Hop til indhold

Kan man ophæve hundekøb pga. udvikling af egen allergi?


Juliem90
 Share

Recommended Posts

Hej, 
Jeg har solgt en Cavapoo og køberne kræver nu at handlen skal gå tilbage, da de har udviklet allergi overfor hunden. 

Jeg har i vores korrespondance beskrevet, at vores hund (mor til deres hvalp) ikke fælder og at min allergiske mand ikke reagerer på hende, men jeg har aldrig givet noget der ligner en garanti på, at de ikke vil kunne udvikle allergi overfor deres hund. At Cavapoo er allergivenlig gør den jo ikke allergisikker. Jeg venter på at kunne modtage juridisk rådgivning mandag, men lige nu føler ventetiden lang og måske I herinde kan belyse regler her i mellemtiden? 

Tak for jeres tid :) 

Dbh. Julie

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår simpelthen ikke at du ikke straks tager din hvalp retur, uanset grund så bør opdrætter altid være klar til at lade hvalpene flytte hjem! 
rent juridisk er der ikke fortrydelsesret, så nej du er formodentlig ikke forpligtet til det, men det giver ikke mening at lade hvalpen blive kastebold, dit opdræt, dit ansvar!!
rent bortset fra det, en krydsning ved man aldrig hvordan falder ud, så om mor ikke fælder betyder ikke en disse! Hvalpene kan sagtens blive fældende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...