Hop til indhold

IPO 2009.

Gæst Priceman
 Share

Recommended Posts

• Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Cool, så vil jeg da håbe, jeg har fri. Det kunne da være lidt sjovt at se !

Sidste år blev det til en éndagstur idet de havde lagt alle sporene om lørdagen. Det er ikke så sjovt at se på som Gruppe B og C.

Der er også Begynder klasser med, så der er lidt af hvert :mrgreen:

Jeg må hellere holde udkig efter dig så :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dét kunne godt nok være spændende at se - især hvis man nu sådan lidt meget godt kunne tænke sig en brugshund på et tidspunkt engang... ik.. ;-)

Men det er saftsusme langt væk..

jeg skal forcere 3 broer for at komme der over :-D Du kan tage færgen til Kalundborg og slippe for alle broerne :blink:

Bare lige for en sikkerhedsskyld vil jeg da oplyse om at den eneste race der findes der er Rottweiler. Men man vil jo sagtens kunne få et godt indtryg af hvad der kan trænes med en brugshunderace :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg skal forcere 3 broer for at komme der over :-D Du kan tage færgen til Kalundborg og slippe for alle broerne :blink:

Bare lige for en sikkerhedsskyld vil jeg da oplyse om at den eneste race der findes der er Rottweiler. Men man vil jo sagtens kunne få et godt indtryg af hvad der kan trænes med en brugshunderace :-D

Jeg er simpelhen NØD til at følge min naturlige drift...NYSGERRIGHED...og spørge: Hvad pokker er det tredie bro. Du snakker tit om tre broer, men med min bedste vilje kan jeg kun se to. Hvad er den tredie...hvis jeg må spørge ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er simpelhen NØD til at følge min naturlige drift...NYSGERRIGHED...og spørge: Hvad pokker er det tredie bro. Du snakker tit om tre broer, men med min bedste vilje kan jeg kun se to. Hvad er den tredie...hvis jeg må spørge ?

Vejlefjord broen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok og tak for at stille min nysgerrighed :mrgreen:´, selvom jeg burde kunne have udtænkt det svar helt af mig selv og ganske alene. Det burde stå selv mig klart, at man kunne bo nord for bemeldte bro :mrgreen:

Vi har jo alle behov for en hjælpende hånd i ny og næ :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja når det nu er Rottweileren man har forelsket sig i - så gør det jo ikke noget :mrgreen:

"Heldigvis" først om mange år - men altså, man må jo gerne se om der er en grund til at "forfølge" drømmen...

Arh - det tænker jeg lige over ja :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja når det nu er Rottweileren man har forelsket sig i - så gør det jo ikke noget :mrgreen:

"Heldigvis" først om mange år - men altså, man må jo gerne se om der er en grund til at "forfølge" drømmen...

Arh - det tænker jeg lige over ja :blink:

Så er det jo alle tiders :mrgreen:

Det er jo altid godt at komme ud og se lidt, og danne sig sit eget indtryk :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Dette skal opfattes som et tilbud. No strings attaced.

Jeg ved ikke hvor jeg bor til april. MEN.....

Jeg regner med at det bliver i nærheden af Holbæk.

Men uanset hvor jeg bor så har jeg råderet over en spejderhytte i Asnæs.

Skulle nogen være interesseret i at benytte denne til eventuel overnatning i forbindelse med IPO i Holbæk så smid en Mail ([email protected]) eller pb.

Der er ingen senge i hytten, men både køkken og bad, opholdsrum, soverum etc.

Men vi kan sagtens finde et par madresser alt efter behov.

Som sagt det er et tilbud og det kommer ikke til at koste nogen noget.

Hundene er selvfølgelig velkomne i vores hytte.

Hytten ligger i udkanten af Asnæs by og der er ca 17 km til Holbæk. Eller ca 15-20 min i bil. Se mere her: www.Balder-asnaes.dk

Kort: http://www.findvej.dk/Tofteg%E5rdsvej50B,4550

Peter.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
og så er det lige jeg spørger dumt:

Hvad er IPO :confused:

IPO-programmet består af tre grupper:

• Gruppe A - Spor
  • Gruppe B - Lydighed
  • Gruppe C - Beskyttelsesarbejde

Alle tre grupper skal bestås ved opnåelse af uddannelsesbetegnelse fra den enkelte prøve.

Sporet:

IPO-1 er et egetspor på mindst 300 skridt ca. 20 min. gammelt med 2 knæk på 90° og med 2 genstande.

IPO-2 er et fremmedspor på mindst 400 skridt ca. 30 min. gammelt med 2 knæk på 90° og med 2 genstande.

IPO-3 er et fremmedspor på mindst 600 skridt ca. 60 min. gammelt med 4 knæk på 90°og med 3 genstande.

Lydighed:

IPO-1 har fri ved fod, sid under gang, afdækning med indkald, apportering på jord, apportering over flugtspring, apportering over klatrespring, fremadsendelse med afdækning og afdækning med afledning.

IPO-2 har fri ved fod, sid under gang, afdækning med indkald, stå under gang, apportering på jord, apportering over flugtspring, apportering over klatrespring, fremadsendelse med afdækning og afdækning med afledning.

IPO-3 har fri ved fod, sid under gang, afdækning med indkald, stå under løb, apportering på jord, apportering over flugtspring, apportering over klatrespring, fremadsendelse med afdækning og afdækning med afledning.

Beskyttelsesarbejde:

IPO-1 har rondering, bevogtning og standhals, forhindring af flugtforsøg af figuranten, afværgelse af overfald under bevogtning og modprøve under bevægelse.

IPO-2 har rondering, bevogtning og standhals, forhindring af flugtforsøg af figuranten, afværgelse af overfald under bevogtning, rygtransport, overfald efter rygtransport og modprøve under bevægelse.

IPO-3 har rondering, bevogtning og standhals, forhindring af flugtforsøg af figuranten, afværgelse af overfald under bevogtning, rygtransport, overfald efter rygtransport, modprøve under bevægelse og afværgelse af overfald overfald under bevogtning.

Link til indlæg
Del på andre sites

IPO-programmet består af tre grupper:

• Gruppe A - Spor
  • Gruppe B - Lydighed
  • Gruppe C - Beskyttelsesarbejde

Alle tre grupper skal bestås ved opnåelse af uddannelsesbetegnelse fra den enkelte prøve.

Sporet:

IPO-1 er et egetspor på mindst 300 skridt ca. 20 min. gammelt med 2 knæk på 90° og med 2 genstande.

IPO-2 er et fremmedspor på mindst 400 skridt ca. 30 min. gammelt med 2 knæk på 90° og med 2 genstande.

IPO-3 er et fremmedspor på mindst 600 skridt ca. 60 min. gammelt med 4 knæk på 90°og med 3 genstande.

Lydighed:

IPO-1 har fri ved fod, sid under gang, afdækning med indkald, apportering på jord, apportering over flugtspring, apportering over klatrespring, fremadsendelse med afdækning og afdækning med afledning.

IPO-2 har fri ved fod, sid under gang, afdækning med indkald, stå under gang, apportering på jord, apportering over flugtspring, apportering over klatrespring, fremadsendelse med afdækning og afdækning med afledning.

IPO-3 har fri ved fod, sid under gang, afdækning med indkald, stå under løb, apportering på jord, apportering over flugtspring, apportering over klatrespring, fremadsendelse med afdækning og afdækning med afledning.

Beskyttelsesarbejde:

IPO-1 har rondering, bevogtning og standhals, forhindring af flugtforsøg af figuranten, afværgelse af overfald under bevogtning og modprøve under bevægelse.

IPO-2 har rondering, bevogtning og standhals, forhindring af flugtforsøg af figuranten, afværgelse af overfald under bevogtning, rygtransport, overfald efter rygtransport og modprøve under bevægelse.

IPO-3 har rondering, bevogtning og standhals, forhindring af flugtforsøg af figuranten, afværgelse af overfald under bevogtning, rygtransport, overfald efter rygtransport, modprøve under bevægelse og afværgelse af overfald overfald under bevogtning.

Hvad i himmerigets navn er rygtransport og overfald efter rygtransport ????? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Hvad i himmerigets navn er rygtransport og overfald efter rygtransport ????? :confused:

Tweesa er nogenlunde rigtigt på den :blink:

Ved "rygtransport" går figuranten 5 m. foran hunden og hundeføreren. Hunden skal blive ved hundeføreren og er ikke i snor.

Efter man har gået lidt rundt sådant, vender figuranten om og angriber HF og hunden, der hurtigt, selvstændigt og uden tøven skal afværge overfaldet (overfald efter rygtransport) :-)

2 minutter inde i denne video kan du se det udført ;-)

[media]

[/media] Redigeret af lillefod
Link til indlæg
Del på andre sites

Tweesa er nogenlunde rigtigt på den :blink:

Ved "rygtransport" går figuranten 5 m. foran hunden og hundeføreren. Hunden skal blive ved hundeføreren og er ikke i snor.

Efter man har gået lidt rundt sådant, vender figuranten om og angriber HF og hunden, der hurtigt, selvstændigt og uden tøven skal afværge overfaldet (overfald efter rygtransport) :-)

2 minutter inde i denne video kan du se det udført ;-)

[media]

[/media]

Ja, så siger jeg da tak for de levende billeder og forklaringen. Om jeg i min hjerne fatter, hvordan de får de dyr til det. Det må da tage år og dage og en super træner og ditto hundefører !!!

Redigeret af Zaz-zaz
Link til indlæg
Del på andre sites