Hop til indhold

Klage fra underbo


Gæst Cockeren
 Share

Recommended Posts

Gæst Cockeren

Vi har netop fået at vide af vores underbo, at vores hund larmer når den er alene.

 

Den larm som han kan høre, stammer fra hans poter, når han klør sig. Det skal understreges, at dette sker i dagtimerne, hvorfor vi jo er af den mening, at det da bestemt ikke kan virke særligt generende.

 

I øvrigt gør følgende sig gældende:

 

1. Omtalte underbo tager sig selv visse friheder hvad angår larm, gradbøjning af ejendommens regler m.m.

 

2. Der er indhentet tilladelse til at have hund i ejendommen.

 

Hvor alvorligt skal man tage den slags, og har andre prøvet noget lignende???

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :vinken:

 

Jeg har ikke prøvet noget lign. idet jeg bor ude på bøh-landet.

 

Men uanset hvad så syntes jeg du skal være dit ansvar som hundeejer bevidst og tag klagen til dig uden mine. Det hjælper ikke at stille med et selvretfærdigt (tøsefornærmet) udtryk i ansigtet :blink: (ikke så hårdt ment som det nok umiddelbart kan læses) :-D

 

Det er super der er tilladelse til at have hund, men dette betyder jo ikke at den må genere naboerne.

 

Hvis "larmen" foregår i dagtimerne og ingen af jer er hjemme, ja så er der vel ingen af jer der oprigtigt kan sige om det er et problem eller ej.

 

Eller går du hjemme og derfor er sammen med hunden hele dagen? Hvis ikke så ville jeg opsætte et eller andet fanci mekanik tingest der kan optage lydene mens du er væk - om ikke andet hvis klagerne fortsætter så har du da nogle beviser. Eller allier dig med nogle af de andre naboer og spørg om de har oplevet larm fra hunden.

 

Der kan jo være lydt for en underbo og hvis hunden har lange negle på fast gulv kan dette måske lyde højere end det reelt er når man bor nedenunder. Men måske det er mine sarte bøh-landsører der har indflydelse her :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen herind :-D

 

Tjah hvor alvorligt kan man tage det? Jeg selv er af den "nervøse" slags og ville blive hunderæd for om pågældende underbo nu kunne påvirke min ret til at have hund...

H*n kan måske gøre livet surt for dig, aner det ikke

 

Jeg ville nok tage en snak med vedkommende i "ikkedefensiv" stil og tale om at der jo er meget lydt i ejendommen og at jeg f.eks. kunne høre når h*n gjorde dit og dat og se om det ikke kunne løses på en sober måde.

 

Folk som brokker sig uden påviselig grund er typisk mennesker som ikke har det så godt, men det kan du nok ikke rigtigt bruge til noget.

 

Hvis I ikke har gulvtæppe på kunne det måske afhjæpe problemet?

 

Og så til det egentligt din hund klør sig så meget at underboen er generet af det?

 

Jeg har været ude for at underboen klagede til udlejer (privat udlejning) over mine hunde. Jeg havde da boet i ejendommen 9 år uden nogle som helst klager eller irritationer fra de andre lejere.

Da jeg konfronterede underboen med klagen og hun sagde det "var lugten" hun brokkede sig over, spurgte jeg naturligvis hvad det var hun kunne lugte?

 

Jo, hun kunne lugte "hunde der gik forbi" Nemlig!!!

 

Det viste sig, at det var udlejer som ville have mig ud til fordel for Bo- og naboskab med psykisk udviklingshæmmede, som allerede boede i underetagen samt ovenover mig. Det er der nemlig flere penge i!

 

Udlejer havde så gjort sig gode venner med A som var den der klagede. Klagen blev plantet af udlejer selv i A's mund:"Synes du ikke at?...

("Flot" at udnytte disse mennesker på denne måde)

 

Dette fortalte en af medarbejderne mig senere.

Og jeg blev boende.

 

Tilbage til dig, der må skulle foreligge noget mere i en klage end at man kan høre hunden klør sig skulle jeg mene

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, nu har jeg ikke ret meget gulvtæppe på gulvene i min lejlighed og Noomi har en særlig evne til at sætte sig der hvor der ikke er gulvtæppe når hun skal klø sig og jeg skal da lige love for at det larmer :shock::lol: Faktisk så meget at hvis jeg taler i telefon, så kan den jeg taler med høre det :shock:

Så egentlig kan jeg godt følge din underbo i at det kan være irriterende, især hvis hunden klør sig meget, så det er måske der du skal sætte ind? Altså finde ud af hvorfor den klør sig sådan ;-)

Nu har jeg så en undebo hvis hund skriger når den er alene hjemme :cry: så der kommer ingen klager derfra, det er helt sikkert og generelt har Noomi ry for at være en stille hund (fordi hun stort set ikke gør) så jeg får ingen problemer på den konto, men det er møg ubehageligt når det sker, især fordi at selv om man har tilladelse til at holde hund, så ved man jo godt at der ikke er uanede mængder af overbærenhed i den retning :cry:

Hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med underboen, sige til ham/hende at du godt kan forstå at det må være irriterende og at du forsøger at afhjælpe problemet med kløen og så samtidig (eller helst inden så du ved hvad du taler om) lige sætte en båndoptager eller andet op, så du finder ud af hvor galt det egentlig er...

Pøj pøj med det, giver du en update? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Klør han sig selv??

 

Eller klør/skraber han på gulvet??

 

I begge tilfælde lyder det ret alvorligt, hvis det kan høres så højt, at nogen føler sig generet af det.

 

Måske endda så alvorligt at hunden kan komme til skade.

 

Jeg syntes det var en god ide og optage problemet for at finde omfanget.

 

Hvor lange er hundens klør???

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, jeg skal love for at folk er aktive her. Tak for de hurtige tilbagemeldinger.

 

Tanten:

 

Jeg tager bestemt de klager til mig, som jeg hører om, netop fordi at jeg ved, at sådanne tilladelser hurtigt kan inddrages igen. I parantes kan nævnes, at det KUN er omtalte underbo den er gal med. Andre lægger slet ikke mærke til hunden - heller ikke, når den gør hvis der er nogle ved døren.

 

Vi har tidligere været i kontakt med ham, hvor vi bad ham ringe på når han hørte lyden, så vi selv kunne finde ud af hvad det var, og afhjælpe problemet. Det blev så til, at i stedet for at tage fat i os når problemet var der, så troppede han op med viceværten. Ak ja.

 

Siden alt dette har vi selv forsøgt at afhjælpe hans gener ved at:

 

- klippe vovsens negle.

- give vovsen en tur med loppemiddel

- tage vovsens halsbånd af mens han er indenfor

 

vi føler selv, at vi har været åbne og forsøgt at løse problemet, men er indtil videre ikke blevet mødt med ret meget åbenhed den anden vej.

 

Ninjamor:

 

Gulvtæppe er også en af de løsninger jeg har overvejet, og stadig overvejer. Spørgsmålet er om det er nok til at tilfredsstille hans sarte ører.

 

Aslan:

 

Underboen har tilbudt at optage lyden. Men der er ikke rigtig sket noget endnu.

 

Aktivthundelivdk:

 

Begge dele. Da han er en cocker, så er det at grave rigtig sjovt, selvom han endnu ikke har fundet ud af at han intet får ud af det. Vovsen har lige fået klippet negle, så nu må vi se om ikke det hjælper. Vi går også med overvejelser om at sætte et kamera op og optage ham, for at se hvad der egentlig sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Vi har faktisk ikke selv fået nogen klage før.. og Azza gør ellers bare der f.eks går nogen forbi.. Og den ene af vores naboer har endda lige fået baby :mrgreen:

 

- men alle i området her har vist også haft hund før så de er meget forstående for det, og elsker at hilse på Azza.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Cockeren

Pøj pøj med det, giver du en update? :-D

 

Jeps!

 

Efter en dobbelt loppekur som ikke gav nogen ændring, havde jeg hunden til dyrlægen. Her blev jeg krydsforhørt i alle leder og kanter. Der var som ventet ingen tegn på lopper. Der var heller ingen tegn på allergi eller skrabemærker og både ører og poter så fine ud.

 

Den eneste sandsynlige konklusion man kunne komme frem til var SKAB. Det kom han så i behandling for, men han klør sig stadig. Der er stadig ingen tegn på irritation og hans kløen er nu kun i området omkring ørerne. Han lader dog til at være rask og glad. Det skal dog siges, at han skal igennem et større sundhedstjek ifm vaccination til sommer, da han hidtil har haft en masse småskavanker.

 

Hvad underboen angår har vi ikke hørt noget til dem siden. Dermed antager jeg, at det værste larm er forsvundet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps!

 

Efter en dobbelt loppekur som ikke gav nogen ændring, havde jeg hunden til dyrlægen. Her blev jeg krydsforhørt i alle leder og kanter. Der var som ventet ingen tegn på lopper. Der var heller ingen tegn på allergi eller skrabemærker og både ører og poter så fine ud.

 

Den eneste sandsynlige konklusion man kunne komme frem til var SKAB. Det kom han så i behandling for, men han klør sig stadig. Der er stadig ingen tegn på irritation og hans kløen er nu kun i området omkring ørerne. Han lader dog til at være rask og glad. Det skal dog siges, at han skal igennem et større sundhedstjek ifm vaccination til sommer, da han hidtil har haft en masse småskavanker.

 

Hvad underboen angår har vi ikke hørt noget til dem siden. Dermed antager jeg, at det værste larm er forsvundet.

 

:5up: Dejligt for jer alle - Det kan også være underboen har vænnet sig til lyden nu så den ikke "fylder hele underboens dag" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang prøvet at få en klage...Underboen klagede over at min baby på ½ år græd om natten. Hvad kan man gøre? Hun gik så vidt at hun anmeldte det til myndighederne. det har været en af de mere chokerende oplevelser i mit liv, for hvad skal man gøre? Nogle mennesker er bare for meget.

 

Føler med dig. Kunne du måskeprøve i en periode at have hunden i et bestemt rum, hvor underboens stue måske ikke er lige nedenunder?

 

Det er ikke sikkert gulvtæppe hjælper, hvis din hund graver i gulvet, så bliver det jo bare ødelagt med tiden. Kunne man forsøge at aflede med noget andet i løbet af dagen? Eller måske kan hunden passes et sted når I ikke er der (antager det er mens du er på arbejde). Eller måske kunne få en eller anden til at gå en tur med hunden i løbet af dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en emsig underbo.. Sådan et par, der egentlig ikke burde bo i lejlighed.

 

De brokker sig over, at Luna hopper ned fra seng/sofa. At jeg lukker min dør for hårdt.. Jeg taber ting..

 

Jamen hallo altså.. Jeg betaler lige så meget i husleje som de gør, jeg holder ikke fester, hører ikke høj musik, har ikke larmende gæster, larmer ikke på trappen.

 

Jeg taber ting, ja.. det skyldes at jeg lider af seneskedehindebetændelse i begge arme plus at jeg ingen kræfter har i mine hænder.. Og jeg kan da sige, at det bestemt ikke er sjovt, at skulle tørre 2 liter cola op fra gulv og af skabe i hele køkkenet..

 

Nu har jeg lagt en yoga måtte på gulvet langs siden af sengen, dog skal jeg lige have fat i en til, da hun så bare hopper ud for enden af sengen istedet for:roll::lol:

 

Men jeg har altså også lov til at være her..

 

Nå ja, det er jo også min skyld, at DERES nabo (han bor altså skråt nedenunder mig!!!) har fået hund, der gør, når den er alene hjemme..

 

Mmm ja klart..

 

Men stadig gør det jo at man lister rundt og forsøger at få hunden til at være stille og rolig, hvad hun nu er i forvejen.. Og at jeg ikke taber ting, men det gør det jo bare værre, for så er man fokuseret på det

 

I guder, jeg håber jeg snart finder et andet sted at bo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...