Aslan Skrevet December 20, 2008 Rapporter Share Skrevet December 20, 2008 Nu var jeg jo med til træning i dag, og aslan kan faktisk godt sætte sig, og gå lidt plads og gå lidt pænt og han gider nææææææææsten at lægge sig på komando Jeg lagde mærke til noget. Først får hundene lov til at lege - det kunne aslan godt li, men hvem skulle det langsomme drøv lige fange eller PRØVE at fange. Dernæst træner de, og aslan klarede det faktisk okay fint. Lige indtil 20-30 min efter opstart, så forsvandt de få hjerneceller der er. Så tænker jeg lidt, hvor lang tid BURDE en unghund på 9 mdr kunne koncentrere sig? Hvor lang tid BURDE han kunne træne inden han blev mentalt træt? Hvilket krav burde man minimum stille en hund på 9 mdr? Ude ved træningsstedet sagde de at han sagtens kunne træne en time, så måske han bare hellere vil lege de sidste 30 min? Hvordan kan vi træne hans koncentration? Kontaktøvelser? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 20, 2008 Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 Nu var jeg jo med til træning i dag, og aslan kan faktisk godt sætte sig, og gå lidt plads og gå lidt pænt og han gider nææææææææsten at lægge sig på komando Jeg lagde mærke til noget. Først får hundene lov til at lege - det kunne aslan godt li, men hvem skulle det langsomme drøv lige fange eller PRØVE at fange. Dernæst træner de, og aslan klarede det faktisk okay fint. Lige indtil 20-30 min efter opstart, så forsvandt de få hjerneceller der er. Så tænker jeg lidt, hvor lang tid BURDE en unghund på 9 mdr kunne koncentrere sig? Hvor lang tid BURDE han kunne træne inden han blev mentalt træt? Hvilket krav burde man minimum stille en hund på 9 mdr? Ude ved træningsstedet sagde de at han sagtens kunne træne en time, så måske han bare hellere vil lege de sidste 30 min? Hvordan kan vi træne hans koncentration? Kontaktøvelser? Jeg synes ½ times koncentreret træning er al for lang tid, for hvilken som helst hund. Altså når vi taler lydighedsøvelser. Jeg synes ikke du skal tænke i minimums krav, men træne så det passer til Aslan. Broholmeren er jo ikke skabt til at samarbejde i den forstand og du kan ikke sammenligne ham med jagthunde og hyrdehunde. Prøv at giv ham masser af små pauser i træningen og lad ham gå lidt rundt og snuse. Så vil tingene hænge bedre fast når du træner. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret December 20, 2008 Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 Kører i på med fuldskrue og totalt koncentration de 20-30 min? For når jeg er til træning så hilser vi, men leger ikke (de andre hunde er for gamle til min lille skid) derefter træner vi i monduler af ca 5 min for så at lave noget fri altså så hunden kan slappe af; det kan være en lille gåtur med snus eller apport for sjov eller hvad hunden nu slapper af i hovedet med... og så tager vi 5 min igen med koncentering... Jeg forventer abselut ikke mere end max 10 min fuld konc. af Rollo og han bliver 9 måneder den 23 dec. Husk det er også nu der sker en masse inde i kroppen på vores unghunde så en time ville jeg sige var helt vildt meget uden pauser... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 De træner gå pænt og vende om og sitte og dække og gå 3 meter fra hunden og træneren går nogle meter væk med hunden og så skal de komme når der bliver kaldt. De sidder når andre laver noget, det er så ikke ens betydene med at aslans hoved slapper af for der sker såååååååååååååå mange andre ting...et blad der flyver over græsplænen er jo guld Jeg obseverede 3 hunde, hvor af den ene var aslan, og gjorde den ene hund noget, selv om det bare var lidt, så reagerede de 2 andre (faktisk et helt lille cirkus, meget morsomt som tilskuer). Så den med at han lige går rundt og snuser lidt, det tror jeg ikke kæresten kan få ham til for han suser bare over til den nærmeste hund og leger cirkus klovn Egentlig en lidt sjov sammenhæng, de 4 små hudne var eksemplariske, de 3 store hunde...........der var ikke nogen hjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 20, 2008 Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 Jeg træner Cleo i 7-10 minutter x 2 om dagen. Efter 10 minutter lægger eller sætter hun sig bare ned og glor på mig:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret December 20, 2008 Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 Jeg synes ½ times koncentreret træning er al for lang tid, for hvilken som helst hund. Altså når vi taler lydighedsøvelser. Jeg synes ikke du skal tænke i minimums krav, men træne så det passer til Aslan. Broholmeren er jo ikke skabt til at samarbejde i den forstand og du kan ikke sammenligne ham med jagthunde og hyrdehunde. Prøv at giv ham masser af små pauser i træningen og lad ham gå lidt rundt og snuse. Så vil tingene hænge bedre fast når du træner. :5up: :5up: Fuldstændig enig. Hvis det var mig, ville jeg også holde pauser, uanset hvad de andre gør. Nogle "teenage hunde" kan på nogle områder godt minde om hvalpe, da de mange gange heller ikke kan holde til ret mange gentagelser eller for intensiv træning. Pauser og ellers træne på det niveau han kan være med i, er også hvad jeg vil anbefale. