dette land har uanede resurcer - for det er faneme spild af penge. Det er aldrig den rigtige målgruppe de vil ramme. Tumperne skal squ nok skaffe sig hunden og helt sikkert en "usund" hund uden papier højst sandsynligt importeret fra kummerlige vilkår og solgt fra et bagagerum. Så fik i alle Tantens fodomme mod alle klynkerne (uanset efternavn) her fra morgenstunden - God dag til jer alle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Bla bla bla Jeg gider ikke hører efter mere - Slet ikke når den superdygtige (eller noget) politidyrlæge skal fortælle at det handler om opdragelse Hvis alle dem der absolut skal eje en kamphund gad være deres ansvar bevidst, ja så ville antallet af ulykker/kedelige episoder være minimale (de vil aldrig helt kunne undgås). Tja dette gælder jo egentlig alle hundeejere. Hvad jeg næsten er mere trær af er de kamphundeejeridioter de slæber i studierne som kan fortælle stolpe op og stolpe ned om hvor søøøød deres hund er og den aaallllldrig ville gøre sådan noget - Vågn op og erkend hvad det er I har imellem hænderne og gør så det der skal gøres. Politikkere der snakker om kørekort/tilladelser tildenne type hund - ja de må jo mene at dette land har uanede resurcer - for det er faneme spild af penge. Det er aldrig den rigtige målgruppe de vil ramme. Tumperne skal squ nok skaffe sig hunden og helt sikkert en "usund" hund uden papier højst sandsynligt importeret fra kummerlige vilkår og solgt fra et bagagerum. Så fik i alle Tantens fodomme mod alle klynkerne (uanset efternavn) her fra morgenstunden - God dag til jer alle Du har fået tak fordi jeg er enig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Det er da kun en flok phykotiske vatp**** som kan finde på at træne hundene op til sådan noget og tilmed bruge dem!! Det er jo ikke hundenes skyld. Men det er dem som kommer til at betale prisen:( Der vil sikkert altid være folk som ikke kan finde ud af hvordan man holder hund! Jeg er da overbevis om at langt de fleste har styr på deres hunde OGSÅ dem som har kamphunde racerne. Jeg er desværre bange for at der kommer flere forbud og særligt nu hvor de hvad jeg kan læse er begyndt at forbyde disse racer i hundeskove. De hjernedøde fjolser om ikke kan findeud af at holde hund på en fornuftig måde vil jo altid kunne finde racer de kan ødelægge ry og rygte på.. Hvad skal det hele dog ende med:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 16, 2008 Rapporter Share Besvaret December 16, 2008 Lige for en kort sidebemærkning Jeg tror personligt heller ikke et forbud vil hjælpe en døjt, for tidligere var det jo bare andre hunderacer der var populære potensforlængere, så det vil bare blive dem der betaler prisen... Jeg vil ikke bruge timer på at fortælle hvor sød min er...for han skal opleves live...hehe...så slipper jeg også for at folk brækker sig i lårtykke stråler over dydsmønsteret her... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst azza Besvaret December 23, 2008 Rapporter Share Besvaret December 23, 2008 Jaah det et lidt farligt emne.. Men alle har lov til at have sin mening. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst azza Besvaret December 23, 2008 Rapporter Share Besvaret December 23, 2008 Det slår slet ikke til.. :blink: Adr bliver helt dårlig af de smiley'er :syg: - Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts