Hop til indhold

ALARM! Hundevorter!!!!!


Gæst Elly
 Share

Recommended Posts

Kære hundeejere :)

 

Jeg har i dag opdaget en STOR HVID VORTE i min 7 måneder gamle hvalps mund. Den ligner nærmest en blist.

 

En af hendes hundevenner havde hundevorter for et par måneder siden. Ejeren af denne hund fortalte mig, at hundevorter er meget smitsomme iblandt hvalpe, men ganske uskadelige, og de skulle gerne forsvinde af sig selv. Hundevennen er nu blevet unghund og har ikke længere vorter.

 

Åh, hvor jeg dog håber, vorterne kun viser sig inde i min hunds mund og ikke på snuden!

 

Hvad kender I til hundevorter? Skal jeg stresse ned til dyrlægen eller bare lade vorterne forsvinde af sig selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

De forsvinder rigtignok af sig selv igen, når immunforsvaret har bekæmpet vortevirussen.

I nogle tilfælde, fjerner man vorter under narkose, men kun hvis de sidder så uheldigt i munden, at hunden bliver generet f.eks når den skal spise.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst cirkeline

Jeg har heller aldrig hørt om hunde vorter før. Men en der har boet på samme vej havde en hund blanding mellem labradore og en dobberman, og den havde sådan nogle lange "dimser" hængende rundt omkring på kroppen (de mindede om lange dråbeformede dimser). Jeg spurgte dem om, hvad der var galt med hunden siden den havde alle disse vækster, og de sagde.. Nååå de er bare vorter hun har. Så spurgte jeg om de ikke generede hende, og om de ikke skulle fjernes. Og så sagde hun dælme... nææææ hvorfor skulle de dog de, på et eller andet tidspunkt falder de sikkert af, ad sig selv. Så spurgte jeg om de ikke generede hunden, men fik denne besked.. Det vidste de squ ikke, og hvis de ikke forsvandt måtte de jo bare aflive den. Jeg blev så gal, og snakkede med min dyrlæge om det, og hun spurgte mig om hvem det var der havde hunden. Jeg vidste ikke hvad de hedder, da de lige var flyttet hertil, men adressen fik dyrlægen, men kunne ikke se noget uden et navn. Men 14 dage efter flyttede de. Har så senere fået afvide at de skulle skilles, og hundene blev aflivet

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Hej Bella´s Mor.mange mange tak for dit svar,-jeg har købt mig en "ægte" Armikansk BullDog,dejlig sød tæve.men efter et par dage opdagede,jeg til min store skræk,noget der lignede en vorte på hende´s lår-imellem tånen på den ene fod,samt en lille en inde i munden,Jeg frygtede godt nok at jeg skulle have,min kære hund til dyrelægen,og hun skulle under "kniven" UHA..Men et lille eztra spørgsmål?Jeg har en tæve Labadoer på 3 år,kan de smitte hende?? mange tak-for lidt ro i sindet mvh laila

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag det roligt!!! ;-) Noomi har også en vorte, en ret stor en af slagsen faktisk :cry:, den ser vildt ulækker ud :badr:. Jeg har været hos dyrlægen med hende og han sagde, at det er en "børnesygdom" og man kan vælge enten at fjerne den kirurgisk (hvilket jeg så indtil videre har valgt fra fordi Noomi både har det slemt med at være hos dyrlægen og med narkose) eller man kan lade den forsvinde af sig selv, for det gør den :ae: Så hvis du ikke kan holde den ud eller den sidder dumt, så få den fjernet og ellers så lad den være til den går væk af sig selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...