Hop til indhold

Pigment (næsefarve) ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Ja nu MÅ jeg altså spørge :oops:

 

Hvorfor fødes mange hvalpe med mere eller mindre lyserød snude - og så inden længe er snuden sort ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved faktisk ikke hvorfor pigmenteringen først kommer senere... Og jeg ved faktisk ikke helt om Peros snude var lyserød da han blev født - det kan jeg forestille mig den har været. Da han var 3 uger havde han allerede lidt sort næse - men med meget lyserødt omkring. Det havde han også som 5-ugers hvalp da jeg besøgte ham (se første billede).

 

Da vi hentede ham da han var 8 uger var hans snude blevet meget mere sort - dog med undtagelse af den ene siden (andet billede) og det har han faktisk stadigvæk! (tredje billede).

 

På det fjerde billede kan man også se hans lyserøde poter - de er blevet plettede nu med blandet lyserødt og sort. Det sidste billede er mens han stadig er lille hvalp, men hvor han er begyndt at få lidt pletter :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er det med de fleste lyse hunde, der kommer pigmentet først efter nogle dage (evt. uger).

 

Du kan f.eks. se mine 3 dage gamle hvalpe (på billederne er de 1 dag gamle), som jo er ganske lyserøde endnu.

 

496475_l.jpg

 

496590_l.jpg

 

Herefter kommer pigmentet hurtigt, men det falmer ofte igen med alderen. Som du kan se har Maggie ikke kulsort snude længere. Hun er 6 år gammel og hendes pigment er falmet lidt, til trods for at hun havde helt sort snude som ung.

 

Her kan du se min unge tæve da hun var ca. 5 mdr, hvor hun har fint pigment.

 

359734.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...