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret December 20, 2008 Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 De træner gå pænt og vende om og sitte og dække og gå 3 meter fra hunden og træneren går nogle meter væk med hunden og så skal de komme når der bliver kaldt. De sidder når andre laver noget, det er så ikke ens betydene med at aslans hoved slapper af for der sker såååååååååååååå mange andre ting...et blad der flyver over græsplænen er jo guld Jeg obseverede 3 hunde, hvor af den ene var aslan, og gjorde den ene hund noget, selv om det bare var lidt, så reagerede de 2 andre (faktisk et helt lille cirkus, meget morsomt som tilskuer). Så den med at han lige går rundt og snuser lidt, det tror jeg ikke kæresten kan få ham til for han suser bare over til den nærmeste hund og leger cirkus klovn Egentlig en lidt sjov sammenhæng, de 4 små hudne var eksemplariske, de 3 store hunde...........der var ikke nogen hjemme Hi Hi kan lige forestille mig ham hoppe rundt, men det er stædig hans måde at koble fra. Det vil sige at i ikke kører fuldskrue det er jeg glad for... fordi at i så holder pause, når der er en anden hund på banen. Kan din kæreste evt. gå lidt væk fra banen så han ikke fokusere på at blive snydt? Men vil stædig sige at med det i træner så er det lange frekvenser... måske i kan dele det mere op endnu eller måske endnu bedre skære lidt ned på legen så han stædig har energi til at træne??? Vi træner jo først 5 min lineføring så pause så dæk-stå-sit så pause, hvis en af dæk-sit-stå øvelserne kræver noget ekstra så kommer det i de næste 5 min osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 Hi Hi kan lige forestille mig ham hoppe rundt, men det er stædig hans måde at koble fra. Det vil sige at i ikke kører fuldskrue det er jeg glad for... fordi at i så holder pause, når der er en anden hund på banen.Kan din kæreste evt. gå lidt væk fra banen så han ikke fokusere på at blive snydt? Men vil stædig sige at med det i træner så er det lange frekvenser... måske i kan dele det mere op endnu eller måske endnu bedre skære lidt ned på legen så han stædig har energi til at træne??? Vi træner jo først 5 min lineføring så pause så dæk-stå-sit så pause, hvis en af dæk-sit-stå øvelserne kræver noget ekstra så kommer det i de næste 5 min osv. Den med legen kan jo nok godt undgåes :blink: det er jo bare at komme 5 minuter senere og så kan han hilse på. Men sjovt som uvidenhed kan drille en, vi gik jo ud fra at han var overfyldt med energi - indtil jeg så dem i dag. Vi har jo hørt den med at de ikke skal spise om morgenen, da de så er mere modtagelige for godbider (aslan er jo Pi**e ligeglad med godbider) men morgenmaden må jo også give en vis energi? Så måske man skulle give ham morgenmad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret December 20, 2008 Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 Den med legen kan jo nok godt undgåes :blink: det er jo bare at komme 5 minuter senere og så kan han hilse på.Men sjovt som uvidenhed kan drille en, vi gik jo ud fra at han var overfyldt med energi - indtil jeg så dem i dag. Vi har jo hørt den med at de ikke skal spise om morgenen, da de så er mere modtagelige for godbider (aslan er jo Pi**e ligeglad med godbider) men morgenmaden må jo også give en vis energi? Så måske man skulle give ham morgenmad? Ville holde mig fra morgenmaden især, hvis har i forvejen er ligeglad med dem og så er det en god ide at væksle mellem forskællige slags godbidder altså små stykker pølse en ene gang lever den anden og frolick (ved godt de ikke er sunde, men de virker på de fleste hunde) eller frekkedele den næste igen... Det med at komme så han kun lige får lov at hilse ville jeg nok prøve så har han jo sagt goddag, men kan bruge legeenergien på træningssektioneren. Husk det er to forskællige former for aktivering den ene er fysik den anden i hovedet jeg bliver også mere træt i skolen end på jobbet fordi at der skal jeg tænke og på arbejdet er det på rutine... Forresten fedt at de træner her i dec. vi starter først op midt jan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret December 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 Ville holde mig fra morgenmaden især, hvis har i forvejen er ligeglad med dem og så er det en god ide at væksle mellem forskællige slags godbidder altså små stykker pølse en ene gang lever den anden og frolick (ved godt de ikke er sunde, men de virker på de fleste hunde) eller frekkedele den næste igen... Det med at komme så han kun lige får lov at hilse ville jeg nok prøve så har han jo sagt goddag, men kan bruge legeenergien på træningssektioneren. Forresten fedt at de træner her i dec. vi starter først op midt jan. Pølser, frolicer,lever,laks,kødboller, oksestruber...you name it - aslan er total ligeglad, de bliver bare spyttet ud :mrgreen:med ros og legetøj går det dog en del bedre, men langt fra optimalt Ja fedt nok med december, men lige osm vi havde lavet playdate den 27 fik vi så at vide at de også træner den 27 (hvilket er flot ud fra at de er frivillige). Men lige for os er det jo super at de træner hver weekend, da det ikke skader den "lille" unghund :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret December 20, 2008 Rapporter Share Besvaret December 20, 2008 humm og jeg troede jeg havde en kræsen hund , hvis jeg bare husker at væksle så hopper han da på dem (utroligt man skal kæmpe med mad til en lab blanding) Ja det er godt nok flot stor ros til dem fra mig:5up: har i også forsøgt tørret i ovn lever? ja det har i vel... humm virkelig en tænkeboks ting for kan jo komme ud for ikke madglade hunde som træner... og legetøjet er heller ikke det helt store... hummm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts