Hop til indhold

Så stolt af mine dyr


Lonny
 Share

Recommended Posts

Vi har fået en ny kat, en Hellig Birma på 1,5 år :hjerte:

 

Og Baldur har lige fra starten af været så sød, han har gjort alt for at blive gode venner med katten :-D Han nærmer sig lige så forsigtigt, han smasker, blinker med øjnene og sørger for ikke at kigge direkte på den, alt i mens halen kører som en lille propel :-) Kort sagt han gør alt, for at vise at han er venlig og bare meget gerne vil hilse :-)

 

Men vores lille ny, var til at starte med desværre lidt usikker på om sådan en hund nu også kunne være venlig :blink: Så Baldur har på trods af sin venlighed, modtaget en del slag over næsen :shock:

 

Men i nat hvor vi havde vinduet åbent, og der var lidt koldt i soveværelset, der krøb katten op i sengen til os andre, og lagde sig til at putte i mellem Baldur og mig :hjerte:

 

Så på 3 uger er det lykkedes Baldur at overbevise en kat (som kun har mødt en enkelt hundehvalp før), om at han var fredelig og at vi alle godt kan sove sammen i samme seng :-D

 

Jeg er så stolt af min hund :mrgreen:

Og jeg er søreme også stolt af mine seje nye kat, jeg syntes godt nok at det er stærkt gået af den, at den inden for 3 uger har så meget mod, at den vil putte med vores dejlige hund, når nu den ikke er vant til hunde :mrgreen:

 

Så jeg er stolt af mine dyr :mrgreen:

 

ps. Så mangler jeg bare at min gamle kat holder op med at ønske at flå øjnene ud på den nye kat... :( Men det skal nok komme, den gamle kat får nemlig dejlig makrel hver gang han skal møde den nye kat, så jeg håber, at en dag vil han bare tænke makrel hver gang han ser vores nye kat :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, at der på disse billeder ikke helt bliver puttet, men jeg syntes stadig at det er ret sejt gået af en kat der ikke er vant til hunde, og det på kun 3 uger :mrgreen:

 

Men når der skal puttes helt tæt, så fortrækker katten at vente på at det bliver nat og vi alle sover, fordi han har nemlig fundet ud af at Baldur er nærmest bevidstløs når han sover om natten :blink:

 

Desuden er katten noget mere forsigtig hernede i stuen, da stuen er den gamle kats teritorie og den gamle kat har få fat i ham en enkelt gang hernede, så her er han noget mere forsigtig...

 

Mig og Baldur har rent faktisk lige taget en formiddagslur, hvor den nye kat så vækkede os ved at stå og miave. Stadig lidt søvndrukken går jeg så hen for at lukke ham ind til os i stuen, og katten går direkte hen til Baldur og lægger sig 10 centimeter fra hans hoved :lun:

Men pludselig hopper den nye kat ned og siger sådan en underlig lyd, sådan en lidt langtrukken miaven, hvorefter han spurter op på første sal :confused:

Det går så op for mig at jeg i min søvndrukne tilstand har glemt at den gamle kat også er herinde i stuen, og det er så ham der har sagt den underlige lyd, og dermed bedt den nye kat om at skrubbe af :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har fået en ny kat, en Hellig Birma på 1,5 år :hjerte:

 

Og Baldur har lige fra starten af været så sød, han har gjort alt for at blive gode venner med katten :-D Han nærmer sig lige så forsigtigt, han smasker, blinker med øjnene og sørger for ikke at kigge direkte på den, alt i mens halen kører som en lille propel :-) Kort sagt han gør alt, for at vise at han er venlig og bare meget gerne vil hilse :-)

 

Men vores lille ny, var til at starte med desværre lidt usikker på om sådan en hund nu også kunne være venlig :blink: Så Baldur har på trods af sin venlighed, modtaget en del slag over næsen :shock:

 

Men i nat hvor vi havde vinduet åbent, og der var lidt koldt i soveværelset, der krøb katten op i sengen til os andre, og lagde sig til at putte i mellem Baldur og mig :hjerte:

 

Så på 3 uger er det lykkedes Baldur at overbevise en kat (som kun har mødt en enkelt hundehvalp før), om at han var fredelig og at vi alle godt kan sove sammen i samme seng :-D

 

Jeg er så stolt af min hund :mrgreen:

Og jeg er søreme også stolt af mine seje nye kat, jeg syntes godt nok at det er stærkt gået af den, at den inden for 3 uger har så meget mod, at den vil putte med vores dejlige hund, når nu den ikke er vant til hunde :mrgreen:

 

Så jeg er stolt af mine dyr :mrgreen:

 

ps. Så mangler jeg bare at min gamle kat holder op med at ønske at flå øjnene ud på den nye kat... :( Men det skal nok komme, den gamle kat får nemlig dejlig makrel hver gang han skal møde den nye kat, så jeg håber, at en dag vil han bare tænke makrel hver gang han ser vores nye kat :blink:

 

Kan godt forstå du er stolt :5up:

Ved ikke ret meget om katte, men kender da Hellig Birma, min ene veninde har sådan en.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Årh hvor er de søde:-D

 

Hvordan går det så med accepten fra den gamle kats side?

 

De er ikke uvenner hele tiden mere, men de er bestemt heller ikke venner endnu... De lader for det meste hinanden være i fred, men ind i mellem syntes den gamle stadig at den nye skal sættes på plads, og så jager han den ind under sofaen :cry: Men der går da heldigvis længere og længere tid i mellem deres sammenstød, og alle sammenstød er ritualiserede´, så der sker heldigvis ingen fysisk skade :-)

Men vi må da håbe at de bliver gode venner inden den nye hvalp kommer i april, for ellers bliver her da virkelig kaos :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...